راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

رویداد آموزشی «FinWay» در قالب ۱۰ کارگاه تخصصی در حوزه فناوری‌های مالی برگزار خواهد شد

رویداد «FinWay» به عنوان رویدادی آموزشی در حوزه آموزش فناوری‌های مالی (فین‌تک) و در قالب 10 کارگاه تخصصی در طی پاییز سال 98 برگزار خواهد شد. این رویداد جامع آموزشی با معرفی و تشریح مفاهیم و عناصر مرتبط با حوزه فین‌تک، به  تحلیل فناوری‌های محوری و نمونه‌کاوی کسب‌وکارهای مطرح فین‌تک در دنیا خواهد پرداخت. همچنین با تحلیل روندهای فناوری‌های مالی در جهان و ایران به تشریح فرصت‌ها و چالش‌های توسعه این حوزه در کشور می‌پردازد.

هدف از برگزاری این رویداد، معرفی جامع بخش‌های مختلف حوزه فناوری‌های مالی به شرکت‌کنندگان از گروه‌های مختلفی همچون دانشجویان، کارآفرینان، فعالین صنعت مالی، مشاورین، متخصصان و دیگر علاقه‌مندان است. شرکت‌کنندگان می‌توانند با شرکت در این رویداد با جدیدترین نوآوری‌ها و فناوری‌ها در حوزه خدمات مالی آشنا شده و توانایی و دانش خود را برای فعالیت در این حوزه ارتقا دهند.

کارگاه مقدماتی فین‌تک، بانک‌تک، رگ‌تک، اینشورتک، پی‌تک، ولث‌تک، لندتک، مبانی بلاکچین و کرپیتوکارنسی و حسابداری و مدیریت مالی عنوان کارگاه‌هایی هستند که در طی رویداد «FinWay» برگزار خواهند شد. در ادامه به مباحثی که قرار است در این کارگاه‌ها به آنها پرداخته شود اشاره شده است.

.

کارگاه مقدماتی فین‌تک

عنوان اولین کارگاهی که در این رویداد برگزار خواهد شد «کارگاه مقدماتی فین‌تک» است. این کارگاه ۱۱ و ۱۸ مهرماه طی دو جلسه برگزار خواهد شد؛ تا ضمن معرفی مفاهیم و عناصر حوزه فین‌تک به بررسی تاریخچه این حوزه و وضعیت سرمایه‌گذاری کشورهای مختلف در فین‌تک بپردازد.

پرهام خلیلی، مشاور سرمایه‌گذاری و تأمین مالی نوآوری، محمود طهماسبی، مدیرعامل هلدینگ مالی صندوق بازنشستگی کشوری، رضا قربانی، ریس هیات مدیره شبکه عصر تراکنش، نیما نامداری، معاون توسعه و نوآوری ارتباط فردا و مصطفی ثابتی، مدیر مرکز فین تک بانک انصار مدرسین کارگاه مقدماتی فین‌تک خواهند بود.

برای شرکت درجلسه اول کارگاه مقدماتی فین‌تک روی این لینک کلیک کنید. همچنین ثبت نام برای شرکت در جلسه دوم این کارگاه از طریق این لینک امکان پذیر است.

.

کارگاه بانک‌تک (BankTech)

بانک‌ها با سرمایه‌گذاری در حوزه فین‌تک، در حال توسعه نقش خود در نظام مالی مدرن هستند. در کارگاه  بانک‌تک که ۲۵ مهرماه در رویداد «FinWay» برگزار خواهد شد با مروری بر نقش تاریخی بانک‌ها به بررسی چالش‌ها و فرصت‌های آن‌ها و گذار پیش روی آن‌ها پرداخته می‌شود.

برای ثبت نام در کارگاه بانک‌تک روی این لینک کلیک کنید.

 .

کارگاه پی‌تک (PayTech)

حوزه پی‌تک، یکی از بزرگ‌ترین زیرمجموعه‌های فین‌تک با گردش مالی سرسام‌آور است. در کارگاه PayTech که ۲ آبان ماه برگزار می‌شود، درباره مباحث حوزه پرداخت به طور مفصل صحبت خواهد شد.

برای ثبت نام در کارگاه پی‌تک روی این لینک کلیک کنید.

.

کارگاه ولث‌تک (wealth tech)

بحث سرمایه‌گذاری از گذشته‌های دور همواره مطرح بوده است. به مرور زمان و با توسعه تکنولوژی‌های جدید، ابزارهای جدیدی برای سرمایه‌گذاری ارائه شدند و دسترسی به این ابزارها بهبود پیدا کرد؛ اما همچنان عدم دانش برای ورود به سرمایه‌گذاری، مهم‌ترین چالش این حوزه است. در کارگاه wealth tech که ۲۳ آبان ماه برگزار می‌شود ضمن تشریح ولث‌تک و تعیین جایگاهش در بیگ پیکچر دنیای فین‌تک به تشریح موقعیت فعلی آن در ایران پرداخته خواهد شد.

برای ثبت نام در کارگاه ولث‌تک روی این لینک کلیک کنید.

