راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

درباره مدیر عاملی که بازداشت نشده بود / ما را چه شده است؟

این روزها انقدر خبر داغ شنیده می‌شود که خبر پشت خبر می‌رسد و آدم می‌ماند که خبر مهم روز چیست. خبر رسیده بود که مدیر عامل بانک اقتصاد نوین بازداشت شده است. گفتند او از اخلال‌گران بازار ارز بوده و نیروهای امنیتی او را گرفته‌اند. بعد خبر رسید که خبر قبلی راست نبوده و بت‌شکن هنوز هم به محل کارش در خیابان اسفندیار تهران می‎‌رود. به راستی ما را چه شده است؟ به راستی چرا اعتماد از میان ما رفته است؟ چرا به هم اعتماد نداریم؟ چه کسی اعتماد را از این جامعه ربود.

اینجا نه قصد داریم ته و توی این خبر را درآوریم و نه قرار است یک سوزن به رسانه‌ها بزنیم که چرا چنین خبرهایی را منتشر می‌کنند و نه می‌خواهیم یک جوال‌دوز به مردم بزنیم که چرا چنین خبرهایی را دنبال می‌کنند و نه به مسئولین هشدار بدهیم که چرا چنین مسائل کوچکی به مسائل بزرگ ما تبدیل می‌شوند.

فقط می‌خواهیم به خودمان یادآوری کنیم که اعتماد اگر نباشد کسب و کاری نیست. اعتماد اگر نباشد بانکی نیست. اعتماد اگر نباشد بانکداری و پرداخت الکترونیکی نیست. اعتماد اگر نباشد تجارتی نیست.

فکری به حال اعتماد از دست رفته کنیم. نگوییم اعتماد مانند آب ریخته شده روی زمین است. ما می‌توانیم دوباره به هم اعتماد کنیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.