راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مراسم رونمایی از کتاب اقتصاد اشتراکی در مجموعه پرداخت الکترونیک سامان برگزار شد / قمصری: پیش‌بینی می‌کنیم امسال پنج میلیارد تراکنش داشته باشیم

مراسم رونمایی از کتاب اقتصاد اشتراکی بیستم آبان ماه در مجموعه پرداخت الکترونیک سامان برگزار شد. کتاب اقتصاد اشتراکی با حمایت پرداخت الکترونیک سامان و توسط راه پرداخت منتشر شده است.

ببینید: کتاب اقتصاد اشتراکی توسط انتشارات راه پرداخت و با حمایت شرکت پرداخت الکترونیک سامان منتشر شد

در این مراسم، حسین واعظ قمصری، مدیرعامل پرداخت الکترونیک سامان با اشاره به اینکه پرداخت الکترونیک سامان یکی از شرکت‌های پیشرو در صنعت پرداخت است، گفت: «پرداخت الکترونیک سامان در خیلی از اقدامات مانند ارائه خدمات پرداخت در بستر اینترنت و موبایل اولین بوده است. ارائه این خدمات نوین درحالی است که ما امنیت کامل، زیرساخت نرم‌افزاری و سخت‌افزاری را هم ارائه می‌دهیم.»

ببینید: سکان در دست ناخدا / درباره حسین واعظ قمصری، مدیرعامل سپ بیشتر بدانید

او ادامه داد: «بنابر گزارش‌های شاپرک، پرداخت الکترونیک سامان بیشترین رشد را در سال ۱۳۹۷ داشته است. در سال ۱۳۹۷ سه میلیارد و ۹۰۰ میلیون تراکنش داشتیم. امسال هم پیش‌بینی می‌کنیم پنج میلیارد تراکنش داشته باشیم.»

قمصری پیشرفت‌های پرداخت الکترونیک سامان را ناشی از حضور جوانان قلمداد کرد و گفت: «استراتژی ما علاوه بر حضور جوانان، حمایت از استارت‌آپ‌هاست که از چند سال پیش در گروه مالی سامان آغاز شد. با همین نگاه حامی کتاب اقتصاد اشتراکی شدیم. این کتاب راجع به استارت‌آپ‌های موفق مانند اوبر، لیفت و … است و مؤلف کتاب با بنیانگذاران آن مصاحبه کرده است.»

در ادامه میلاد منشی پور، مدیرعامل تپسی با اشاره به اینکه اقتصاد اشتراکی بر مبنای جمله دارایی تو متعلق به من است بر اساس هزینه‌ای که پرداخت می‌کنم، گفت: «وقتی اینترنت فراگیر شد بستری فراهم شد تا اشتراک‌گذاری دارایی در مقیاس، قابلیت اشتراک داشته باشد. مفهوم اقتصاد اشتراکی در آمریکا ایجاد شد و در سایر کشورها توسعه یافت اما در کشورهایی مانند ما که دارایی و مشکل سرمایه‌گذاری دارند، قابل پیاده‌سازی است.»

در ادامه فرید ستاره، مدیر تحقیق و توسعه شرکت پرداخت الکترونیک سامان با بیان اینکه پرداخت الکترونیک سامان بزرگترین استارت‌آپ است، گفت: «این شرکت از یک ساختمان در کوچه البرز، به پنج ساختمان در تهران و ۱۱۰ در شهرستان‌ها تبدیل شد. ما کارها را قرار نیست خودمان انجام دهیم، پرداخت را می‌شناسیم و می‌خواهیم با مشارکت دیگران روند رو به جلویی داشته باشیم.»

در ادامه رضا قربانی، رئیس هیات مدیره موسسه تراکنش با تاکید بر اینکه مجموعه پرداخت الکترونیک سامان در خیلی از حوزه‌ها جزو اولین‌ها بوده، گفت: «راه پرداخت از اردیبهشت ۱۳۹۰ فعالیت خود را آغاز کرد. در سال ۱۳۹۶ ماهنامه عصر تراکنش را منتشر کرد. سال قبل به سمت کتاب رفتیم و تاکنون ۳۲ هزار نسخه در فضایی که انتشار کتاب با اقبال مواجه نیست، منتشر کردیم. در سال ۱۳۹۸ هم تاکنون ۴۰ عنوان وایت پیپر منتشر کردیم.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.