راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

لایحه حذف چهار صفر از پول ملی به تصویب هیات‌ دولت رسید / اینفوگرافیکی از معایب و مزایای کاهش صفر از پول ملی

لایحه حذف چهار صفر از پول ملی در هیات‌دولت امروز نهم مردادماه به تصویب رسید و سخنگوی دولت اعلام کرد که سعی می‌کنیم این لایحه را با دوفوریت به مجلس ارسال کنیم.

علی ربیعی، سخنگوی دولت در حاشیه جلسه هیات وزرا در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: «در جلسه امروز هیات دولت کلیات لایحه حذف چهار صفر از پول ملی در دولت تصویب شد.»

به گزارش ایسنا،‌ سخنگوی دولت با بیان اینکه جزئیات این لایحه در جلسات آتی دولت بررسی می‌شود، افزود: «سعی می‌کنیم لایحه را با دوفوریت به مجلس ارسال کنیم.»

ببینید: خداحافظی با پیچیده‌ترین سیستم پولی جهان

او با اشاره به اینکه اجرای طرح حذف چهار صفر از پول ملی موجب افزایش کارایی پول ملی و هماهنگی بیشتر با عرف جاری جامعه می‌شود، خاطرنشان کرد: «حذف چهار صفر از پول ملی باعث می‌شود تا حیثیت ظاهری پول ملی در مقایسه با سایر ارزهای بین‌المللی مراعات شود و مسکوکات که مدتی است حذف شده‌اند، وارد چرخه شوند. همچنین استهلاک کاغذ نیز کاهش می‌یابد.»

ربیعی با تاکید بر اینکه حذف چهار صفر از پول ملی ارتباطی با تورم و قدرت خرید ندارد، گفت: «با اجرای این طرح صرفاً به دنبال افزایش کارایی پول ملی هستیم.»

در ادامه اینفوگرافیکی از معایب و مزایای حذف صفر از پول ملی را می‌بینید. برای دیدن جزئیات بیشتر بر روی این لینک کلیک کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.