راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

ویزا با نهایی کردن پروژه خرید رمبوس، خدمات توکنیزاسیون خود را توسعه می‌دهد

ویزا در ماه ژوئن اعلام کرده بود که قصد دارد خدمات توکن و ارائه بلیت «رمبوس»، که قبلا «بل‌آی‌دی» و «اسبز ال‌تی‌دی» نام داشت، را بخرد و حالا در ماه جاری، این طرح خرید نهایی شده است.

به گفته ویزا، خرید این خدمات منجر به تقویت قابلیت‌های توکنیزاسیون ویزا می‌شود و از پرداخت‌های مبتنی بر کارت در شبکه ویزا به پرداخت‌های آنی و مبتنی بر حساب و با استفاده از شبکه کارت‌ها داخلی می‌رسد.

همچنین این اقدام ویزا باعث افزایش امنیت و تسهیل تبدیل توکن‌ها در تراکنش‌های بیشتری نسبت به قبل می‌شود. با نهایی شدن این خرید، ویزا می‌تواند به بازارهای بیشتری ازجمله 28 کشوری که رمبوس در آنجا فعالیت می‌کند، دسترسی پیدا کند.

سرویس توکن ویزا (VTS)، یک تکنولوژی امنیتی جدیدی است که شماره حساب‌ها را با یک شناسه دیجیتالی واحد به نام «توکن» جایگزین می‌کند. با این تکنولوژی، پرداخت‌ها بدون افشای اطلاعات حساب واقعی، پردازش می‌شوند.

پورتفولیو ارائه بلیت دیجیتالی رمبوس، هم‌راستا با ماموریت ویزا می‌شود تا راه‌حل‌های حمل‌ونقل برای اپراتورهای حمل‌ونقل عمومی جهان ارائه دهد. درنتیجه این همکاری، ارائه بلیت بین مصرف‌کنندگان و ترانزیت پیشرفته‌تر می‌شود.

در اصل ویزا در ماه ژوئن قراردادی را امضا کرد که بر اساس آن، خدمات توکن و کسب‌وکار ارائه بلیت رمبوس، این تولیدکننده میکروتراشه را خریداری کند. همچنین این شرکت پرداختی در آن زمان گفت که ادغام عرضه توکنیزاسیون ویزا با توکنیزاسیون حساب و محلی که رمبوس ارائه می‌دهد، می‌تواند هر نوع پرداختی که در سراسر جهان انجام می‌شود را ایمن کند.

ویزا مدت‌هاست که توکنیزاسیون خود را از طریق خدمات توکن ویزا (VTS)، برای پرداخت‌های مبتنی بر کارت‌ در شبکه خود ارائه می‌دهد. اکنون با اضافه شدن و ادغام فناوری توکن رمبوس به خدمات ویزا، این شرکت پرداختی می‌تواند خدماتش را فراتر از تراکنش‌های کارت‌های ویزا ارائه دهد. ویزا از این پس می‌تواند خدمات توکنیزاسیون خود را در تراکنش‌های حساب-به-حساب، پرداخت‌هایی که در شبکه‌های کارتی محلی و پرداخت‌هایی که در سیستم‌های پرداخت آنی انجام می‌شوند، توسعه دهد.

دارایی‌هایی که درنتیجه پروژه خرید ویزا حاصل می‌شوند، به بانک‌ها کمک می‌کنند که شماره‌حساب‌های بانکی توکنایز شده را کنترل یا متوقف کنند. همچنین با این دارایی‌ها، بانک‌ها می‌توانند استفاده از توکن را به کانال‌های خاص محدود و نیز محدودیت‌های هزینه تعیین کنند.

در حال حاضر خدمات توکن در 100 بازار ارائه شده است که 90 درصد از حجم کل پرداخت‌های ویزا را شامل می‌شود.

همچنین تی‌اس آنیل، رئیس کل محصولات و پلتفرم‌های پرداختی و معاون ارشد ویزا، گفت که در این پروژه خرید، ویزا قصد دارد قابلیت‌های بیشتری که رمبوس ایجاد می‌کند را خریداری کند. به گفته آنیل، درواقع ویزا درنتیجه این همکاری می‌تواند به جای اینکه قابلیت‌ها را از اول ایجاد کند، قابلیت‌های موجود را ارتقا دهد.

منبع: PYMNTS

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.