راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

ارائه راهکار جامع مدیریت پرداخت پی‌پینگ برای امور مالی پلتفرم‌ها

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های صاحبان کسب‌وکارهای پلتفرمی، مدیریت مالی پلتفرم و تسهیم پول بین حساب‌های مختلف است. عملیاتی مانند تسویه‌حساب با کاربران، گزارش‌گیری، تسهیم پول و مدیریت پرداخت، همگی اموری زمان‌بر و پیچیده هستند که احتمال خطا در انجام آنها به صورت دستی، بسیار بالاست.

به گزارش روابط عمومی پی‌پینگ، پلتفرم پرداخت پی‌پینگ با ارائه راهکاری جامع برای امور مالی پلتفرم‌ها، علاوه بر کاهش خطا، سرعت عملیات را نیز بالا برده است. با استفاده از این سرویس، به راحتی می‌توانید امور مالی پلتفرم خود را بدون هیچ دردسری مدیریت کنید. در ادامه مهم‌ترین امکانات پلتفرم پرداخت پی‌پینگ را بررسی می‌کنیم.


مدیریت کاربران در پلتفرم پرداخت پی‌پینگ


در هر پلتفرم آنلاینی، دو طرف حضور دارند: خریدار نهایی کالا و فروشنده کالا. صاحبان پلتفرم‌ها سعی دارند به بهترین نحو، عملیات مختلف میان این دو طرف مانند عملیات پرداخت و دریافت وجه را مدیریت کنند.

در واقع مدیران یک پلتفرم باید بستر امنی برای پرداخت آنلاین فراهم کنند؛ خریدار نهایی از طریق این بستر، مبلغ مد نظر را پرداخت می‌کند و صاحب پلتفرم پس از کسر کمیسیون، مبلغ را به حساب فروشنده واریز می‌کند. در یک پلتفرم ممکن است صدها یا حتی هزاران فروشنده حضور داشته باشند؛ مدیریت پرداخت تک‌تک اجناس و واریز دستی پول پس از کسر کمیسیون به حساب فروشنده‌ها امری زمان بر و پیچیده است.

پرداخت‌یار پی‌پینگ، با ارائه پلتفرم پرداخت خود، امکانی فراهم آورده تا صاحبان پلتفرم‌ها بدون هیچ‌گونه دغدغهٔ فنی، عملیات مدیریت پرداخت را به سهولت و در بستری کاملاً امن انجام دهند.

پلتفرم پرداخت پی‌پینگ شما را قادر می‌سازد تا برای هر یک از فروشنده‌های پلتفرم خود، حساب پی‌پینگ جداگانه بسازید و با کسب دسترسی به حساب آنها، سهم فروش هر کالا را به حساب مذکور واریز کنید.


احراز هویت


خلق تجربه‌ای خوشایند در فرایند خرید برای مشتریان، هدف غایی هر کسب‌وکار آنلاینی است. اگر در طی مرحله ثبت سفارش، مشتری مجبور باشد مراحل طولانی ثبت نام و احراز هویت را طی کند، بدون شک با تجربه نامطلوبی خرید را به اتمام می‌رساند.

با استفاده از امکان احراز هویت پلتفرم پرداخت پی‌پینگ، مشتریان به راحتی با استفاده از امکان ورود با پی‌پینگ، به سایت شما وارد می‌شوند و نیاز به وارد کردن اطلاعات و احراز هویت دوباره، نخواهند داشت. بدین ترتیب، احراز هویت فرد نیز برای شما مسجل می‌شود و نیازی به طی کردن دوباره فرآیند احراز هویت نیست.

اگر تعداد زیادی کاربر در پلتفرم شما فعالیت می‌کنند، می‌توانید به راحتی و با استفاده از وب‌سرویس ثبت‌نام پی‌پینگ، اطلاعات کاربران را ارسال کنید؛ پی‌پینگ با کسب اجازه از کاربران و با حفظ حریم خصوصی آن‌ها، توکن مخصوصی برای هر کاربر می‌سازد. با استفاده از این توکن و از طریق استاندارد oAuth2، امکان استفاده از وب‌سرویس‌های پی‌پینگ برای هر یک از کاربران فراهم می‌شود.

