راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

شرکت «بلاکچین» سریع‌ترین صرافی کریپتوی جهان را راه‌اندازی می‌کند

یکی از باسابقه‌ترین شرکت‌های دنیای ارزهای رمزنگاری شده، قصد دارد وارد بازار پر ازدحام صرافی‌ها شود. کمپانی لندنی «بلاکچین»، به تازگی اعلام کرد که «پیت» را راه‌اندازی خواهد کرد. به گفته این شرکت، پیت سریع‌ترین صرافی ارز رمزنگاری شده جهان خواهد بود.

شرکت «بلاکچین» که در سال 2011 راه‌اندازی شده است، اغلب با خدمات کیف پولش شناخته می‌شود که از طریق کلیدهای خصوصی، امکان دسترسی به بیت‌کوین و سایر ارزهای رمزنگاری شده را برای مشتریانش فراهم می‌کند.

این شرکت با وارد شدن به بازار صرافی‌ها و مطرح کردن ادعای «سریع‌ترین صرافی ارز رمزنگاری شده جهان»، شرکت‌های بزرگ دیگری همچون «کوین‌بیس» و «بایننس» را به مبارزه طلبیده است. بادهای مخالفی نیز به سمت این شرکت در حال وزیدن است؛ مبادله ارزهای رمزنگاری شده در حال تبدیل شدن به یک کسب‌وکار کالایی بوده و کارمزد کمیسیون آن، درست مثل دنیای کارگزاری سنتی در حال کاهش یافتن است.

پیتر اسمیت مدیر عامل بلاکچین در مورد اقدام جدید شرکت خود با اطمینان زیادی سخن می‌گوید. او در مصاحبه‌ای که با فورچون داشته، عنوان کرد: «بلاکچین خدمات کیف پول خود را به 40 میلیون مشتری عرضه می‌کند و 14 میلیون آن‌ها فعال هستند.» او تقریبا مطمئن است که این کاربران، تشویق خواهند شد تا در کنار خدمات ذخیره‌سازی بلاکچین، از خدمات مبادلاتی این شرکت نیز استفاده کنند.

این شرکت همچنین معتقد است که «مرکوری»، موتور تطبیق تجاری پیت، با فراهم کردن سرعتی بالاتر از سایر صرافی‌ها، مزایای رقابتی زیادی را ایجاد خواهد کرد.

نیکول شرود، رئیس بخش تجاری بلاکچین می‌گوید:

ما در مورد میکروثانیه صحبت می‌کنیم، نه میلی ثانیه. این همان سرعتی است که در بازار بورس نیویورک و نزدک پیدا می‌کنید.

شرود که سرپرستی بخش محصولات تجاری «تی‌دی امریترد» را به عهده داشت، از سال گذشته به بلاکچین پیوسته است.

بلاکچین هم‌زمان با استخدام شرون، بی سر و صدا یک تیم را دور هم جمع کرد تا به توسعه پیت بپردازند. کارآزمودگان گوگل، گلدمن ساکس، یو‌بی‌اس و بازار بورس نیویورک جزو اعضای این تیم هستند.

طبق گفته‌های اسمیت، مرکوری بر تمامی موتورهای دیگری که در بازار وجود دارد، برتری خواهد داشت و توسط یک رابط کاربری، خدمات سریع خود را در اختیار سرمایه‌گذاران خرد و تاجران حرفه‌ای قرار خواهد داد. این افراد می‌توانند هر سطحی از پیچیدگی را که می‌خواهند، انتخاب کنند. یک سخنگو از شرکت بلاکچین افزود:

با به‌کارگیری این تکنولوژی، تاجران فرصت‌طلب دیگر نمی‌توانند با سوء استفاده از تاخیرهای زمانی، نسبت به دستکاری قیمت‌ها اقدام کنند.

شرود عنوان کرد که سایر شرکت‌های حوزه رمزنگاری، در توسعه موتورهای تطبیق جدید ناموفق بوده‌اند، ولی مرکوری با بقیه فرق دارد. سال گذشته، کوین‌بیس بخشی از دفتر شیکاگو خود را تعطیل کرد تا پلتفرم تجاری آن را بازطراحی و تجهیز کند.

.

یک حرکت عمومی کمیاب از سوی بلاکچین

قدمت کمپانی بلاکچین به بیش از یک دهه می‌رسد، این شرکت در طول دوران فعالیت خود ترجیح داده تا بی‌سروصدا عمل کند. بن ریوز بنیان‌گذار این شرکت، بسیار خجالتی است و از بودن در جمع و انجام تبلیغات خودداری می‌کند؛ تا حدی که بسیاری از فعالان حوزه رمزنگاری، در مورد اسمیت ابهاماتی دارند و نمی‌دانند که او از کجا آمده و به سمت مدیر عامل گماشته شده است.

اسمیت همزمان با انتشار خبر راه‌اندازی صرافی، جزئیاتی را نیز در مورد شرکت و عملیات تجاری آن عنوان کرد. او می‌گوید: ابزار جستجوگر بلاکچین، که امکان تحلیل فعالیت‌های مرتبط با بیت‌کوین را برای افراد فراهم می‌کند، کماکان بسیار محبوب است و در ماه، از طریق تبلیغات درآمدی شش رقمی برای شرکت ایجاد می‌کند.

اسمیت همچنین اعلام کرد که سرویس کیف پول، به عنوان منبع درآمد اصلی شرکت باقی خواهد ماند.

شرکت بلاکچین طی دو سال گذشته هیچ سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیری را تجربه نکرده است، ولی اسمیت می‌گوید ارزش این شرکت به بیش از 3 میلیارد دلار می‌رسد. وی همچنین اشاره کرد که بلاکچین به تازگی دست به کسب مالکیت و اکتساب چند شرکت دیگر زده است.

اسمیت در مورد رقابت بلاکچین با حریفان بزرگتر عنوان می‌کند که صرافی بایننس، به عنوان بزرگترین صرافی جهان، یک کازینوی بدون مجوز است و برای حفظ مشتریان در بازارهای قانون‌گذاری‌شده با مشکل مواجه خواهد شد.

اسمیت به تصمیم اخیر صرافی کوین‌بیس مبنی بر ارائه خدماتی مشابه با بلاکچین و فراهم کردن قابلیت کنترل کلیدهای خصوصی توسط مشتریان اشاره کرد و گفت: از زمانی که بلاکچین تصمیم گرفته تا یک صرافی سنتی را راه‌اندازی کند، کسب‌وکارها و شرکت‌های دیگر حوزه رمزنگاری نیز درصدد برآمده‌اند تا اقدامات مشابهی را انجام دهند.

بلاکچین قصد دارد خدمات پیت را در کشورهای سراسر جهان عرضه کند. این شرکت خدمات خود را در 20 ایالت آمریکایی، به جز نیویورک ارائه خواهد کرد.

منبع: فورچون

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.