راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

تعامل پليس فتا و بانك مركزي براي پيشگيري از جرائم بانكی

کارشناس پلیس فتا در دیدار با مدیر کل فنآوری ارتباطات و اطلاعات بانک مركزي در راستاي كاهش وقوع جرایم اینترنتی به ويژه برداشت‌های غیرمجاز از حساب‌های بانک به بحث و تبادل نظر پرداختند.

به گزارش ایسنا، کارشناسان پلیس فتا با حضور در دفتر مدیر کل فنآوری ارتباطات و اطلاعات بانک مرکزی در نشستی با وی در خصوص تنوع جرایم سایبری علی الخصوص در فضاي بانک‌ها گفتگو کردند.

در این جلسه، کارشناس معاونت اجتماعی پلیس فتا ناجا به توضیح برخی جرایم در فضای سایبری مانند کلاهبرداری‌های اینترنتی، سوء استفاده از عابر بانک‌ها، امنیت موبایل بانک‌ها و… پرداخت و گفت: موضوع امنیت یکی از اصول مهم در ایجاد و گسترش شبکه‌های کامپیوتری است و امروزه با توسعه روز افزون استفاده از شبکه اينترنت در امور مختلف زندگی، آگاهی دادن به شهروندان در خصوص پیشگیری از وقوع جرایم در این حوزه اهمیت خود را بیش از پیش نشان می‌دهد.

کارشناس پلیس فتا، تعامل پلیس فتا با بانک‌ها را در خصوص پیشگیری از کلاهبرداری‌هایی که در شبکه بانک رخ می دهد بسیار مثمر ثمر عنوان کرد.

در پايان اين نشست مصوب شد که برخی هشدار‌های پلیس فتا در خصوص جرایم فضای سایبری به‌ منظور آموزش عمومی در سطح جامعه با هدف کاهش جرایم و گرفتن فرصت از افراد سودجود در خودپرداز بانک‌ها پخش شود و مدیر کل فنآوری ارتباطات و اطلاعات بانک مرکزی نيز آمادگی کامل خود را برای همکاری با پلیس فتا را اعلام کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.