راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

چهار راهکاری که گروه مالی سامان برای کاهش مصرف کاغذ کارت‌خوان‌ها ارائه داده، چیست؟

گروه مالی سامان در راستای مسئولیت‌های اجتماعی خود و اجرای بانکداری سبز، راهکارهای تازه‌ای را برای کاهش مصرف کاغذ در کارت‌خوان‌های خود به‌کار بست.

به گزارش روابط عمومی بانک سامان، با توجه به اهمیت موضوع کاهش مصرف کاغذ در حفظ محیط زیست، بانک سامان و شرکت پرداخت الکترونیک سامان علاوه بر امکانات و زیرساخت‌هایی همچون نت بانک و موبایلت که امکان رؤیت جزییات تراکنش‌ها را به کاربران می‌دهد، بر اساس شرایط و امکانات چهار راهکار جدید را برای کاهش مصرف کاغذ در کارت‌خوان‌های خود در پیش گرفته‌اند.

بر این اساس، هم اکنون با به‌روزرسانی نرم‌افزار کارت‌خوان‌ها، طول رسید این دستگاه‌ها 30 درصد کاهش یافته است. همچنین در راهکاری دیگری، با تأیید دارندگان کارت‌خوان، چاپ رسید دوم 50 درصد از کارت‌خوان‌های بانک سامان غیر فعال شده و این آمادگی وجود دارد که بنا به تقاضای دارندگان این اقدام در دیگر دستگاه‌ها نیز اجرایی شود.

همچنین راهکار سومی که سامان در این خصوص در نظر گرفته، نمایش رسید اول روی دستگاه‌های کارت‌خوان به جای چاپ آن برای مبالغ خرد است. این روش در حالی اجرایی خواهد شد که بخش عمده‌ای از تراکنش‌های کارتخوان‌ها مبالغ خرد است و خریداران در صورت تمایل می‌توانند گزینه چاپ رسید را انتخاب کنند که در خصوص مباحث فنی و اجرایی این شیوه رایزنی با مسئولان مربوطه در حال انجام است.

در نهایت چهارمین راهکار سامان در این خصوص، ارائه رسید دارنده کارت و پذیرنده در قالب اپلیکیشن موبایلی است که هم اکنون این اپلیکیشن در حال نهایی شدن است و به زودی عرضه خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.