راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

آرتور لوینسون رئیس هیات‌مدیره اپل را بیشتر بشناسید

ماهنامه عصر تراکنش / چهار سرویس جدید اپل، به‌ترتیب تحت عناوین اپل تی‌وی، اپل‌کارت، اپل‌نیوز و اپل‌آرکید جزء سودآورترین نوآوری‌هایی هستند که این شرکت بزرگ راه‌اندازی كرده است. اپل‌کارت، محصول مشارکتی اپل و گلدمن ساکس، دستاوردی است که می‌تواند علاوه بر پاسخگویی به بسیاری از نیازهای کاربران اپل، علاقه‌ وافر این شرکت به عرصه خدمات مالی را نیز اقناع کند.

اپل نیز همانند بسیاری از هم‌قطاران خود نظیر آمازون، علاقه‌ عجیبی به مشارکت در برنامه‌های مالی از خود نشان می‌دهد و بدیهی است که دادن دست دوستی با شرکت قدرتمند و بانفوذی همچون گلدمن ساکس، راه پرپیچ‌وخم رگولاتوری را برای این شرکت هموارتر نیز خواهد ساخت.

اپل در سال 1971 با دوستی استیو وزنیاک 21 ساله مهندس کامپیوتر و استیو جابز 16ساله متولد شد و بعد از گذشت شش سال رسما با نام تجاری اپل کامپیوتر اینک وارد بازار شده است.

از افراد مهم و کلیدی اپل می‌توان به آرتور دی لوینسون آمریکایی اشاره کرد که البته مدیرعامل شرکت کالیکو نیز هست و باید گفت که علاوه بر شرکت اپل، لوینسون عضو هیات‌مدیره موسسه برد (وابسته به موسسه ام‌آی‌تی و هاروارد) هم هست و از سال 2004 تا 2009 در هیات‌مدیره شرکت گوگل فعالیت می‌کرد. او مدرک لیسانس خودش را از دانشگاه واشنگتن و دکترای خود در رشته بیوشیمی را از دانشگاه پرینستون دریافت کرد.

لوینسون افتخارات بسیاری در زندگی کاری‌اش به دست آورده و در سال‌های 2004 و 2005، مجله بیزنس ویک بلومبرگ نام او را به‌عنوان یکی از بهترین مدیران سال معرفی کرد. از دیگر افتخارات لوینسون این است که وب‌سایت گلاسدور او را با 93 درصد تایید به‌عنوان بهترین مدیرعامل سال 2008 معرفی کرد.

او از سال 2011 به‌عنوان رئیس هیات‌مدیره اپل، جایگزین استیو جابز شد و در سال 2016 به خاطر مشارکت‌های برجسته‌ای که در جامعه علمی انجام داد، جایزه Distinguished Alumnus Award را از دانشگاه کالیفرنیا دریافت کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.