راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مدیر رفاتک: در رویداد جانبی الکامپ استارت‌آپ‌های حوزه فین‌تک و سلامت از مرحله ایده تا بازار حمایت شدند

رفاتک، مرکز نوآوری بانک رفاه با حضور در بیست‌وپنجمین نمایشگاه الکامپ در بخش الکام‌استارز از صاحبان ایده و استارت‌آپ‌های حوزه‌های فین‌تک و سلامت حمایت کرد.

در الکام‌استارز، استارت‌آپ‌ها باید در پنج دقیقه به معرفی ایده خود بپردازند. همچنین پنج دقیقه زمان برای بخش پرسش و پاسخ در نظر گرفته شده است. در فرآیند داوری این رویداد یک داور از مرکز نوآوری رفاتک حضور داشت و از طرف مرکز به استارت‌آپ‌های برگزیده مجموعاً ۲۰ میلیون تومان جایزه نقدی تعلق گرفت.

رفاتک، در سال ۱۳۹۷ و با هدف فعالیت در دو حوزه اصلی فناوری مالی و سلامت توسط بانک رفاه و با همکاری دانشگاه صنعتی شریف تأسیس شد. این مرکز می‌کوشد تا با توجه به توان و زیرساخت‌های بانک رفاه و شرکای کلیدی آن و استفاده از توان متخصصان و نخبگان کشور به‌عنوان یکی از بازیگران اصلی زیست‌بوم فناوری مالی و سلامت ایران شناخته شود.

هادی ویسی، مدیر مرکز نوآوری رفاتک در این رویداد با بیان اینکه هدف از حضور در این بخش حمایت از ایده‌های حوزه فین‌تک و سلامت است، گفت: «در الکام‌استارز که مختص به استارت‌آپ‌هاست حاضر شدیم و به عنوان ارائه‌دهنده جایزه و داور در این بخش حضور داشتیم.»

او هدف از برگزاری این رویداد را شناخت استارت‌آپ‌ها به‌ویژه حوزه فین‌تک و سلامت دانست و گفت: «استارت‌آپ‌های حوزه‌های دیگر درصورتی که باز خورد اولیه بازار را گرفته و محصول خود را توسعه دادند حمایت می‌شوند، اما استارت‌آپ‌های سلامت و فین‌تک را از مرحله ایده تا بازار حمایت می‌کنیم.»

مدیر مرکز نوآوری بانک رفاه، رفاتک با بیان اینکه استقبال خوبی از الکام‌استارز شده و تقریباً استارت‌آپ‌های تمامی حوزه‌ها در این رویداد شرکت کرده‌اند، گفت: «هدف اصلی این است که استارت‌آپ‌های حوزه فین‌تک و سلامت را از مرحله ایده تا بازار بررسی کنیم.»

ویسی در ادامه گفت: «تعدادی از استارت‌آپ‌ها ایده خوبی دارند، اما برای پیاده‌سازی آن نیازهایی دارند. هدف ما این است سرمایه اولیه و فضای کار اشتراکی این استارت‌آپ‌ها را فراهم کنیم.»

او با اشاره به اینکه از تیم قوی استارت‌آپ‌هایی که ایده جذابی ندارند نیز حمایت خواهد شد، افزود: «رفاتک پلتفرمی است که استارت‌آپ‌ها را به یکدیگر متصل می‌کند. با تیم‌سازی به استارت‌آپ‌ها کمک می‌کنیم تا بتوانند با همکاری یکدیگر روی ایده‌های جذاب‌تر فعالیت کنند.».

ویسی اضافه کرد، بانک رفاه از پتانسیل بسیار بالایی برای تسهیل ایجاد و توسعه استارت آپ ها برخوردار است. به عنوان مثال، دسترسی به شبکه سلامت کشور همچون بیمارستان‌ها، داروخانه‌ها و ایجاد زیرساخت‌های پرداخت از طریق بسترهای بانکی رفاه و همچنین وجود جامعه بزرگ مشتریان همچون شبکه بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی از ویژگی‌های بانک رفاه در راستای بسترسازی توسعه کسب‌وکار است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.