راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

همکاری کوین‌اسکور با جاست‌کش برای خرید بیت‌کوین از دستگاه‌های خودپرداز معمولی

صرافی رمزارز کانادایی، کوین‌اسکور (Coinsquare)، بخشی از استارت‌آپ جاست‌کش (Just Cash) را خریداری کرده است که ثمره این همکاری توسعه تکنولوژی است که از طریق آن مصرف‌کنندگان بتوانند از طریق خودپردازهای معمولی و غیربانکی، بیت‌کوین خریداری کنند.

جاست‌کش، واقع در سنت‌لوییز، امکان خرید رمزارز با کارت نقدی بانکی را برای کاربران فراهم می‌کند و انجام تراکنش با به‌روزرسانی نرم‌افزارهای دستگاه‌های خودپرداز امکان‌پذیر می‌شود و نیازی به اضافه کردن قطعات سخت‌افزار نیست.

طبق توضیحات کالمن گابریل، رئیس بخش توسعه کسب‌وکار کوین‌اسکور، این سرویس هم درست همانند دیگر تراکنش‌‌های انجام‌شده به وسیله کارت‌های نقدی دیگر انجام می‌شود. بعد از اینکه مصرف‌کننده، کارت نقدی خود را وارد دستگاه خودپرداز کرد، گزینه‌های برداشت وجه یا خرید انواع رمزارزها، از جمله بیت‌کوین برای او نمایش داده می‌شود. پس از انجام تراکنش، خودپرداز رسیدی با کلید عمومی، کلید خصوصی و کد اسکن به فرد می‌دهد.

کوین‌اسکور که خارج از تورنتو فعالیت می‌کند، قصد دارد ارائه خدمات جهانی خود را از آمریکا آغاز کند. این شرکت ادعا می‌کند که با دو شرکت بزرگ ارائه‌دهنده خدمات خودپردازهای غیر بانکی همکاری کرده که البته نام آنها را فاش نکرده است. امید است که این اقدام و همکاری باعث امکان ارائه و نصب این سرویس روی 170هزار دستگاه خودپرداز، یا نیمی از خودپردازهای غیربانکی در آمریکا شود.

گابریل می‌گوید: «امکان ارائه این سرویس در خارج از آمریکا نیز وجود دارد. اما امکان اجرای سریع‌تر این سرویس از طریق شرکای تولیدی ما به مراتب بیشتر خواهد بود.»

با راه‌اندازی این سرویس، امکان مبادلات بیت‌کوین از طریق 5هزار دستگاه خودپرداز بیت‌کوینی موجود در جهان هم بیشتر خواهد شد.

این شرکت گفته که هم‌اکنون خدماتش در برخی از خودپردازها ارائه می‌شود و برای ارائه در سطح جهانی آن در این سه ماه مشغول به برنامه‌ریزی است.

نصب‌کننده دستگاه خودپرداز، با دریافت بخشی از کارمزد تراکنش‌های رمزارز کسب سود می‌کند؛ درحالیکه کوین‌اسکور به‌عنوان ارائه‌دهنده نقدینگی عمل می‌کند و به مصرف‌کننده کریپتوکارنسی می‌فروشد.

کوین‌اسکور یک بانک حامی دارد که وجودش در انجام تراکنش روی خودپردازها اهمیت دارد. همچنین این شرکت اعلام کرد که به‌عنوان کسب‌وکارخدمات مالی، منطبق بر قوانین شبکه مبارزه با جرایم مالی آمریکا (FinCEN) است. این خدمات امکان خرید تا سقف هزار دلار رمزارز در روز را فراهم می‌کند و هویت مشتری‌ها از طریق کارت نقدی آنها شناسایی شده است.

گابریل اضافه می‌کند: «برخلاف دستگاه خودپرداز بیت‌کوین که هویت افراد در آن آشکار نیست، این خدمات مانند تراکنش خودپردازهای معمولی عمل می‌کند. شما نیازی به ارائه کارت شناسایی ندارید.»

کول دیاموند، مدیرعامل کوین‌اسکور، معتقد است که این خدمات می‌تواند پذیرش عمومی بیت‌کوین را افزایش دهد. او درادامه می‌گوید:

«ما می‌توانیم با استفاده از میلیون‌ها خودپرداز موجود در سراسر دنیا، شکاف را ازبین ببریم و به کاربران جدید، تجربه بسیار آسانی برای خرید کریپتوکارنسی بدهیم.»

جاست‌کش‌ تحت برند کوین‌اسکور، به‌طور مستقل به فعالیت خود ادامه می‌دهد. البته این اقدام پس از ممنوع کردن خودپردازهای بیت‌کوینی برای مبارزه با پولشویی توسط دولت ونکوور، صورت گرفته است. اوایل سال جاری هم، کوین‌اسکور از راه‌اندازی استیبل کوین خود، eCAD خبر داد که به دلار کانادا وابسته است.

منبع: ATM Marketplace

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.