راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

شرکت رایانه خدمات امید با هدف یکپارچه‌سازی خدمات بانکداری در بانک‌های ادغامی از سه محصول جدید خود رونمایی کرد

شرکت رایانه خدمات امید به‌عنوان بازوی فناوری اطلاعات بانک سپه طی مراسمی از سه محصول خود، شبکه مجازی سرویس‌های آنلاین (شمسا)، اپلیکیشن امیدپی و پیام‌رسان امید رونمایی کرد. در این مراسم سیدمهدی حسینی، عضو هیات‌مدیره بانک سپه، احمد سلمانی آرانی، مدیرعامل و عضو هیات‌مدیره شرکت رایانه خدمات امید، علی آدوسی، سرپرست اداره بازاریابی بانک سپه و جمعی از مدیران حضور داشتند.

سلمانی آرانی در این مراسم با اشاره به تشکیل طرح ملی ادغام هلدینگ فناوری اطلاعات، توضیح داد: «تحقق طرح ملی ادغام، با الزامات و ضرورت‌هایی در حوزه فناوری اطلاعات همراه است. خوشبختانه ادغام بانک‌های نیروهای مسلح در بانک سپه در پوشش هشت شرکت با عنوان شرکت هلدینگ فناوری اطلاعات امید، محقق خواهد شد.»

او ادامه داد: «فلسفه تشکیل طرح هلدینگ در واقع بستر و خاستگاه جدیدی برای انسجام نیروهای کارشناس و محصولاتشان در جهت سرویس‌دهی مناسب‌تر به مردم و مشتریان است. اینکه نیروهای متخصص شرکت‌های بانک ادغامی را دور هم جمع کنیم و با همگرایی، هم‌افزایی ایجاد کنیم، زحماتی را خواهد داشت.»

به‌گفته او خوشبین هستیم که با همراهی کارشناسان متخصص در حوزه‌های زیرساخت، نرم‌افزار، سخت‌افزار و به‌ویژه در حوزه‌ نظام پرداخت بتوانیم ادغام پنج بانک در بانک سپه را محقق کنیم.

300 وب‌سرویس در بستر شمسا فعال هستند

باتوجه به روند غالب بازار و ارائه عمده سرویس‌های بانکی بر روی بسترهای بانکداری باز و اقدام بیشتر سازمان‌ها برای در اختیار قراردادن انواع خدمات خود به‌صورت وب‌سرویس به استارت‌آپ‌ها و فین‌تک‌ها و همچنین نیاز بازار، شرکت رایانه خدمات امید برای توسعه خدمات تجارت الکترونیکی و همه‌گیر کردن آن به راه‌اندازی یک بستر تجارت باز اقدام کرده است.

این بستر تحت عنوان اختصاری شمسا (شبکه مجازی سرویس‌های آنلاین) در شرکت رایانه خدمات امید تأسیس شد که با استفاده از زیرساخت‌های به‌روز فنی می‌تواند در حوزه‌های مختلف وب‌سرویس‌های متفاوتی را ارائه کند. در حال حاضر 300 وب‌سرویس فعال در حوزه‌های بانک، بیمه، گردشگری، بورس و غیره در این بستر برای ارائه به همه مشتریان فراهم آمده است.

شرکت‌ها و متقاضیان همکاری برای ارائه وب‌سرویس‌های خود بر روی این بستر می‌توانند پس از مراجعه به وب‌سایت شرکت رایانه خدمات امید با پرکردن فرم‌های مربوطه و طی کردن مراحل اداری لازم برای همکاری، درخواست خود را ارسال کنند.

تجمیع خدمات بانکداری در امیدپی

امیدپی یک اپلیکیشن جامع پرداختی است که سعی کرده تمامی خدمات بانکی، پرداخت و تجارت الکترونیک را در کنار یکدیگر جمع کند. مشتریان با نصب اپلیکیشن امیدپی می‌توانند از خدمات متعددی مانند انتقال وجه کارت‌به‌کارت، دریافت موجودی کارت، استعلام شماره شبا، خرید شارژ و پین شارژ، خرید بسته اینترنتی، استعلام و پرداخت قبوض خدماتی، خرید بلیط هواپیما و هتل، خرید انواع بیمه نامه و غیره استفاده کنند.

یکی از قابلیت‌های این اپلیکیشن علاوه‌بر خرید از طریق درگاه پرداخت اینترنتی (IPG)، امکان خرید از طریق درگاه کیف پول الکترونیکی (WPG) است.

ارائه پیام‌رسان امید با هدف یکپارچه‌سازی خدمات بانکداری در بانک‌‌های ادغامی

پیام‌رسان امید اولین اپلیکیشن از خانواده نرم‌افزارهای موبایلی شرکت رایانه خدمات امید است. این شرکت به‌عنوان بازوی فناوری بانک سپه و با هدف افزایش کیفیت خدمات قابل ارائه و کاهش هزینه‌های مشتریان نسبت به تولید این اپلیکیشن اقدام کرده است.

در این اپلیکیشن مشتریان قادر خواهند بود بدون پرداخت هزینه اشتراک نسبت به دریافت پیام و یا بازیابی پیام‌های قبلی خود اقدام کنند. از طرفی دیگر یکی از اهداف اساسی این سامانه کمک به مشتریان بانک برای مدیریت آسان خدمات مالی و بانکی خود است.

با توجه به تصمیم مدیران عالی کشور مبنی بر ادغام بانک‌های نظامی در بانک سپه (که از آن به‌عنوان بزرگترین پروژه مالی ایران یاد می‌شود)، این اپلیکیشن اولین گام فناورانه در ارائه رابط کاربری و تجربه کاربری یکپارچه در بانک‌های ادغامی است که این مهم کمک به طراحی بسته‌های ویژه مشتری‌مداری برای جلوگیری از ریزش مشتریان و افزایش رضایتمندی آنها خواهد کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.