راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

۱۰ ویژگی یک تریدر حرفه‌ای که در بازار رمزارزها سود می‌کند

۱۱ سال پیش که بیت‌کوین متولد شد، عاشقان فناوری و تکنولوژی طرفدار آن بودند، اما امروزه دنیای رممزارزها جاذبه‌های زیادی پیدا کرده که سبب می‌شود بسیاری از مردم به سمت آن جذب شوند. اما خرید بیت‌کوین و سایر رمزارزها به قصد سرمایه‌گذاری تخصصی است که نیاز به آموزش و دانش دارد.

طبق گزارش کوین‌نیک، فعالان بازار رمزارزها که به تریدر معروف هستند، مهارت‌های خود را به مرور زمان یاد گرفته‌اند اما مهم‌تر از مهارت‌های فنی که از طریق آموزش قابل فراگیری هستند، ویژگی‌های شخصیتی و رفتاری ویژه‌ای دارند که موفقیت آنها را امکان‌پذیر می‌کند.

برخی از این ویژگی‌ها قابل فراگیری هستند و به مرور زمان می‌توانیم آنها را در خود تقویت کنیم. با این مطلب همراه باشید تا به بررسی ویژگی‌های رفتاری و شخصیتی تریدرها و موانع روانشناختی که بر سر راه آنها وجود دارد بپردازیم.

.

1. اهل دانش است

یک تریدر حرفه‌ای آموختن را بخشی جدانشدنی از زندگی خود کرده است و هر روز آماده است مطالب جدید را به دانش خود اضافه کند. او سعی می‌کند از منابع مختلف برای یافتن جدیدترین مطالب آموزشی استفاده کند و هرچقدر در کار خود پیشرفت می‌کند و سرمایه بیشتری کسب می‌کند به دانش اهمیت بیشتری می‌دهد و دانش و تجربه را دو بال اساسی حرکت یک تریدر حرفه‌ای می‌داند.

.

۲. اهل قمار نیست

تریدر حرفه‌ای می‌داند که ریسک بخشی از کار او است و در هر معامله احتمال زیان وجود دارد اما در عین حال ریسک‌پذیری را با مفهوم قمار اشتباه نمی‌گیرد و بدون فکر و بررسی تصمیم نمی‌گیرد و سرمایه خود را به خطر نمی‌اندازد.

قمار اعتیادی است که به از دست رفتن سرمایه اهلش منجر می‌شود، اما ترید یک تخصص است که با افزایش مهارت و پیشرفت در تخصص به افزایش سرمایه و موفقیت مالی منجر می‌شود.

.

۳. شبکه ارتباطی قوی‌ دارد

در بحث خریدوفروش رمزارزها شبکه ارتباطی قوی و دسترسی به اخبار و اطلاعات از اهمیت بالایی برخوردار است؛ به همین دلیل تریدرهای حرفه‌ای با شبکه سازی قوی سعی می‌کنند، به اخبار و اطلاعات دسترسی سریع داشته باشند تا در مواقع حساس بهترین تصمیم را بگیرند.

.

4. منطقی است

تریدر رمزارزها باید منطقی باشد، هر روز اخبار و اطلاعات مختلفی از وضع بازار منتشر می‌شود که تریدر را به خرید یا فروش ترغیب می‌کند اگر به اندازه کافی منطقی نباشد و برای خود حد ضرر مناسب را ترسیم نکرده باشد، ممکن است تصمیمات آنی‌ بگیرد که بازگشت از آ‌نها غیر ممکن باشد.

.

۵. منظم است

نظم در بازار سرمایه یک رکن مهم است، تریدر متخصص، معاملات خود را مکتوب می‌کند و نقاط ضعف و قوت خود را یادداشت می‌کند تا از معاملات درس بگیرید. این فرد در نهایت یک سبد مناسب که درصدهای خرید را به یک میزان مناسب و مشخص قرارداده در اختیار خواهند داشت.

.

۶. متعهد است

یک معامله‌گر حرفه‌ای پیش از هر کس به خود تعهد می‌دهد و ابتدا شخصیت معامله‌گری را برای خود تقویت می‌کند. تعهد می‌دهد که اهل قمار نباشد، متعهد می‌شود که به نظم اهمیت بدهد. تعهد می‌دهد که طمع نکند به حد سود و زیان خود متعهد باشد تا همیشه پیروز و موفق باشد. این تعهد مثل یک نقشه مسیر راه را روشن می‌کند.

