راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

بیزنس اینسایدر جذاب‌ترین شرکت‌های فین‌تکی دنیا در سال 2019 را معرفی می‌کند

زمانی فین‌تک را به عنوان یک نیروی ساختارشکن در دنیای مالی می‌شناختند که امروزه به یک راه و روش استاندارد برای بسیاری از پیشروهای صنعت تبدیل شده است. در سال 2018 تامین مالی صنعت فین‌تک توانست به رقم خیره‌کننده‌ای برسد و در سه ماهه سوم آن سال به مبلغ 32/6 میلیارد دلار رسید و مناطق جدیدی ازجمله آمریکای جنوبی و آفریقا هم در این عرصه ظهور خوبی داشته‌اند.

بیزنس اینسایدر هم برترین‌های سال 2019 و میزان سرمایه‌ای که توانستند تاکنون به دست آورند را معرفی کرده و دلیل انتخاب هرکدام از این شرکت‌ها را هم توضیح داده است.

.

کوکونات

فین‌تک برتر سال 2019

کل سرمایه جمع‌آوری شده: 1.9 میلیون پوند (2.5 میلیون دلار)

شرح فعالیت: کوکونات یک پلتفرم بریتانیایی است که خدمات حساب جاری و حسابداری را برای کسب‌وکارهای کوچک و متوسط عرضه می‌کند.

دلیل تبدیل شدن به پدیده در سال 2019: کوکونات اولین سرویس اشتراک خود را راه‌اندازی کرد که گرو نام دارد. این سرویس خدمات صورتحساب‌نویسی و گزارش‌نویسی پایان سال را با قیمت 5 یورو یا همان 6.51 دلار به ازای هر ماه در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد. این سرویس برای آن دسته از کسب‌وکارهای کوچک یا متوسط که زمان کافی برای رسیدگی به کارهای حسابداری ندارند، یک انتخاب عالی است.

.

برکس

فین‌تک برتر سال 2019

کل سرمایه جمع‌آوری شده: 282 میلیون دلار

شرح فعالیت: برکس یک تامین کننده کارت‌های اعتباری است که دفتر آن در ایالات متحده آمریکا قرار دارد و در مرحله ابتدایی روی خدمات‌رسانی به استارت‌آپ‌ها تمرکز کرده است.

دلیل تبدیل شدن به پدیده در سال 2019: این استارت‌آپ در سال 2018 و تنها چند ماه پس از راه‌اندازی اولین محصول خود به یک تکشاخ تبدیل شد. حال این شرکت نوپا یک تامین مالی را از طریق انتشار اوراق بدهی تجربه کرده و 100 میلیون دلار جذب سرمایه انجام داده است. برکس قصد دارد به عنوان هدف بعدی خود، شرکت‌های بزرگ‌تر را هدف قرار دهد و با حرکت به سمت مجموعه جدیدی از مشتریان، کسب‌وکار خود را بیش از پیش گسترش دهد.

.

ترولیر

فین‌تک برتر سال 2019

کل سرمایه جمع‌آوری شده: 11.8 میلیون دلار

شرح فعالیت: ترولیر در بریتانیا مستقر است. کار این شرکت ارائه رابط‌های کاربردی برنامه‌نویسی برای شرکت‌های فعال در حوزه خدمات مالی است. شرکت مذکور همچنین به موسسات مالی کمک می‌کند تا بیشترین بهره را از قوانین جدید ببرند. بانکداری باز یکی از همین قوانین است.

دلیل تبدیل شدن به پدیده در سال 2019: ترولیر اخیرا با پلام وارد همکاری شده تا آن را در بهره‌مندی حداکثری از بانکداری باز کمک کند. یکی دیگر از دستاوردهای این شرکت، توسعه رابط برنامه‌نویسی کاربردی به کشور آلمان بود. با توجه به این که بانک‌های کشور آلمان درگیر انطباق با دومین رهنمود خدمات پرداخت هستند، چنین دستاوردی چشمگیر تلقی می‌شود.

.

ریزین

فین‌تک برتر سال 2019

کل سرمایه جمع‌آوری شده: 178 میلیون دلار

شرح فعالیت: بازار سرمایه‌گذاری و پس‌انداز آلمان

دلیل تبدیل شدن به پدیده در سال 2019: ریزین پس از یک جذب سرمایه 114 میلیون دلاری، در ماه ژانویه به جرگه تکشاخ‌ها پیوست. از آن زمان به بعد، این شرکت با کامرزبانک و کلیراسکور وارد همکاری شده است. یکی دیگر از نکات قابل ذکر، مشارکت ریزین با بانک استارلینگ بوده که در سال 2018 انجام گرفت. هدف از این مشارکت، راه‌اندازی حساب بانکی در بریتانیا بوده است.

.

آنوراک

فین‌تک برتر سال 2019

کل سرمایه جمع‌آوری شده: 9 میلیون پوند (11.7 میلیون دلار)

شرح فعالیت: آنوراک یک شرکت بریتانیایی فعال در حوزه اینشورتک است که مشاوره‌هایی درباره بیمه عمر به مشتریان ارائه می‌دهد.

