راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مهم‌ترین ملاک‌های انتخاب بهترین صرافی ایرانی رمزارز کدام است؟

شرایط خاص اقتصادی کشور و تحریم‌ها باعث شده که برای خرید بیت کوین و سایر رمزارزها موانع متعددی بر سر راه علاقه‌مندان قرار بگیرد و از این رو انتخاب صرافی رمزارز ایرانی بهترین گزینه‌ای است که کار مبادله ارزهای رمزنگاری شده را ساده‌تر می‌کند. دراین مطلب به بررسی ملاک‌های مهمی که در انتخاب بهترین صرافی رمزارز ایرانی تاثیرگذار است می‌پردازیم.

به گزارش کوین‌نیک، برای انتخاب یک اکسچنج یا صرافی رمزارز خوب، لازم است، مفاهیم پایه و معیارهای کاربردی انتخاب را به خوبی بشناسیم و در نهایت با بررسی شرایط موجود، نیازهای شخصی و گزینه‌های در دسترس، بهترین انتخاب را داشته باشیم. بیایید اول به سراغ مفاهیم پایه برویم.


صرافی رمزارز چیست؟


مبادله ارزهای رمزنگاری شده یا به عبارت صحیح‌تر رمزارزها در صرافی‌های رمزارز اتفاق می‌افتد و آنها به عنوان دارایی‌های دیجیتال ارزشمند برای اهدافی مثل سرمایه‌گذاری، مبادله و خریدوفروش به‌کار گرفته می‌شوند.

مهم‌ترین رمزارزها بیت‌کوین است و بعد از آن اتریوم از طرفداران زیادی برخوردار است، همچنین خوب است بدانید قلب تپنده رمزارزها فناوری بلاکچین است که ویژگی عدم تمرکز رمزارزها و استقلال از نظام بانکی ونظارت دولتی را امکان پذیر کرده است.

صرافی رمزارز یک بستر یا پلتفرم مناسب است که این امکان را برای افراد فراهم می‌آورد که بدون محدودیت‌های جغرافیایی با مراجعه به یک سایت کار خرید بیت‌کوین یا سایر ارزهای رمزنگاری شده را به ساده‌ترین شکل ممکن و در سریع‌ترین زمان انجام دهند.


انواع صرافی ارزهای رمزنگاری شده کدام است؟


برای تعیین انواع صرافی رمزارز می‌توان ملاک‌های مختلفی را در نظر گرفت و تقسیم‌بندی‌های متعددی صورت بگیرد. یک راه ساده دسته بندی ارزهای رمزنگاری شده بر اساس مشتریان است، براساس این تقسیم بندی سه نوع اکسچنج رمزارز داریم:

۱. صرافی خصوصی که عضویت در آن تنها از طریق معرف و دعوتنامه امکان پذیراست.

۲. صرافی عمومی که به همه علاقه‌مندان خدمت ارائه می‌کند.

۳. صرافی منطقه‌ای که در حوزه جغرافیایی خاصی فعالیت و خدمات‌دهی می‌کند.

ازآنجا که نوع مبادلات در هر صرافی بسیار مهم است، بر این اساس هم می‌توان آنها را به دو بخش عمده تقسیم بندی کرد:

۱. صرافی‌هایی که قابلیت مبادله رمزارز و فیات را فراهم کرده‌اند.

۲. صرافی‌هایی که در آن‌ها تنها رمزارزها با یکدیگر مبادله می‌شوند.

در نهایت آخرین تقسیم بندی‌ای که می‌توان انجام داد بر اساس نوع مالکیت کیف پول کاربران است که دو دسته کلی ایجاد می‌کند:

۱. صرافی رمزارز متمرکز که در آن مبادلات انجام شده تضمین می‌شود و کلید خصوصی کیف پول‌ها نزد صرافی می‌ماند.

۲. صرافی رمزارز غیر متمرکز که کلیدهای خصوصی کیف پول را در اختیار هر کاربر قرار می‌دهد و امنیت مبادلات از طریق مرجع سومی که می‌تواند داور باشد تضمین می‌شود.


