راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، دستور توقف پروژه 1/7 میلیارد دلاری TON تلگرام را صادر کرد

سخت‌گیری‌های رگولاتورها علیه کریپتوکارنسی ادامه دارد و ایام چندان به کام این فناوری پیش نمی‌رود. به تازگی کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC)، در یک درخواست فوری، دستور ممنوعیت توکن 1/7 میلیارد دلاری بلاکچین تلگرام را صادر کرد. این اقدام کمیسیون، به‌دنبال از هم پاشیدگی انجمن شرکای حامی کریپتوکارنسی لیبرا رخ داده است.

ببینید: پیش‌بینی می‌شود که پروژه TON تلگرام تا آخر اکتبر راه‌اندازی شود / دستورالعمل‌های استفاده از کیف رمزارزی گرمز ولت منتشر شد

پاول دوروف، بنیان‌گذار تلگرام امید داشت که TONدرست مانند لیبرا به‌عنوان گزینه پرداخت خارج از سیستم رگولاتوری جهانی راه‌اندازی شود و فعالیت کند.

با وجود اینکه روی پروژه راه‌اندازی توکن تلگرام از ابتدای ژانویه سال 2018 کار شده است، اما در اواسط سال گذشته با مشکلاتی روبه‌رو شد و آینده پروتکل آن در معرض خطر قرار گرفت.

براساس شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار، گروه تلگرام و شرکت تابعه ارائه‌دهنده TON، در ژانویه سال 2018 به منظور تامین مالی کسب‌وکار شرکت، ازجمله توسعه مسنجر و بلاکچین TON خود، شروع به جذب سرمایه کرده است.

متهمان، 2/9 میلیارد توکن را با تخفیف به 171 سرمایه‌گذار اولیه فروختند که از بین آنها، بیش از یک میلیارد از توکن‌های شرکت به 39 خریدار آمریکایی فروخته شد.

تلگرام گفت که توکن‌های خود را در 31 اکتبر سال جاری به خریداران خواهد فروخت و آنها می‌توانند این توکن‌ها را به بازار بفروشند. طبق دادخواهی کمیسیون بورس و اوراق بهادار، تلگرام نتوانست درخواست ارائه و فروش توکن‌های خود را ثبت کند؛ توکن‌هایی که SEC آنها را جزو اوراق بهادار می‌دانست.

استفانی آواکیان، رئیس بخش اجرای قانون کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، از اقدام ضروری این کمیسیون گفت که قصد دارد مانع ورود توکن‌های دیجیتالی تلگرام به بازارهای آمریکا شود و از نظر آنها، فروش این توکن‌ها غیرقانونی بوده است. او توضیح داد: «ما مدعی هستیم که متهمان نتوانستند اطلاعاتی درخصوص عملیات کسب‌وکار تلگرام و گرمز، موقعیت مالی، عوامل ریسک و مدیریت مورد نیاز قوانین اوراق بهادار را در اختیار سرمایه‌گذاران قرار دهند.»

منبع: Techcrunch

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.