کسب‌وکارها و سرویس‌های مختلفی مانند وینک، درمانکده، حسابفا، بیدک، سازیتو، سامانه نیکوکاری بهشت و … برای احراز هویت کاربران خود و تسهیل فرایند ثبت‌نام و ورود آن‌ها، از پلتفرم پرداخت پی‌پینگ استفاده می‌کنند.


تسهیم پول با راهکار جامع مدیریت پرداخت پی‌پینگ


همان‌طور که توضیح داده شد، صاحبان پلتفرم نیاز دارند تا پول دریافت‌شده از مشتری را بین حساب‌های مختلفی تسهیم کنند؛ به عنوان مثال، یک پلتفرم ممکن است پنج درصد مبلغ دریافتی از مشتری را برای خود بردارد و 95 درصد آن را به حساب فروشنده واریز کند.

با استفاده از سرویس تسهیم پول پی‌پینگ، می‌توانید به راحتی این عملیات را به صورت خودکار انجام دهید. تسهیم پول به صورت دستی علاوه بر زمان‌بر و پیچیده بودن، مشکلات مالیاتی متعددی برای شما به وجود می‌آورد؛ زمانی که کل مبلغ، حتی مبلغی که از آن شما نیست و قرار است به حساب دیگری منتقل شود، به حساب شما واریز می‌شود، جزئی از گردش حسابتان به حساب می‌آید. در نتیجه، مالیات پولی را پرداخت می‌کنید که متعلق به شما نیست.


مسدودسازی پول در پلتفرم پرداخت پی‌پینگ


در بعضی پلتفرم‌ها، به خصوص پلتفرم‌های ارائه امور خدماتی، کسب اطمینان از انجام درست کار، از دغدغه‌های مهم مشتریان و به تبع آن صاحبان پلتفرم است؛ برای مثال، پلتفرمی را تصور کنید که در آن افراد مختلفی پروژه‌های ترجمه خود را در آن قرار می‌دهند و مترجمانی که به صورت فریلنسر فعالیت می‌کنند، این پروژه‌ها را به انجام می‌رسانند.

در این پلتفرم، دغدغه اساسی کارفرما، انجام درست و به موقع کار و دغدغه فریلنسر دریافت حقوق به صورت کامل و در زمان مقرر است.

شرکت پی‌پینگ با ارائه قابلیت مسدودسازی پول در پلتفرم پرداخت خود، امکانی فراهم کرده تا مبلغ دریافتی از کارفرما به شکل موقتی در حساب مجری کار مسدود شود و پس از انجام کار توسط او، امکان تسویه حساب فعال شود.


قابلیت عودت پول با استفاده از راهکار جامع مدیریت پرداخت


در خریدهای آنلاین، بسیار پیش می‌آید که مشتری به علل مختلف خواهان عودت کالاست. در چنین مواقعی، عودت پول به مشتری، مشکلات متعددی را برای پلتفرم‌ها ایجاد می‌کند. با استفاده از قابلیت عودت پول (Refund) پلتفرم پرداخت پی‌پینگ، پلتفرم‌ها قادر خواهند بود، تنها به وسیله شماره پرداخت، مبلغ را از حساب فروشگاه زیرمجموعه خود، به حساب مشتری عودت دهند. پرداخت‌یار پی‌پینگ، به صورت کاملا خودکار، عودت پول به حساب مشتری را به انجام می‌رساند.

برای آشنایی بیش‌تر با پلتفرم پرداخت پی‌پینگ می‌توانید به سایت پی‌پینگ مراجعه یا با پشتیبانی این شرکت، تماس برقرار کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.