راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

اچ‌اس‌بی‌سی به منظور کاهش هزینه‌ها 10 هزار نیروی شغلی خود را حذف می‌کند

نهاد بزرگ خدمات بانکداری و مالی اچ‌اس‌بی‌سی قصد دارد که 10 هزار نفر که بیش از 4 درصد نیروی کاری‌اش می‌شود را حذف کند. این اقدام در پی تصمیم نوئل کویین، مدیر عامل موقت اچ‌اس‌بی‌سی، مبنی بر کاهش هزینه‌ها در این گروه بانکی صورت می‌گیرد.

به گزارش فایننشیال‌تایمز، اچ‌اس‌بی‌سی سال‌ها تلاش کرده تا هزینه‌ها را کاهش دهد و به همین خاطر هم این اقدام بیشتر بر حذف نقش‌های پرهزینه تمرکز دارد.

طبق گزارش موقت سال 2019 اچ‌اس‌بی‌سی، این نهاد در پایان ماه ژوئن سال 2019، 237,685 نیروی تمام‌وقت داشته است. البته این نهاد در گزارش سه‌ماهه سوم سال جاری، آغاز کاهش نیرو و هزینه‌ها را اعلام خواهد کرد.

کوینن که پس از اعلام برکناری ناگهانی جان فلینت، در ماه آگوست امسال مدیر عامل موقت اچ‌اس‌بی‌سی شده است، می‌گوید که این نهاد نیاز دارد به‌منظور دستیابی به «محیط جهانی چالشگر»، این تغییر را ایجاد کند.

یکی از افرادی که شاهد استعفا فلینت بوده، به رویترز گفته که در ماه آگوست، او به‌دلیل اختلاف‌نظری که در خصوص کاهش هزینه‌ها با مارک تاکر، رئیس اچ‌اس‌بی‌سی داشته، از شغل خود کناره‌گیری کرده است.

همچنین اچ‌اس‌بی‌سی اعلام کرد که امسال حدود چهار هزار کارمند را تعدیل می‌کند و با توجه به تشدید جنگ تجاری بین چین و آمریکا، چرخه نامطلوب سیاست پولی و ناآرامی در بازار هنگ‌کنگ و برگزیت، این نهاد چشم‌انداز تاریکی را برای آینده کسب‌وکاری می‌بیند.

استوارت گولیور، مدیرعامل قبلی اچ‌اس‌بی‌سی، پس‌ازاینکه در سال 2011 در این سمت فعالیت خود را آغاز کرد، از کاهش 30 هزار شغل خبر داد. درواقع این کاهش نیرو، بخشی از طرح کاهش 3/5 میلیارد دلاری هزینه‌ها در طی سه سال و افزایش سود بانکی به 12 تا 15 درصد بوده است.

منبع: Reuters

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.