راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

نقش سککوک در بهبود فضای کسب‌وکار و کاهش هزینه‌های تولید / در نشست فعالان اقتصادی اصفهان مطرح شد

عضو هیات نمایندگان اتاق اصفهان با اشاره به نقش مؤثر سککوک در بهبود فضای کسب‌وکار از کمک ویژه این سامانه به تأمین مالی بنگاه‌های تولیدی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سککوک، نشست فعالان اقتصادی استان اصفهان با دست‌اندرکاران سککوک در راستای رونق تولید و تأمین مالی زنجیره‌های تأمین در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اصفهان برگزار شد.

این نشست با حضور علی کرباسی‌زاده، مشاور عالی و از اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان، محمد نور آزادی، رئیس اداره امور شعب بانک ملّی استان اصفهان، فردوس باقری، مدیرعامل سککوک و فعالان اقتصادی، تجار، بازرگانان و تولیدکنندگان استان اصفهان برگزار و قابلیت‌های سامانه سککوک به بخش خصوصی معرفی شد.



علی کرباسی‌زاده عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان به نقش سککوک در راستای بهبود فضای کسب‌وکار اشاره و از توجه ویژه مدیران بانک ملی به تأمین مالی بنگاه‌های تولیدی تشکر کرد.

او در رابطه با ظرفیت‌های خریدوفروش اعتباری در سککوک و نیاز به معرفی زنجیره‌های تأمین توسط حاضرین جهت فعالیت در سککوک مطالبی را عنوان کرد.


کاهش هزینه‌های تولید با استفاده از سککوک


در ادامه نشست محمد نور آزادی رئیس اداره امور و شعب بانک ملّی استان اصفهان اظهار داشت: «طبق برآوردهای حاصله، با کمک سککوک در حوزه تسهیلات و تعهدات ارائه شده در زنجیره‌های تأمین، هزینه‌های مالی تولید در صنایع مختلف کاهش می‌یابد.»

او در ادامه با بیان اینکه سککوک به اختصاص صحیح و شفاف منابع مالی بانک کمک می‌کند، یادآور شد: «در روش پیشنهادی سککوک نسبت به روش اعتبار اسنادی می‌تواند مزیت‌های مختلف از جمله مزیت مالی داشته باشد و دنیا هم به تدریج به این سمت حرکت می‌کند.»


آشنایی تجار اصفهانی با سامانه سککوک


سپس فردوس باقری، مدیرعامل سککوک قابلیت‌ها و مزایای سامانه سککوک را برای تجار و بازرگانان تشریح کرد.

در ادامه جلسه در خصوص سؤالات و ابهامات مطرحه توسط حاضرین در رابطه با فرآیندهای اجرایی عضویت و کاربری سککوک، ظرفیت‌های حوزه صادرات و واردات، مزایا و تفاوت‌های آن با LC داخلی، نرخ کارمزدها، جایگاه حوزه B2C در سککوک و برخی موضوعات دیگر بحث و تبادل نظر شد.



ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.