راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

فیس‌بوک سپیدنامه (وایت‌پیپر) کریپتوکارنسی خود به نام «لیبرا» را منتشر کرد

فیس‌بوک امروز وایت‌پیپر پروژه ساختار مالی مبتنی بر بلاکچین و ارز رمزنگاری‌شده خود با نام لیبرا را منتشر کرد. براساس وایت‌پیپر ارائه‌شده، استیبل‌کوین این رسانه اجتماعی روی بلاکچین بومی و مقیاس‌پذیر «لیبرا» فعالیت خواهد کرد و حمایت و پشتیبانی بسیاری از شرکت‌های بزرگ و شناخته شده دنیا را هم همراه خود دارد.

ببینید: حمایت اوبر، ویزا، مسترکارت و دیگر شرکت‌های بزرگ از پروژه رمزنگاری شده فیسبوک

دانلود کنید: فایل PDF وایت‌پیپر کریپتوکارنسی فیس‌بوک با نام لیبرا

به گفته فیس‌بوک، نرم‌افزاری که بلاکچین لیبرا را اجرا می‌کند، منبع باز است که به این ترتیب یک اکوسیستم باز و متقابل را برای ارائه و گسترش خدمات مالی فراهم می‌کند.

این کریپتوکارنسی جدید توسط کنسرسیوم «انجمن لیبرا» نظارت و بررسی می‌شود که بر توسعه اکوسیستم نظارت جامع خواهد داشت.

این کوین امکان انجام پرداخت روی پلتفرم‌های مختلف فیس‌بوک ازجمله واتس‌اپ و اینستاگرام را تسهیل می‌کند و این پتانسیل را دارد که به یک میلیارد کاربر در دنیا دست یابد.

بالاخره انتشار وایت‌پیپیر کوین فیس‌بوک به شبهات بسیاری که طی این چند ماه درمورد ذات و ماهیت این کریپتوکارنسی و توسعه این پروژه وجود داشت، خاتمه داد.

به گفته ناظران بازار، این توسعه این کریپتوکارنسی را به‌عنوان گام بزرگی که توسط فیس‌بوک برداشته شده، تحسین کردند. اسپنسر بوگارت، پارتنر شرکت سرمایه‌گذاری بلاکچین کپیتال می‌گوید: «تلاش‌های فیس‌بوک در این حوزه را می‌توان به عنوان یکی از مهمترین کاتالیزورهای خارجی برای پذیرش بیت‌کوین و کریپتوها در تاریخ این تکنولوژی برشمرد.»

گزارش‌ها حاکی از آن است که تست شبکه پلتفرم لیبرا فیس‌بوک اواخر این هفته منتشر خواهد شد. در خبرها آمده است که این غول رسانه اجتماعی از پشتیبانی شرکت‌هایی مانند ویزا، مسترکارت، پی‌پل، اوبر و غیره نیز در راستای راه‌اندازی و ارائه کریپتوکارنسی خود برخوردار است.

منبع: کوین تلگراف

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.