راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

یوآیدی (پلتفرم احراز هویت دیجیتال) از فناوری تشخیص زنده بودن تصویر خود در نمایشگاه الکامپ ۹۸ رونمایی کرد

پلتفرم امن احراز هویت دیجیتال یوآیدی در الکامپ ۹۸ از الگوریتم پیشرفته تشخیص زنده بودن تصویر (Liveness Detection) رونمایی کرد.

پلتفرم امن احراز هویت دیجیتال یوآیدی در الکامپ ۹۸ از الگوریتم پیشرفته تشخیص زنده بودن تصویر (Liveness Detection) رونمایی کرد. این استارت‌آپ ایرانی که در کشور به صورت تخصصی روی ساده‌سازی فرآیندهای احراز هویت در کشور فعالیت می‌کند، با راه‌اندازی یک دپارتمان تخصصی هوش مصنوعی تکنولوژی‌هایی را توسعه داده است که از طریق آن مجموعه‌ها می‌توانند فرآیند احراز هویت خود را به صورت ایمن بر بستر آنلاین انجام دهند.

.

تکنیک تشخیص زنده بودن تصویر چیست؟

در اکثر بسترهای احراز هویت دیجیتال که برای غیر حضوری کردن فرآیندها بر بستر آنلاین در حال سرویس‌دهی هستند، فناوری تشخیص چهره (Face Recognition) و تطبیق آن با یک مدرک هویتی فرد، اصلی‌ترین راهکاری است که توسط آنها مورد استفاده قرار می‌گیرد. چراکه بر خلاف اثر انگشت که نیازمند دستگاه جداگانه‌ای برای اسکن کردن اثر انگشت فرد است، تمامی افراد به راحتی می‌توانند بدون نیاز به دستگاه جداگانه‌ای با استفاده از دوربین تلفن‌های همراه هوشمند خود از چهره خود عکس گرفته و فرآیند احراز هویت را انجام دهند.

با این حال این راه‌کار نیز همانند اثر انگشت دارای راه‌حل‌هایی برای دور زدن است. چرا که جاعلان با عکس‌های پرینت شده با کیفیت دو بعدی و یا سه‌بعدی می‌توانند از هویت دیگر افراد سوء استفاده کنند. بدین منظور بسیاری از راه‌کارهای احراز هویت الکترونیکی از فناوری تشخیص زنده بودن تصویر (Liveness Detection) به منظور جلوگیری از سوء استفاده از فناوری تشخیص چهره استفاده می‌کنند.

تکنیک تشخیص زنده بودن تصویر (Liveness Detection) با استخراج المان‌های صورت افراد و تجزیه‌وتحلیل این داده‌ها، فرق بین یک عکس پرینت شده سه‌بعدی را با زنده بودن عکس تشخیص داده و از صحت اینکه کاربر در همان لحظه در حال عکس‌برداری است، اطمینان حاصل می‌کند. بنابراین تکنیک Liveness Detection به طور چشمگیری از جعل و کلاهبرداری و سرقت هویت دیگر افراد جلوگیری می‌کند.

.

یوآیدی چگونه احراز هویت می‌کند؟

در پلتفرم احراز هویت دیجیتال یوآیدی سرویس e-KYC از طریق تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای نظیر پردازش تصویر صورت فرد (Image Processing) و تطابق آن با تصویر کارت ملی فرآیند احراز هویت را انجام داده و از طریق الگوریتم پردازش متن (OCR) اطلاعات روی کارت ملی را استخراج می‌کند.

فواید استفاده از Liveness Detection در احراز هویت را در نکات زیر می‌توان خلاصه کرد:
• بالا بردن امنیت و اطمینان از صحت سنجی اطلاعات
• حذف کلاهبرداری‌هایی نظیر گرفتن رشوه و یا اجاره کارت ملی
• بلادرنگ بودن تشخیص چهره Real Time
• بالا بردن تجربه کاربری برای کسب‌وکارهایی که نیاز به احراز هویت کاربران خود دارند.
• افراد سودجو دیگر نمی‌توانند از روی یک عکس با کیفیت عکس یا فیلم بگیرند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره شرایط استفاده از سرویس احراز هویت دیجیتال (e-KYC) یوآیدی و صحبت با مدیران این مجموعه می‌توانید در نمایشگاه الکامپ ۹۸ به غرفه ۱۸۲۲ واقع در سالن ۱۲ و یا شمارهٔ ۱۲۶ سالن ۷ مراجعه کنید. لازم به ذکر است که بیست و پنجمین دوره نمایشگاه الکامپ از پنجشنبه ۲۷ تیرماه لغایت یکشنبه ۳۰ تیرماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.