.

کارگاه اینشورتک (InsurTech)

عمر بیمه نسبت به دیگر بازارهای مالی کمتر است، اما حجم مبالغ بسیار بالایی در آن وجود دارد و خود محرک برخی دیگر از بازارهاست. بیمه‌ها تنوع بسیار زیادی دارند و این تنوع و تعداد زیاد، باعث پیچیدگی‌های محاسباتی زیادی در این حوزه می‌شود. با استفاده از تکنولوژی‌های جدید همچون اینترنت اشیاء، هوش مصنوعی و بلاکچین، ابتکارات بسیار زیادی در این حوزه صورت گرفته که منجر به خلق تحول عظیمی شده است. در کارگاه اینشورتک که ۳۰ آبان برگزار خواهد شد در خصوص فرصت‌های کسب‌وکارهای جدید در صنعت بیمه صحبت خواهد شد و اینکه این تغییرات می‌تواند منجر به چه تغییرات بنیادی در اقتصاد کشور شود.

برای ثبت نام در کارگاه اینشورتک روی این لینک کلیک کنید.

.

کارگاه لندتک (LendTech)

بخش عظیمی از نقل و انتقالات مالی، بابت تأمین مالی‌های شخصی و شرکتی صورت می‌گیرد. وام‌دهی و قرض‌دهی یکی از اصلی‌ترین فعالیت‌های بانک‌ها و شاید مهم‌ترین راه درآمدی آن‌هاست؛ اما عدم ارائه خدمت آن‌ها به برخی قسمت‌های بازار به علت ریسک زیاد، باعث شد که استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های فین تک به این قسمت‌ها وارد شوند. همچنین تأمین مالی جمعی به عنوان یک نوآوری بزرگ، موجبات تحولات زیادی در دنیا را فراهم آورد. کارگاه لند‌تک هفتم آذر برگزار می‌شود تا به مباحث این حوزه به طور مفصل بپردازد.

برای ثبت نام در کارگاه لند‌تک روی این لینک کلیک کنید.

.

کارگاه بلاکچین و کریپتوکارنسی

شاید ظهور تکنولوژی بلاکچین، یکی از بزرگترین اتفاقات قرن 21 باشد. شفافیت و امنیت بالای آن موجب شده که در بسیاری از قسمت‌های بازارهای مالی به کار برده شود. از توکن‌ها به عنوان آینده بازار سرمایه و از رمزارزها به عنوان آینده بازار پرداخت یاد می‌شود. در کارگاه بلاکچین و کریپتوکارنسی (CryptoCurrency) به تشریح ظرفیت‌های حاصل از رمزارزها و تغییرات بنیادی که در ساختار اقتصادی جهان پرداخته می‌شود.

برای ثبت نام در کارگاه بلاکچین و کریپتوکارنسی که ۱۴ آذر برگزار می‌شود روی این لینک کلیک کنید.

.

کارگاه PFM

حسابداری و مدیریت مالی چه به صورت فردی و چه به صورت سازمانی، به یکی از فعالیت‌های مهم در طول زندگی بشر تبدیل شده است. استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های این حوزه با خودکار کردن بسیاری از فعالیت‌ها همچون ثبت و مدیریت تراکنش‌ها، بررسی درآمدها و هزینه‌ها، بودجه‌ریزی و بسیاری موارد دیگر، کمک شایانی به مردم و شرکت‌های دیگر کرده‌اند. در کارگاه PFM که ۲۱ آذر برگزار می‌شود ضمن معرفی حوزه حسابداری و مدیریت مالی به ظرفیت‌های فعالیت کسب‌وکارهای این حوزه در کشور پرداخته خواهد شد.

برای ثبت نام در کارگاه PFM روی این لینک کلیک کنید.

.

کارگاه رگ‌تک

با ظهور تکنولوژی‌های جدید و افزایش چشمگیر سرعت همهٔ فرآیندها، رگولاتورهای حوزه‌های مختلف نیز نیاز دارند خود را با این تغییرات وفق دهند. مباحثی همچون احراز هویت مشتریان، پول‌شویی، فرار مالیاتی، امنیت و حملات سایبری و مباحث مربوط به ریسک نهادهای مالی، همواره از چالش‌های رگولاتورها بوده است. استارت‌آپ‌های حوزه RegTech برای کمک به توسعه امن و کارآمد نظام مالی وارد بازار شدند و خدمات زیادی در این زمینه ارائه کرده‌اند. در این کارگاه پایانی در خصوص بخش‌های مختلف صنعت رگ‌تک و ظرفیت‌های آن در توسعه کشور صحبت خواهد شد.

برای ثبت نام در کارگاه رگ‌تک که ۲۸ آذرماه برگزار خواهد شد روی این لینک کلیک کنید.

رویداد آموزشی «FinWay» توسط ویژن آکادمی در طی پاییز سال 1398 و در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار می‌شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت فین‌وی مراجعه کنید.
مخاطبان راه پرداخت می‌توانند با کد Way2pay از ۲۵درصد تخفیف برای حضور در این رویداد بهره مند شوند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.