دلیل تبدیل شدن به پدیده در سال 2019: آنوراک در اوایل سال جاری میلادی توسط آزمایشگاه نوآوری فین‌تک اکسنجر تاسیس شد. این استارت‌آپ روی بازار استارلینگ و یولت معرفی شده است و در همین بازار توانسته توجهات زیادی را به سمت خود جلب کند.

.

سوفی

فین‌تک برتر سال 2019

کل سرمایه جمع‌آوری شده: 2 میلیارد دلار

شرح فعالیت: استارت‌آپی آمریکایی است که در حوزه مدیریت پول شخصی آنلاین فعالیت می‌کند.

دلیل تبدیل شدن به پدیده در سال 2019: این شرکت پیش‌تر در حوزه وام‌دهی فعالیت می‌کرد و به طور ویژه روی وام‌های دانش‌آموزی متمرکز بود، ولی در سال 2019 اقداماتی را در فضای مدیریت ثروت آغاز کرد. راه‌اندازی دو محصول رایگان در حوزه صندوق‌های قابل معامله در بورس و سرمایه‌گذاری، از جمله این اقدامات هستند. محصول مربوط به حوزه سرمایه‌گذاری، سوفی اینوست نامیده شده است. سوفی اینوست هر روز در حال پیشرفت است و به خاطر همین محصول هم شده، بهتر است آینده این شرکت را تحت نظر بگیریم.

.

لندینگ اکسپرس

فین‌تک برتر سال 2019

کل سرمایه جمع‌آوری شده: 2.7 میلیون دلار

شرح فعالیت: لندینگ اکسپرس یک پلتفرم وام‌دهی آمریکایی است که کسب‌وکارهای کوچک و متوسط را هدف قرار داده است. این شرکت به کسب‌وکارها مشاوره می‌دهد و به آن‌ها کمک می‌کند تا سرمایه بیشتری را به سمت خود جذب کنند.

دلیل تبدیل شدن به پدیده در سال 2019: کسب‌وکارهای کوچک و متوسط در تمامی مناطق جهان مورد کم‌لطفی و بی‌توجهی قرار می‌گیرند. تعدادی از وام‌دهندگان، خدمات مالی خود را به سمت این نوع از کسب‌وکارها سرازیر کردند، ولی هنوز هم استارت‌آپ‌های زیادی وجود دارد که برای جذب بیشتر سرمایه، نیازمند دریافت راهنمایی هستند.

.

ولت بانک

کل سرمایه جمع‌آوری شده: 45 میلیون دلار

شرح فعالیت: ولت یک نئوبانک استرالیایی است.

دلیل تبدیل شدن به پدیده در سال 2019: در ماه ژانویه، ولت به اولین نئوبانک دارای مجوز در استرالیا تبدیل شد. این بانک چالشگر در ابتدای فعالیت خود مجموعه‌ای از محصولات خرد بانکداری و ابزارهای تجمیع حساب را ارائه می‌دهد و در سال 2020 قصد دارد وارد دنیای بانکداری کسب‌وکارهای کوچک و متوسط شود.

.

بوتای

کل سرمایه جمع‌آوری شده: 30 میلیون دلار

شرح فعالیت: یک استارت‌آپ هنگ کنگی است که خدمات بیمه عمر را برای کاربرانش عرضه می‌کند.

دلیل تبدیل شدن به پدیده در سال 2019: در دسامبر سال 2018 بوتای به اولین اینشورتک هنگ کنگی تبدیل شد که توانست از سازمان بیمه هنگ‌ کنگ مجوز بیمه آنلاین دریافت کند. بالغ بر 80 درصد از بیمه‌‌گذاران کشور هنگ کنگ تمایل دارند که از طریق کانال‌های دیجیتال با شرکت‌های بیمه‌گر ارتباط برقرار کنند. با توجه به آمار ذکر شده، روشن است که آینده‌ای درخشان در انتظار بوتای خواهد بود.

.

وی‌فاکس

کل سرمایه جمع‌آوری شده: 158.5 میلیون دلار

شرح فعالیت: وی‌فاکس یک شرکت آلمانی است. این شرکت بیمه‌گران را به کارگزاری‌هایی متصل می‌کند که از طریق کانال‌های دیجیتال، به مشتریان مشاوره می‌دهند.

دلیل تبدیل شدن به پدیده در سال 2019: اینشورتک مذکور در مارس سال 2019 یک جذب سرمایه 125 میلیون دلاری را تجربه کرد. این شرکت همچنین در اوایل سال جاری میلادی با اس‌بی‌آی گروپ وارد همکاری شد تا سرویس خود را در آسیا نیز توسعه دهد. وی‌فاکس تا حدودی بر اساس مدل کسب‌وکار به کسب‌وکار فعالیت می‌کند. آن دسته از بیمه‌گرانی که در میدان رقابت با اینشورتک‌ها قرار دارند، به احتمال زیاد استقبال خوبی از این سرویس به عمل خواهند آورد.

منبع: بیزینس اینسایدر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.