راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

بانک استارلینگ کارت نقدی دو ارزی خود برای پوند و یورو را راه‌اندازی می‌کند

استارلینگ بانک در حال راه‌اندازی یک کارت نقدی دو ارزی است که امکان پرداخت به پوند و یورو از طریق یک کارت بانکی واحد را برای مشتریان شخصی و تجاری ممکن می‌کند.

استارلینگ می‌گوید که این کارت جدید همزمان با راه‌اندازی حساب یورو تجاری این بانک در دسترس قرار خواهد گرفت، اما تاریخ دقیق آن هنوز مشخص نیست.

این بانک که در حال خدمت‌رسانی به 77000 کسب‌وکار است، این کارت را با هدف کاهش ریسک‌های تبادل ارز در سرتاسر منطقه یورو و همچنین خلاص شدن از هزینه‌های مربوط به تراکنش‌های یورو به یورو طراحی کرده است. علی رغم وجود انگیزه‌های تجاری، این بانک می‌گوید که مشتریان شخصی استارلینگ نیز گرچه نمی‌توانند یک حساب تجاری یورو باز کنند، اما می‌توانند از مزایای کارت ارزی دوگانه بهره‌مند شوند.

آن بودن (Anne Boden) مدیر عامل استارلینگ می‌گوید:

«یک کارت واحد که با آن بتوان هم به یورو و هم به پوند خرید کرد، باید بسیار قبل‌تر از این‌ها در اختیار مشتریان قرار می‎‌گرفت و چیزی است که مطمئنیم هم در زندگی شخصی و هم در زندگی تجاری برای مشتریان ما ارزشمند خواهد بود.»

او امیدوار است که این کارت جدید و حساب یوروی همراه آن، به شرکت‌ها فرصتی بدهد تا هنگام انجام معاملات بین‌المللی، بر اساس بودجه سفت و سخت و برنامه‌ریزی‌شده خود پیش بروند.

با وجود تراکنش‌های رایگان یورو به یورو، هنگام دریافت پول در حساب‌های یوروی تجاری شرکت‌ها، هزینه‌ای معادل 0/4 درصد از ارزش تراکنش از آن‌ها گرفته می‌شود و هم‌چنین برای استفاده از این حساب‌ها، باید مبلغ ثابت 2 پوند در ماه را پرداخت کنند.

کسب‌وکارهایی که به گفته این نئوبانک می‌توانند از این سرویس استفاده کنند، شامل کسانی می‌شوند که برای تامین‌کنندگان خارج از کشور پرداخت انجام می‌دهند، کسانی که پرداخت‌های مشتریان منطقه یورو را دریافت می‌کنند، کسانی که املاک خود را به اروپا اجاره می‌دهند یا کسانی مانند پیمان‌کاران خوداشتغال که برای خدماتشان پرداخت‌هایی را به یورو دریافت می‌کنند.

سرویس انتقال بین‌المللی ارزی این بانک نیز به آخر هفته‌ها کشیده شده است و خدمات تبدیل ارز آنی را در روزهای شنبه و یکشنبه و همچنین سایر روزهای هفته برای مشتریان فراهم می‌کند. اما از آن‌جا که بازارهای ارز در این روزها (آخر هفته‌ها) فعال نیستند، این بانک برای تراکنش‌های خارجی در این بخش، نرخ تبادل مخصوص به خود را محاسبه می‌کند.

منبع: Fintech Futures

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.