راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

استارت‌‌آپ‌های فین‌تک فرانسه کمک نقدی 5/5 میلیارد دلاری دریافت می‌کنند

به گزارش فایننشیال‌تایمز، امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه اعلام کرده است که سرمایه‌گذاران نهادی، برای کمک به استارت‌‌آپ‌های تکنولوژی تا سه سال آینده، وام 5/5 میلیارد دلاری ارائه می‌دهند.

در میان مدیران و بیمه‌گران دارایی، شرکت‌های آکسا، ناتیکسیس، آویوا و آلیانز انتخاب شده‌اند تا به شرکت‌های تکنولوژی جدید برای غلبه به کمبود سرمایه رشد کمک کنند.

همچنین سرمایه‌گذاران بین‌المللی، شرکت‌های تکنولوژی جدید در فرانسه را تشویق می‌کنند که از سطح استارت‌آپی خارج شوند و تا سطح شرکت‌های چند میلیارد دلاری رشد کنند.

ماکرون در سخنرانی دیجیتیل‌دی فرانسه اعلام کرد که 2/2 میلیارد دلار برای سرمایه‌گذاری‌های مرحله آخر (late-stage) اختصاص داده می‌شود.

همچنین سدریک‌ او، وزیر اقتصاد دیجیتال فرانسه در گفتگو با فایننشیال‌تایمز گفت:

«امید داریم که فرانسه را به اکوسیستم پیشرو در اروپا تبدیل کنیم. دراصل، ما می‌خواهیم استارت‌‌آپ‌های یونیکورن‌ (استارت‌آپ‌هایی که بیشتر از یک میلیارد دلار ارزش دارند) بیشتری را تا چند سال آینده ایجاد کنیم. امروز، هفت‌ مورد از آن یونیکورن‌ها وجود دارد و هدف ما این است که تا سال 2025، تعداد 25 یونیکورن و همچنین شرکت‌هایی که 5/5 میلیارد دلار، 11 میلیارد دلار و 16/6 میلیارد دلار ارزش دارند، ایجاد شوند.»

طی چند سال گذشته، بی‌پی‌آی‌فرانس، بانک سرمایه‌گذاری عمومی فرانسه، در کمک به صندوق‌ها موثر بود. حالا این بخش خصوصی در این طرح کمک مالی شرکت کرده که سرمایه‌گذاران خطرپذیر فرانسه را به شرکت در سرمایه‌گذاری‌های مرحله آخر تشویق کنند.

همچنین والید خیارا، مدیر اجرایی روزچایلد اند کو واقع در پابلو‌آلتو کالیفرنیا می‌گوید:

«به نظر می‌رسد دولت فرانسه به این نکته پی برده که شما نمی‌توانید فقط استارت‌آپ‌ها را تامین مالی کنید؛ بلکه سرمایه در هر بخش از زنجیره مورد نیاز است. درواقع این حرکت اخیر، باید مرحله بعدی رشد استارت‌آپ‌های موفق را اطمینان دهد و همچنین فرصت‌های بیشتری را برای خروج سرمایه‌گذاران فراهم کند.»

لازم به ذکر است که خلاف تحقیقات آمریکا مبنی بر اینکه مالیات دیجیتال فرانسه ممکن است شرکت‌های آمریکا را ناعادلانه مورد هدف قرار دهد، در ماه جولای مالیات دیجیتالی پیشنهادی در فرانسه تصویب شد. بر اساس این طرح مالیات، شرکت‌های تکنولوژی در فرانسه باید سه درصد مالیات بر فروش (نه سود) پرداخت کنند. بر اساس آنچه که در گذشته توافق شده، طرح مالیات دیجیتال از ابتدای سال 2020 اعمال خواهد شد. در این خصوص، فرانسه ادعا کرد که هدف از مالیات، اطمینان یافتن از این موضوع است که شرکت‌ها، در کشورهایی که حضور فیزیکی ندارند، سهم عادلانه خود را پرداخت می‌کنند.

منبع: PYMNTS

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.