.

۷. طماع نیست

طمع یک وسوسه نامطلوب است که معمولاً در شرایط سود به سراغ تریدر می‌آید و مانع این می‌شود که در مسیر درست گام بردارد. طمع در هر کاری آسیب‌زا است، اما در معامله رمزارزها سمی است که تریدر با دستان خود می‌نوشد و به دل خود حسرت می‌نشاند.

.

۸. صبور است

به‌کاربردن صبر در جای خود راه موفقیت است، تغییرات این چند روزه قیمت بیت‌کوین و رمزارزها این واقعیت را تأیید کرده است. ما در مورد موفقیت‌های وارن بافت رؤیاپردازی می‌کنیم و آرزو می‌کنیم روزی شبیه به او ثروتمند شویم، اما افراد کمی تلاش می‌کنند مثل او صبور باشند. او معتقد است بازارهای مالی مکانی است جهت انتقال ثروت از افراد عجول به افراد صبور.

.

۹. مستقل می‌اندیشد

بدون بررسی و صرفاً با گفته فردی وارد معامله نمی‌شود، زیان کنید اما با نظر خود زیان کنید و از زیان خود لااقل درس بگیرد که سود این درس بسیار با ارزش‌تر است. در معاملات کاملاً مستقل عمل می‌کند، از نظرات استفاده می‌کند، بررسی می‌کند و در آخر تصمیم درست را خودش می‌گیرد.

.

۱۰. رازدار است

رازداری در خریدوفروش رمزارزها اهمیت بسیار بالایی دارد. شما باید در قبال یافته‌ها و دانش خود مسئولیت داشته باشید و اسرار سرمایه‌گذاری‌تان را هیچ‌جا جار نزنید. اینکه چقدر سرمایه دارید و آن را به چه صورت سرمایه‌گذاری کردید، رازی است که لازم نیست همه از آن مطلع باشند. یک تریدر حرفه‌ای و متخصص ارزش اطلاعات را می‌داند و بدون دلیل آن را جار نمی‌زند.

.

اشتباهات روانشناختی سد راه تریدر حرفه‌ای

اشتباهات روانشناختی که تریدرهای حرفه‌ای و سرمایه آنها را تهدید می‌کند عبارت است از عزت نفس پایین و محدود کردن سود، اعتیاد به معامله زیاد، ناتوانی در مدیریت ریسک، شک و تردید زیاد در خصوص درستی یک معامله، ترس از ضرر کردن، امید بی‌جا در شرایط نزول بازار و بی توجهی به حقایق، خروج بی موقع از بازار، خریدوفروش از روی هیجان، شادمانی بیش از حد بعد از یک معامله پرسود.

هر یک از این اشتباهات روانشناختی که در بالا به آن اشاره شد، یک امر بدیهی به‌نظر می‌رسد اما حقیقت این است که بسیاری از فعالان بازار رمزارز با وجود آگاهی از این اصول و تنها به خاطر عدم رعایت یکی از این موارد سرمایه خود را به باد داده‌اند.

.

 یک ورود آگاهانه و یک انتخاب حرفه‌ای

خریدوفروش رمزارزها توسط افراد مختلفی صورت می‌گیرد، گاهی یک شخص معمولی تنها با هدف سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت یا بلندمدت اضافه سرمایه خود را در این بازار سرمایه‌گذاری می‌کند. برای این افراد مشورت گرفتن از افراد متخصص و ورود آگاهانه به بازار بسیار مهم است.

برخی هم ترید در بازار رمزارزها را به عنوان یک حرفه و سبک زندگی انتخاب می‌کنند و با گذشت زمان و کسب دانش و تجربه به تریدر حرفه‌ای تبدیل می‌شوند، این افراد باید ویژگی‌های شخصیتی و روانشناختی ویژه‌ای داشته باشند که برخی از آنها با تمرین و آموزش امکان پیشرفت دارند.

ابزارها هم در کار ترید بسیار مهم است، یکی از این ابزارها سایت کوین‌نیک است که در هر ساعت از شبانه‌روز که قصد خرید بیت‌کوین یا هر ارز دیگری داشته باشید، سفارش خرید شما در وب سایت کوین‌نیک به صورت کاملاً اتوماتیک و در همان لحظه انجام می‌دهد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.