راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

اقتصاد رو به رشد فرانسه با وضع قانون مالیات بر غول­‌های فناوری

هفته گذشته، دونالد ترامپ، رئیس جمهور فرانسه امانوئل مکرون را برای حماقتش در انتشار سریع اخبار مالیات سرزنش کرد و هشدار داد که به زودی دولتش  اقدام اساسی متقابلی را در پاسخ به این کار اعلام خواهد کرد.

مترجم: سپیده ترشگو / برونو لومر، وزیر دارایی فرانسه، گفت که علی­رغم تهدیدات اخیر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، کشورش با دریافت مالیات از شرکت­‌های بزرگ فناوری، اقتصاد رو به رشدی خواهد داشت.
این سخنان پس از آن بود که ترامپ تهدید به وضع مالیات بر نوشیدنی‌های فرانسوی به تلافی قانون مالیات بر غول‌های دنیای دیجیتال کرد. قانونی که معتدند به طور ناعادلانه‌ای شرکت‌های ایالات متحده را هدف قرار می‌دهد.

به نقل از رویترز، لومر به خبرنگاران گفت: «یک مالیات عادلانه دیجیتال به نفع فرانسه است. لطفا دو مسئله را با هم ادغام نکنید. اکنون سوال کلیدی این است که چگونه می­‌توانیم در زمینه مالیات عادلانه برای فعالیت­‌های دیجیتالی به توافق برسیم.»

در اوایل ماه جاری، مجلس فرانسه طرحی را به تصویب رساند که بر اساس آن شرکت‌های دیجیتالی که سالانه بیش از ۷۵۰ میلیون دلار در جهان و بیش از 28 میلیون دلار در فرانسه کسب درآمد کرده باشند، مشمول افزایش ۳ درصدی مالیات خواهند شد. گفته می‌­شود که این قانون حدود 30  شرکت ازجمله آلفابت، فیس بوک، اپل، آمازون و مایکروسافت را هدف قرار داده است.

دیگر کشورهای اتحادیه اروپا از جمله استرالیا، بریتانیا، اسپانیا و ایتالیا هم از آمادگی برای تدوین طرح های مشابه خبر داده‌­اند.

در حالی که ایالات متحده به منظور ارزیابی ناعادلانه بودن مالیات بر شرکت‌های آمریکایی تحقیقات خود را آغاز کرده است، فرانسه ادعا می‌کند که این مالیات به سادگی به ما اطمینان می­‌دهد که این شرکت‌ها سهم خود را در کشورهایی که حضور فیزیکی زیادی ندارند، پرداخت می‌کنند.

گفته می‌شود که نماینده تجاری ایالات متحده، رابرت لایسیزر، 12 ماه بر وضع این مالیات نظارت خواهد داشت.

لایسیزر گفت: «ایالات متحده بسیار نگران است که مالیات بر خدمات اینترنتی که انتظار می‌رود فردا در مجلس فرانسه به تصویب برسد، ناعادلانه شرکت­‌های آمریکایی را هدف قراردهد. رئیس جمهور دستور داده است که ما نتایج حاصل از اعمال این قانون از جمله تبعیض‌­آمیز یا غیرمعقول بودن آن را بررسی کنیم و اینکه آیا برای تجارت ایالات متحده موانع و محدودیت‌هایی دربر خواهد داشت یا نه.»

وی افزود: «آنها نباید این کار را می‌­کردند، من به آنها گفتم، گفتم که اگر این کار را انجام دهید، روی نوشیدنی‌های شما مالیات وضع خواهم کرد.»

منبع: PYMTNS

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.