اینشورتک (InsurTech) بیمه کسب‌وکارها

حق بیمه مشتریان بیمه خودرو سامان بر اساس میزان ریسک و مسافت رانندگی آنها تعیین خواهد شد

با عملیاتی شدن پروژه‌های جدید بیمه سامان، مشتریان بیمه سامان با توجه به ارزیابی میزان ریسکشان و همچنین میزان مسافتی که رانندگی می‌کنند، حق بیمه می‌دهند.

به گزارش روابط عمومی شرکت بیمه سامان، محمد اباذریان، مدیر بیمه‌های اتومبیل شرکت بیمه سامان اعلام کرد که پروژه «صدور بیمه‌نامه بدنه بر اساس ارزیابی ریسک مشتریان» پس از اجرای موفقیت‌آمیز پروژه «پرداخت خسارت اتومبیل بر اساس ارزیابی ریسک مشتریان» توسط این شرکت عملیاتی شده است.

محمد اباذریان با بیان این که در این روش، مشتریان به سه دسته عادی، متوسط‌ریسک و کم‌ریسک تقسیم می‌شوند، گفت: «حق بیمه دریافتی هنگام صدور بیمه‌نامه و نحوه پرداخت خسارت پس از وقوع حادثه به این افراد متفاوت خواهد بود.»

به گفته او، اجرای این طرح علاوه بر کنترل ریسک و خسارات پرداختی توسط شرکت، حق بیمه پرداختی توسط بیمه‌گذاران را نیز متناسب با ریسک آنها، عادلانه‌تر خواهد کرد.

مدیر بیمه‌های اتومبیل شرکت بیمه سامان با بیان این که نوع و قیمت خودرو، سن، جنسیت و شغل افراد، سوابق بیمه‌ای و خسارتی و فرهنگ بیمه‌ای بیمه‌گذار از عواملی هستند که در ارزیابی ریسک موثرند، ادامه داد: «با این شاخص‌ها، درجه ریسک افراد ثابت نیست و متناسب با شرایط و زمان می‌تواند تغییر کند.»

او با بیان اشاره به این که در این روش، مشتریان شرکت بیمه سامان از امتیازات خاصی در صدور بیمه‌نامه بدنه اتومبیل بهره‌مند می‌شوند، اظهار کرد: «از نظر ما کسی که بیمه‌نامه عمر یا بیمه‌نامه مسئولیت شرکت بیمه سامان را داشته باشد، می‌تواند در رده کم‌ریسک قرار بگیرد، چراکه چنین افرادی عموما از فرهنگ بیمه‌ای بالایی برخوردارند و در نگهداری اموال خود کوشا هستند.»

اباذریان تاکید کرد که با اجرای این پروژه، حق بیمه طبقات سه‌گانه کم‌ریسک، متوسط‌ریسک و عادی برای صدور بیمه بدنه اتومبیل به‌طور متوسط در هر دسته تا ۱۵ درصد نوسان خواهد کرد.

او ادامه داد: «پس از صدور بیمه‌نامه اتومبیل، پیامکی به مشتری ارسال و در آن مشخصات بیمه‌نامه از جمله «درجه ریسک» درج می‌شود.»

او همچنین با تشریح بخشی از جزئیات نحوه خدمات‌دهی به مشتریان هنگام پرداخت خسارت متناسب با ریسک ارزیابی‌شده آنها، گفت: «مشتری کم‌ریسک که کاملا مورداطمینان بیمه سامان است، برای دریافت خسارت می‌تواند تنها با گرفتن یک عکس از خودروی آسیب دیده و ارائه آن به همراه فاکتور تعمیرگاه، خسارت خود را دریافت کند.»

به گفته اباذریان، مشتریان کم‌ریسک هنگامی که در تصادفی مقصر شناخته شوند نیز می‌توانند طی توافقی با حادثه‌دیده، خسارت را به او پرداخت کرده و تنها با دریافت یک رسید دست نوشته و ارائه آن به شرکت، مبلغ پرداختی را از شرکت بیمه سامان بگیرند.

کاهش ۳۰ درصدی حق بیمه با بیمه‌نامه پیمایشی اتومبیل بیمه سامان

مدیر بیمه‌های اتومبیل شرکت بیمه سامان، همچنین جزئیات تازه‌ای از بیمه‌نامه پیمایشی اتومبیل این شرکت را اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت بیمه سامان، محمد اباذریان با بیان این که بیمه‌نامه پیمایشی اتومبیل طرحی نو با هدف کاهش متناسب‌سازی حق بیمه پرداختی با میزان استفاده از خودرو است، گفت: «این طرح نمونه‌های خارجی موفقی داشته که توسط بیمه سامان نیز بومی‌سازی شده است.»

به گفته او، در این روش، بیمه‌نامه در سه دسته پنج هزار کیلومتری، هشت هزار کیلومتری و ۱۲ هزار کیلومتری به‌صورت سالانه ارائه می‌شود و مشتریان می‌توانند بسته به نیاز خود، این بسته‌های بیمه‌ای را خریداری و در صورت نیاز آن را تمدید کنند.

هنگام خرید بیمه‌نامه پیمایشی، دستگاه «تله متیکس» که محاسبه‌گر میزان پیمایش است بر روی خودرو نصب و اطلاعات میزان سفر به‌صورت آنلاین به شرکت بیمه سامان ارسال می‌شود.

به گفته اباذریان، اطلاعات میزان پیمایش به‌صورت دوره‌ای به بیمه‌گذار نیز ارسال می‌شود تا بتواند مصرف خود را کنترل کند.

مدیر بیمه‌های اتومبیل شرکت بیمه سامان همچنین اعلام کرد که اکنون شعب بیمه سامان هنگام صدور بیمه‌نامه بدنه اتومبیل، جزئیات این طرح را برای مشتری تشریح و او را در انتخاب بیمه‌نامه پیمایشی یا بیمه‌نامه بدنه رایج، آزاد می‌گذارند.

اباذریان گفت: «محاسبات انجام‌شده نشان می‌دهد حق بیمه بیمه‌نامه بدنه اتومبیل پیمایشی از بیمه‌نامه‌های بدنه رایج، دست‌کم ۳۰ درصد ارزان‌تر است.»

به گفته اباذریان، پوشش‌های بیمه‌نامه بدنه پیمایشی با بیمه‌نامه‌های عادی تفاوتی ندارد و تخفیف‌های این بیمه‌نامه نیز مانند بیمه‌نامه‌های عادی محاسبه می‌شود.

درباره نویسنده

اتاق خبر راه پرداخت

اتاق خبر راه پرداخت همه مطالب و خبر‌های مهم فین‌تک ایران را رصد و منتشر می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

/* ]]> */