راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

افزایش تراکنش‌های موبایلی به 730 میلیارد دلار آمریکا در 2017

انتظار می‌رود مقدار تراکنش‌های از راه دور برای کالاهای فیزیکی و دیجیتالی خریداری شده از طریق دستگاه‌های موبایل تا سال 2017 به 730 میلیارد دلار برسد.

بر اساس گزارش شركت انگليسي Juniper Research، مقداري از رشد تراکنش‌ها‌ ناشي از خریدهای غیر دیجیتالی (مستقيم) از برندها و خرده‌فروشان است. چنانچه شرکت‌های انگلیسی در حال حاضر شاهد 6 الی 7 درصد از تمام فروش‌ها از طریق شبکه موبایل هستند.

این گزارش نشان می‌دهد که افزايش مستمر تعداد كاربران تبلت، باعث انتقال عمده فعالیت‌‌های خرید از لپ‌تاپ‌ها و دسکتاپ‌ها به دستگاه‌های تبلت با مشتریاني خواهد شد كه در هنگام تماشای تلویزیون خرید آنلاین خود را انجام می‌دهند.

در واقع توسعه تجارت آسان و آنلاين موبایل و دستگاه‌های سیار 30 درصد خرده‌فروشی الکترونیک در طول پنج سال آينده را شكل خواهند داد. با اين حال، مشاهده مي‌شود كه چنین تراکنش‌هایی شامل تعداد محدودي از مکان‌های خرده‌فروشی جهانی است كه در حال حاضر ارزش آن بیش از 16 تریلیون دلار آمریکا برآورد مي‌شود.

این گزارش همچنین اهمیت رو به رشد دستگاه موبایل به عنوان قطب خریدهای فیزیکی و از راه دور را نشان می‌دهد. با ادامه فروش‌ کالاهای دیجیتالی در پي افزايش روزافزون تبلت/تلفن‌های هوشمند، به ویژه در میان اپلیکیشن‌های شیوه زندگی/ اطلاعات، امنیت تراکنش همچنان موضوعي مهم برای مصرف‌کنندگان باقی می‌ماند.

منبع: ايران كيش

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.