معروف‌ترین صرافی‌های ارز رمزنگاری شده کدام هستند؟


با وجودی اینکه عمر رمزارزها به بیش از ۱۱ سال نمی‌رسد اما طی این مدت صرافی‌های مختلفی شکل گرفته‌اند که هر یک طرفداران خاص خود را دارند و سعی می‌کنند با ارائه بهترین خدمات سهم بیشتری از بازار را در اختیار بگیرند و در عین حال رتبه بهتری در بین صرافی‌های بین المللی در اختیار داشته باشند. در اینجا به برخی از مطرح‌ترین اکسچنج‌های رمزارز اشاره می‌کنیم:

۱. بایننس

اگر به دنبال مبادله بین رمزارزها هستید، بایننس یک گزینه مناسب است. این صرافی چینی بعد از کوین‌بیس شکل گرفت اما به دلیل خدمات عالی به سرعت توسعه پیدا کرد و رتبه اول صرافی‌های ارز رمزنگاری شده را از آن خود کرد.

کارمزد دریافتی این صرافی بسیار پایین است و تنوع خدمات مناسبی را هم در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد.

این صرافی بیش از ۴۰ نوع رمزارز را پشتیبانی می‌کند.

۲. کوین‌بیس

قدیمی‌ترین صرافی ارز رمزنگاری شده است، با وجودیکه که در رقابت با بایننس گاهی جایگاه رتبه اول را از دست داده اما از شهرت و اعتبار خوبی نزد مخاطبان و مشتریان برخوردار است.

سرمایه‌گذاران این صرافی بسیار قدرتمند و بزرگ هستند و هزاران کاربر از سراسر جهان از آن استفاده می‌کنند.

مبادله در این صرافی بسیار ساده و کار کاربران را تا حد امکان ساده کرده است. اعتبار، امنیت و کارمزد منطقی مهم‌ترین مزایای کار این صرافی است.

۳. کوین ماما

سومین صرافی ارز رمزنگاری شده که قصد معرفی آن به شما را داریم کوین ماما است که از قدیمی‌ترین صرافی‌ها به شمار می‌آید که همواره طرفداران خاص خود را دارد.

خرید اتریوم و بیت‌کوین به ساده‌ترین شکل ممکن و برای هر کسی امکان پذیر است. بسیاری این صرافی را به تازه‌کارها معرفی می‌کنند چراکه کار با آن بسیار ساده و همه فهم است.

سرعت بالای مبادلات، دسترسی جهان و امکانات عالی پرداخت از مهم‌ترین مزایای کار با این صرافی رمزارز است.

۴. جمینی

جمینی (Gemini) یک صرافی قانونمند ارز رمزنگاری شده است که کار آن بسیار شبیه بانک است. تنها سه ارز دلار آمریکا، بیت‌کوین و اتر در این صرافی قابل مبادله هستند.

کارمزد خریداران و فروشندگان در این پلتفرم به صورت جداگانه محاسبه می‌شود. امنیت بالا، استفاده راحت توسط کاربران، آنالیز عالی و انطباق عالی از مهم‌ترین ویژگی‌های این صرافی رمزارز است.

۵. هیوبی

این اکسچنج در سان فرانسیکو مستقر است و طرفداران خاص خود را دارد. پشتیبانی رایگان کاربران، کیفیت بالای آنالیز، انطباق بالا، معتبر بودن از مهم‌ترین ویژگی‌های آن است.

این صرافی در ایران چندان شناخته شده نیست، اما کاربران خاص خود را دارد. هیوبی پیشنهاد معامله با توکن‌های مختلف را دربیش از ۵۰ حالت را می‌دهد.


چرا به سراغ صرافی‌های ارز رمزنگاری شده ایرانی می‌رویم؟


بسیاری از صرافی‌های ارز رمزنگاری شده به دلیل تحریم‌ها روی کاربران ایرانی بسته شده و بارها پیش آمده که موجودی کاربران ایرانی بلاک و از دسترس آنها خارج شده است. از این رو به تریدرهای ایرانی توصیه می‌شود که موجودی حساب خود را برای مدت طولانی در حساب‌های اکسچنج‌ها نگه ندارند و گاهی استفاده از صرافی رمزارز ایرانی می‌تواند بسیار مفید باشد.

