راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مدیر سابق بانک جهانی، مدیر کنونی صندوق بین‌المللی پول شد / کریستالینا جورجیووا از اول اکتبر فعالیتش را به طور رسمی آغاز کرد

کریستالینا جورجیووا در 25 سپتامبر 2019 به‌عنوان مدیر صندوق بین‌المللی پول انتخاب شد و در یکم اکتبر به‌طور رسمی فعالیتش در این سمت جدید را آغاز کرد. قبل از اینکه به این صندوق ملحق شود، جورجیووا مدیرعامل بانک جهانی بود و از ژانویه سال 2017 تا همین سال 2019 در این جایگاه مشغول به کار بود.

او همچنین به‌عنوان معاون بودجه و منابع انسانی کمیسیون اروپا، روی بودجه 161 میلیارد یورویی این کمیسیون و 33 هزار پرسنلی که داشت نظارت می‌کرد. در آن زمان او به‌شدت درگیر تلاش برای رفع بحران بدهی منطقه یورو و بحران پناهندگان در سال 2015 بود. او همچنین عضو هیئت همکاری‌های بین‌المللی، کمک‌های بشردوستانه و پاسخ به بحران بود و مدیریت یکی از بزرگ‌ترین بودجه‌های مربوط به کمک‌های بشردوستانه را بر عهده داشت.

جورجیووا در مقام‌های ارشد دیگری نیز فعالیت داشت ازجمله مدیر بانک جهانی برای توسعه پایدار، مدیر بانک جهانی برای فدراسیون روسیه مستقر در مسکو، مدیر محیط‌زیست بانک جهانی و مدیر محیط‌زیست و توسعه اجتماعی برای شرق آسیا و منطقه اقیانوس آرام. او در سال 1993 به‌عنوان اقتصاددان محیط‌زیست به بانک جهانی پیوسته بود.

او متولد سال 1954 در بلغارستان و دارای مدرک دکترای علوم اقتصادی و کارشناسی ارشد اقتصاد سیاسی و جامعه‌شناسی است.

منبع: IMF

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.