راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

نقش روابط‌عمومی در شناخت آسیب‌های ناشی از پس زدن مصرف کالای ایرانی

صنعت، در زمانی که متولد می‌شود (پیدایش)، زمانی که می‌خواهد وارد بازار جدید شود (بلوغ)، زمانی که می‌خواهد بماند (ثبات) و زمانی که با بحران مواجه می شود (بیماری) به روابط‌عمومی پناه می‌آورد.

دکتر محمدرضا رسولی در کنفرانس روابط‌عمومی، صنعت و تولید ملی که بیستم شهریور ماه در هتل المپیک تهران برگزار خواهد شد به بررسی نقش روابط‌عمومی‌ها در گسترش مصرف کالای ایرانی خواهد پرداخت.

به گزارش ستاد خبری کنفرانس وی در این خصوص می‌گوید: از نگاه جامعه‌شناسی نوین مصرف کالا بطور گسترده‌ای با فرهنگ، ارتباط می یابد. این گستره امروز در مفهوم سبک زندگی به معنی سبک و سیاق مردم در انتخاب‌های فردی جلوه می کند.

این عضو هیئت‌مدیره انجمن متخصصان روابط‌عمومی ادامه‌ می‌دهد: از نگاه جامعه‌شناسان اقتصادی، الگوی مصرف قابل مشاهده‌ترین و بهترین شاخص سبک زندگی است. به علاوه الگوی مصرف قادر است بیشترین ارتباط را بین فرد و موقعیت اجتماعی او برقرار سازد و ازاین منظر اهمیت بیشتری دارد.

دکتر رسولی با بیان اینکه،هرجامعه‌ای دارای سبك‌ و شیوه ‌زندگی متفاوتی است تأکید کرد: سبك‌زندگی، ‌فعل و انفعال فرد را در محیط زندگی او نشان می‌دهد.

وی، این موضوع را متاثر از خلقیات حاکم بر یک جامعه، همچون گذشته تاریخی، اعتماد ملی، منش ملی و اسطوره‌هایی دانست که طرز تفکر، تصورات و پندارهای یک جامعه را فرا می گیرد.

او گفت: جامعه ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست. این استاد دانشگاه با بیان اینکه، اسطوره‌های حاکم بر پندارهای جامعه ایرانی در ارزیابی کالای غیر ایرانی که از ریشه‌ای دیرینه برخوردار است، هنوز صنعت کشور را می‌آزارد.

دکتر رسولی ادامه داد: این مهم به حدی است که گاه تولیدات درجه یک ملی را باید در بسته بندی‌های غیر ایرانی و یا صادراتی وارد بازار کرد.

وی، ترجیح کالاهای خارجی، بی‌اعتمادی به تولیدات داخلی، دلباختگي به مارک‌هاي غربي، کسب شأن و منزلت اجتماعی ورا نمونه‌هایی از این موضوع دانست و ادامه داد: این پندارها عناصر شکل دهنده سبک زندگی مدرن متناسب با مصرف کالاهای خارجی را قوام می دهند.

دکتر رسولی گفت: اگر روابط‌عمومی را علم اعتمادسازی میان عناصر و اجزای سیستم‌های اجتماعی و صنعتی بدانیم، در آن صورت صنعت در موارد زیر به روابط‌عمومی پناه می‌آورد و از او استمداد می‌جوید:

زمانی که متولد می‌شود (پیدایش)، زمانی که می‌خواهد وارد بازار جدید شود (بلوغ)، زمانی که می‌خواهد بماند (ثبات) و زمانی که با بحران مواجه می شود (بیماری). برای این منظور روابط عمومی صنعتی نقش خطیری در شناخت آسیبهای ناشی از پس زدن مصرف کالای ایرانی برعهده دارد.

شرکت‌های کیش سازان، صتسا، ویستابست، بانک ملی ایران، بانک توسعه تعاون، مؤسسه مالی و اعتباری مهر، خانه صنعت، معدن و تجارت، شرکت ساماندهی صنعت اسب ابرش، سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، خبرگزاری‌های رسمی کشور، خبرگزاری بین‌المللی پیام کوتاه نسیم و روزنامه‌های دنیای اقتصاد، جهان اقتصاد، عصر اقتصاد، کار و کارگر، تفاهم، حمایت، اعتماد، خراسان و هفته‌نامه‌های عصرارتباط، دنیای نوین کسب‌و‌کار، جوان ری، ماهنامه‌های صنعت حمل و نقل، مدیریت ارتباطات و انتشارات سیمای شرق در برگزاری کنفرانس روابط‌عمومی، صنعت و تولید ملی مشارکت دارند.

«نقش روابط‌عمومی‌ در ارتقای کمی و کیفی تولید ملی»، « روابط‌عمومی و نقش آن در بازارسازی تولیدات داخلی»، « روابط‌عمومی، صنعت و فرهنگ‌سازی مصرف تولیدات داخلی»، «روابط‌عمومی، صنعت و تعاملات حرفه‌ای با رسانه‌های عمومی»، «روابط‌عمومی، صنعت و تبلیغات» و «روابط‌عمومی، صنعت و نظام دریافت و پرداخت» محورهای اصلی این کنفرانس هستند.

علاقه‌مندان برای حضور در این کنفرانس می‌توانند با شماره تلفن‌های 88807453-88898326 تماس حاصل نمایند.

منبع: ستاد خبری کنفرانس

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.