به همین دلیل طی سال‌های اخیر فعالان ایرانی این بازار تمایل دارند از خدمات صرافی‌های داخلی استفاده کنند که خدمات پس از فروش و پشتیبانی بیشتری دارند.


ملاک‌های انتخاب بهترین صرافی رمزارز ایرانی کدام است؟


بعد از مشورت با فعالان بازار و بررسی اکسچنج‌های داخلی برخی از ویژگی‌های مهم برای صرافی‌های ارزدیجیتال ایرانی را انتخاب کردیم که در اینجا مطرح می‌کنیم:

۱. مدیریت و سابقه‌کار

اینکه مدیریت صرافی ارز رمزنگاری شده ایرانی از سابقه کار مناسب و مرتبط برخوردار باشد و در حوزه رمزارزها از تخصص و تجربه کافی برخوردار باشد اهمیت زیادی دارد. هنگام انتخاب صرافی ارز رمزنگاری شده سعی کنید اطلاعات لازم در خصوص مدیریت و سابقه کاری آن مجموعه به‌دست آورید.

۲. تعداد ارزهای رمزنگاری شده که پشتیبانی می‌کنند

هرچه تعداد ارزهای رمزنگاری شده و فیات به‌کارگرفته در صرافی بیشتر باشد و خریدوفروش درآن جریان دارد بیشتر باشد، ضمن اینکه دست شما را در انتخاب بازتر می‌کند، باعث می‌شود بتوانید با راحتی و اطمینان بیشتری با این مجموعه همکاری داشته باشید.

۳. امنیت و احراز هویت

امنیت در رمزارزها حرف اول را می‌زند، دارایی‌های شما باید به بهترین شکل ممکن حفظ و نگهداری شود. سیستم امنیتی و احراز هویت اکسچنج باید از استانداردهای بالایی برخوردار باشد تا بتوانیم دارایی‌های خود را به آن بسپاریم.

۴. پشتیبانی و خدمات پس از فروش

پشتیبانی مناسب و خدمات پس از فروش به همراه ارائه مشاوره‌های مناسب در این حوزه کمک می‌کند همه افراد اعم از حرفه‌ای و تازه‌کار از کار با این صرافی راضی باشند.

۵. توانایی فنی و تیم اجرایی

طراحی یک سایت حرفه‌ای با رابط کاربری و ساختار مناسب که استفاده از آن ساده باشد و در سریع‌ترین زمان به ساده‌ترین شکل ممکن نیازهای ما را برطرف کند از نیازهای اصلی هر صرافی ارز رمزنگاری شده است. لازمه این کار یک تیم فنی و اجرایی بسیار قوی خواهد بود. شما با سر زدن به سایت به راحتی می‌توانید این مشخصات را بررسی کنید.


نتیجه‌گیری


ورود به دنیای رمزارزها طرفداران خاص خود را دارد و طی سال‌های اخیرهر روز به تعداد آن‌ها اضافه می‌شود. قبل از هر چیز باید توجه داشته باشید که ورود به دنیای رمزارزها کار هر کسی نیست، قبل از کسب اطلاعات و آگاهی‌های لازم وارد این عرصه نشوید یا از مشورت افراد و شرکت‌های کار بلد استفاده کنید.

استفاده از یک صرافی رمزارز ایرانی معتبر می‌تواند ریسک مبادلات را به میزان قابل توجهی کاهش دهد و کار شما را ساده کند تا بدون دغدغه به خریدوفروش ارزهای رمزنگاری شده بپردازید. سعی کنید بر اساس ملاک‌های بالا صرافی‌ای که بهترین خدمات رسانی را داشته باشد انتخاب کنید تا تجربه لذت بخشی از ترید رمزارزها بدست آورید.

2 دیدگاه
  1. مهسا می‌گوید

    ملاک هایی که گفتین بد نبود ولی خب بازم نمیشه بهش اعتبار کرد، من خودم اولین بار به صورت اتفاقی از کوین نیک خرید کردم و تا الان هم صرافی دیگه ای نرفتم چون نیازهام باهاش برطرف شده ولی خب ممکنه صرافی دیگری امکانات بهتری داشته باشه و کوچ کنم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.