راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

بانک بازرگانی چیست و چگونه در جهان فعالیت می‌کند؟

امیر بابازاده، کارشناس توسعه بازار شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد / بانک بازرگانی شرکتی است که تعهد، خدمات وام، مشاوره مالی، و خدمات جمع‌آوری کمک‌های مالی برای شرکت‌های بزرگ و افراد دارای ارزش خالص بالا را اجرا می‌کند. بر خلاف بانک‌های خرده‌فروشی یا تجاری، بانک‌های بازرگانی خدمات عمومی را به عموم ارائه نمی‌کنند. آنها خدمات بانکی معمولی مانند چک کردن حساب‌ها را ارائه نمی‌دهند و سپرده گذاری در بانک خود را قبول نمی‌کنند.

این بانک‌ها متخصص تجارت بین‌المللی هستند که آنها را متخصص در برخورد با شرکت‌های چند ملیتی می‌دانند. برخی از بزرگ‌ترین بانک‌های تجاری در جهان شامل شرکت جی‌پی‌مورگان، گلدمن ساکس و سیتی‌گروپ هستند.

ببینید: جی‌پی مورگان مهم‌ترین و در عین حال خطرناک‌ترین مؤسسه مالی جهان است

درک بانک‌های تجاری، اصطلاح بانک تجاری مورد استفاده در بریتانیا برای توصیف بانک‌های سرمایه‌گذاری است. اما این خدمات در ایالات‌متحده تمرکز محدودتری دارد. آنها ممکن است مانند بانک‌های سرمایه‌گذاری در ایالات‌متحده عمل کنند، اما تمایل دارند بر خدمات مربوط به شرکت‌های چند ملیتی و افراد دارای ارزش خالص بالا تمرکز کنند که در بیش از یک کشور کار می‌کنند.

بانک‌های تجاری در آمریکا مؤسسات مالی هستند که با سرمایه‌گذاری بین‌المللی برای شرکت‌های چند ملیتی سر و کار دارند. بانک‌های بازرگانی به طور سنتی تأمین مالی بین‌المللی و بیمه شامل املاک و مستغلات، سرمایه‌گذاری تجاری، سرمایه‌گذاری خارجی و سایر معاملات بین‌المللی را انجام می‌دهند. آنها ممکن است در صدور نامه اعتباری و در انتقال سرمایه دخیل باشند. آنها همچنین ممکن است درباره تجارت و تکنولوژی تجارت با هم مشورت کنند.

بانک‌های تجاری در آمریکا با سرمایه‌گذاری بین‌المللی برای شرکت‌های چند ملیتی سروکار دارند

Let’s می‌گوید که شرکت ABC، مستقر در ایالات‌متحده، می‌خواهد شرکت XYZ را در آلمان بخرد و یک بانک تجاری را برای تسهیل فرآیند استخدام کند. این بانک به شرکت ABC درباره نحوه ساختار معامله مشاوره می‌دهد. همچنین ممکن است به ABC در فرآیند تأمین مالی و بیمه کمک کند.

چگونه بانک‌های بازرگانی تجارت را تسهیل می‌کنند اگر یک شرکت چند ملیتی در بسیاری از کشورهای مختلف فعالیت کند، یک بانک تجاری می‌تواند در تمام این کشورها سرمایه‌گذاری مالی داشته باشد و تبادلات ارزی را مدیریت کند. چرا که سرمایه‌ها انتقال داده می‌شوند و سرمایه لازم برای خرید با استفاده از یک نامه اعتبار را تأمین می‌کنند (LOC).

با استفاده از مثال بالا، فروشندگان در آلمان یک LOC صادر شده توسط بانک تجاری که توسط شرکت ABC به عنوان پیش‌پرداخت برای خرید صادر شده است را دریافت می‌کنند. همچنین این تاجر می‌تواند به شرکت ABC در زمینه مسائل قانونی مورد نیاز برای انجام کسب‌وکار در آلمان کمک کند.

بانک‌های تجاری در مقابل بانک‌های سرمایه‌گذاری از اشکال خلاقانه‌تر برای تأمین مالی استفاده می‌کنند. آنها معمولاً ً با شرکت‌هایی کار می‌کنند که ممکن است به اندازه کافی بزرگ نباشند تا از طریق عرضه اولیه عمومی (IPO) از مردم پول جمع‌آوری کنند. بانک‌های تجاری به شرکت‌ها در صدور اوراق بهادار از طریق پست خصوصی کمک می‌کنند که به افشای مقررات کم‌تر نیاز دارند و به سرمایه گذاران پیچیده فروخته می‌شوند.


جی‌پی‌مورگان از بزرگ‌ترین بانک‌های تجاری در جهان است

از سوی دیگر، بانک‌های سرمایه‌گذاری، اوراق بهادار را از طریق IPO ها به عموم عرضه و فروش می‌کنند. مشتریان بانک شرکت‌های بزرگی هستند که مایل به سرمایه‌گذاری در زمان و پول لازم برای ثبت اوراق بهادار برای فروش به مردم هستند. همچنین بانک‌های سرمایه‌گذاری خدمات مشاوره‌ای برای شرکت‌ها در مورد ادغام و مالکیت و ارائه تحقیقات سرمایه‌گذاری به مشتریان ارائه می‌دهند.

بانک‌های بازرگانی نیز با بانک‌های تجاری متفاوت هستند که به مشتریان عمومی خدمت می‌کنند.در حالی که بانک‌های تجاری مبتنی بر هزینه هستند، بانک‌های سرمایه‌گذاری یک ساختار درآمد دو برابر دارند. آنها ممکن است هزینه‌ها را براساس خدمات مشاوره‌ای که ارائه می‌کنند، جمع‌آوری کنند، اما ممکن است مبتنی بر صندوق باشند و به این معنی که می‌توانند درآمد حاصل از بهره و سایر اجاره‌ها را تأمین کنند.

صرف‌نظر از اینکه چگونه یک شرکت اوراق بهادار می‌فروشد، حداقل الزامات افشا برای اطلاع‌رسانی به سرمایه‌گذاران وجود دارد. هر دو تبلیغ عرضه اولیه و خصوصی به حسابرسی شرکت توسط یک شرکت خارج از CPA نیاز دارند که نظر بر صورت‌های مالی است. صورت‌های مالی حسابرسی شده باید شامل چندین سال اطلاعات مالی همراه با موارد افشا باشد. سرمایه‌گذاران بالقوه می‌توانند از این اطلاعات درباره ریسک‌ها و پاداش‌های بالقوه خرید اوراق بهادار استفاده کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.