راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

آیا خانم‌ها پشت دستگاه‌های ATM بیشتر از آقایان زمان صرف می‌کنند؟

این روزها کمتر کسی پیدا می‌شود یک یا دو کارت بانکی در جیبش نداشته باشد. حتی مادربزگ 75 ساله من هم یک کارت بانکی دارد که همیشه در کیفش است و هنگام نیاز از آن استفاده می‌کند. این همه گیر شدن کارت‌های بانکی نشان از رشد بانکداری الکترونیک در ایران دارد و اینکه مردم ایران چقدر سریع از تکنولوژی استقبال می‌کنند. کارت بانکی هم یکی از این تکنولوژی‌های بسیار مفید است که مردم روزانه در حال استفاده کردن از آنها هستند، فرقی هم نمی‌کند زن باشید یا مرد، پیر یا جوان، هر کسی در حد نیاز خود در حال بهره بردن از این تکنولوژی است.

 

اما آنچه جدیدا کم و بیش سر زبان‌ها افتاده است، ترس از دیدن خانم‌ها پای دستگاه‌های خودپراز است. حتی چند روز پیش وقتی در صف دستگاه خودپردازی ایستاده بودم نفر جلویی که مرد مسنی هم بود برگشت رو به من و با لبخند و صدای آرامی گفت: “وای به روزی که عجله داشته باشی و اتو صف عابر بانک دو تا خانم هم جلویت باشند.” در همین لحظه شخص پشت سر من رو به مرد مسن گفت: “مثل رانندگیشونه دیگه، جون به لبت میکنن!”

درست یا غلط، این تصور شکل گرفته است که خانم‌ها پای دستگاه‌های خودپرداز بسیار بیشتر از آقایان وقت صرف می‌کنند. برای مثال اگر یک آقا برای یک عملیات برداشت وجه 40 ثانیه وقت صرف می‌کند همان کار را یک خانم در 60 ثانیه انجام می‌دهد. این آمار در هیچ کجا ثبت یا اثبات نشده است و فقط یک تصور کلی است که خانم‌ها به دلایل نامعلومی در استفاده از دستگاه‌های خودپرداز بیشتر زمان صرف می‌کنند.

نظر شما چیست؟ آیا این تصور، حقیقتی محض است یا وهمی بیش نیست؟

نظرات و دیدگاه‌های خود را در بخش دیدگاه‌ها برای ما و دیگر مخاطبان راه پرداخت بنویسید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.