راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

بانک سیلورگیت قصد دارد از ارز رمزنگاری شده به عنوان وثیقه خدمات وام‌دهی خود استفاده کند

موسسه سیلورگیت کپیتال، شرکت مادر بانک سیلورگیت است. این موسسه عنوان کرده که قصد داد وام‌هایی را با وثیقه ارز رمزنگاری شده ارائه دهد.

در تاریخ 15 اوت، این بانک فرم S1/A را به کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا ارائه کرد. در این فرم آمده است:

ما باور داریم که با عرضه تسهیلات وام‌دهی مبتنی بر ارزهای دیجیتال می‌توانیم کیفیت ارتباط با مشتریانمان را بیش از پیش ارتقا دهیم و درآمد حاصل از بهره‌ها را افزایش دهیم.

شرکت مذکور در این سند اظهار داشته که تقاضای بسیاری برای خدمات وام‌دهی مبتنی بر ارز رمزنگاری شده وجود دارد. در سرویس ارائه شده توسط این شرکت، مشتریان از دارایی‌های رمزنگاری شده یا دلار آمریکا به عنوان وثیقه استفاده کرده و مبلغ بالایی را به عنوان اعتبار از بانک دریافت می‌کنند.

این بانک برای این‌که بتواند کارایی محصول وام‌دهی خود را افزایش دهد، محافظه‌کارانه رفتار خواهد کرد و مبلغ محدودی را برای این سرویس اختصاص خواهد داد. ایجاد یک چارچوب ریسک به منظور کاهش ریسک و توسعه مدل‌های وام‌دهی بیشتر در طی زمان، جزو برنامه‌های دیگر این بانک هستند که همگی با هدف بهینه‌سازی خدمات وام‌دهی مبتنی بر ارز رمزنگاری شده تبیین شده‌اند.

سیلورگیت کپیتال اعلام کرده که به احتمال زیاد، طی همین سال محصولات اعتباری مبتنی بر رمزنگاری را به مشتریان نهادی خود عرضه خواهد کرد. این شرکت عنوان کرد که تعداد زیادی از مشتریان به بانک سیلورگیت مراجعه می‌کنند و تقاضا دارند که این بانک خدماتی را در راستای حفاظت و انتقال دارایی‌های دیجیتال عرضه کند.

کمپانی اولر تخمین می‌زند که درآمد سالیانه بانک سیلورگیت به 30 میلیون دلار برسد.

طبق گزارش کوین‌تلگراف که در ماه مارس منتشر شده، در سه ماهه چهارم سال 2018 تعداد زیادی از مشتریان فعال در حوزه ارزهای رمزنگاری شده نسبت به افتتاح حساب در بانک سیلورگیت اقدام کرده‌اند. صرافی‌ها، ماینرها، متولیان و سرمایه‌گذاران جهانی حوزه ارز رمزنگاری شده نمونه‌هایی از این مشتریان هستند.

در سال 2018، مبلغ سپرده‌های مربوط به مشتریان حوزه رمزنگاری این بانک، حدود 11.4 رشد کرده و به مبلغ 150.4 میلیون دلار رسیده است.

منبع: کوین‌تلگراف

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.