راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

کشف باگی در واتس‌اپ که هکرها می‌توانستند از طریق یک GIF به اطلاعات کاربر دسترسی پیدا کنند

به گزارش نیویورک‌تایمز، واتس‌اپ اخیرا یک باگ امنیتی را برطرف کرده است. درواقع این باگ، به کلاهبرداران این امکان را می‌داد تا از طریق یک GIF مخرب در این اپلیکیشن پیام‌رسان، به موبایل کاربران دسترسی پیدا کنند.

این هک زمانی اتفاق می‌افتاد که کاربر، یک GIF مخرب را در گالری گوشی خود باز می‌کرد. پس از اینکه این GIF اجرا می‌شد، محتوای گوشی موبایل برای هکر فاش می‌شد و او می‌توانست به تاریخچه چت‌های قبلی دسترسی پیدا کند.

دستگاه‌هایی که اندروید 8/1 و 9 دارند، بیشتر در معرض هک‌شدن قرار داشتند. درواقع محققی به نام «اویکند» به این آسیب‌پذیری پی برد و در وبلاگ خود درباره آن پست کرد.

این اپلیکیشن پیام‌رسان که تحت مالکیت فیس‌بوک است، در ماه گذشته پچی (Patch) برای رفع اشکال ارائه داد. همچنین واتس‌اپ اعلام کرد که بعید است کسی با این تکنیک خاص، که اویکند به آن اشاره کرده هک شده باشد.

سخنگوی واتس‌اپ در خصوص این هک به سی‌ان‌ان گفت:

«هیچ دلیل برهانی وجود ندارد مبنی بر اینکه کاربران تحت تاثیر چنین GIF قرار گرفته باشند هرچند که ما هم همیشه سعی داریم آخرین ویژگی امنیتی را برای کاربرانمان فراهم کنیم.»

برای به‌روزرسانی اپلیکیشن واتس‌اپ، کاربران آیفون باید از طریق اپ‌استور این کار را انجام دهند. برای اندروید هم کاربران باید پلی‌استور را باز کنند و بر سه خط موجود در گوشه بالا و سمت چپ این اپلیکیشن کلیک و با انتخاب گزینه «اپلیکیشن‌ها و بازی‌های من»، واتس‌اپ را به‌روزرسانی کنند.

این اپلیکیشن پیام‌رسان اغلب هدف اصلی هکرها قرار می‌گیرد. در ماه مه، یک آسیب‌پذیری گزارش شد که در آن هکرها، با کاربر تماس می‌گرفتند و کد مخربی را بر تلفن آنها قرار می‌دادند تا اطلاعات شخصی آنها را ببینند. البته پس از آن، واتس‌اپ پچی را برای اصلاح این آسیب‌پذیری ارائه کرد.

منبع: CNN

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.