راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

20 درصد تجارت داخلی باید در مسیر تجارت الکترونیک قرار گیرد

معاون نوسازی و تحول اداری کارگروه دولت الکترونیک گفت: 20 درصد تجارت داخلی یعنی نزدیک به 160هزار میلیارد تومان باید در مسیر تجارت الکترونیک قرار گیرد.

به گزارش فارس،‌ مهدی بزرگیان در حاشیه برگزاری نمایشگاه السیت مشهد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از اهداف جدی در برنامه پنجم استقرار دولت الکترونیکی است که تا پایان سال برابر با تکلیفی که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تعیین کرده است آماده‌سازی و استقرار شبکه اطلاعاتی کشور باید فراهم شود تا خدمات الکترونیکی برای مردم قابل ارائه باشد.

بزرگیان با اشاره به اهمیت مبحث تجارت الکترونیکی اظهار داشت: 20 درصد تجارت داخلی یعنی نزدیک به 160 هزار میلیارد تومان باید در مسیر تجارت الکترونیک قرار گیرد.

معاون نوسازی و تحول اداری کارگروه دولت الکترونیک افزود: اگر به دنبال سلامت الکترونیکی هستیم باید به دنبال افزایش رضایتمندی مردم و ارباب‌رجوع که نقش کلیدی را در دولت الکترونیک ایفا می‌کنند، باشیم.

وی افزود: تکلیف کلی قانون این است که تا پایان برنامه پنجم 70 درصد خدمات دولت به صورت الکترونیکی ارائه شود که در حدود هزار و 442 خدمت شناسنامه‌دار و شناسایی شده است و اگر از این تعداد خدمات 70 درصد آن محقق شود هزار برنامه تا پایان برنامه پنجم به صورت الکترونیکی قابل ارائه است.

بزرگیان تاکید کرد: شهرداری در تحقق شهرداری الکترونیک به علت آزادی عملی که نسبت به بخش دولتی دارد سرعت عمل بیشتری خواهد داشت و باید تمام تلاش خود را انجام دهد تا شهروندان دغدغه کم‌تری در این زمینه داشته باشند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.