راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

در سه ماه گذشته اپلیکیشن تاپ چه تغییراتی داشته است؟

اپلیکیشن تاپ محصول شرکت تابان آتی‌پرداز، وابسته به بانک پارسیان در سه ماه گذشته تغییرات متعددی را در نسخه‌های جدید خود ایجاد کرده است؛ از خرید بلیط هواپیما گرفته تا اماکن گردشگری و ارائه رمز یکبار مصرف. در این گزارش مهم‌ترین تغییرات اپلیکیشن تاپ را در  سه ماه گذشته مورد بررسی قرار می‌دهیم.

 

اسفندماه 1397

در بیست‌وچهارمین نمایشگاه الکامپ، شرکت تابان آتی‌پرداز، از امکان خرید بلیت پروازهای داخلی و خارجی، رونمایی کرد. اسفندماه 97 نیز این امکان در اپلیکیشن تاپ فعال شد. در روزهای پایانی سال 97 ارائه خدمت مانده‌گیری در اپلیکیشن تاپ با اتصال به سامانه نهاب بانک مرکزی بعد از طی آزمون‌های موفق سامانه مانا و نهاب و تطبیق با روال‌های جدید شاپرک، امکان‌پذیر شد. آذرماه 97 با راه‌اندازی خدمات کیف پول در این اپلیکیشن، عملیات بازاریابی و نصب QRهای تاپ در تاکسی‌های شهر مشهد آغاز شد و اسفندماه سال گذشته کلیه تاکسی‌های شهر مشهد به کیوآرهای تاپ مجهز شدند.

همزمان با این اتفاقات مدیرعامل شرکت تجارت الکترونیک پارسیان از ارائه رسید الکترونیکی تراکنش کارت‌خوان برای پذیرندگان کارت‌خوان تاپ خبر داد. از اسفندماه گذشته پذیرندگان تاپ می‌توانند با نصب اپلیکیشن تاپ بر روی گوشی خود و ثبت‌نام در منوی پذیرندگان و احراز هویت از مزایای این سرویس جدید بهره‌مند شوند.

فروردین‌ماه 1398

در فروردین 98 و با انتشار گزارش سالیانه اپلیکیشن تاپ، مشخص شد تعداد تراکنش‌های این PSP در سال 97 به بیش از 2 برابر تراکنش‌های سال 96 رسیده است. در نخستین روزهای نوروز 98 پس از راه‌اندازی امکان پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراهی در اپلیکیشن تاپ، در نسخه جدید این نرم‌افزار امکان خرید بلیت اماکن گردشگری کشور فراهم شد. در این بخش امکان خرید بلیت بیش از ۶۰ مکان گردشگری اصلی کشور به صورت الکترونیکی و از راه دور فراهم شد.

 

اردیبهشت‌ماه 1398

پس از اعمال محدودیت‌ها برای کاربران IOS در اردیبهشت‌ماه اپلیکیشن تاپ نسخه وب اپلیکیشن جدید خود را عرضه کرد. همچنین با توجه به ابلاغیه بانک مرکزی برای ارائه رمزهای دوم ایستا در تراکنش‌های اینترنتی که مبلغ آنها بیشتر از ۵۰۰ هزار تومان است در آینده متوقف خواهد شد. در همین راستا بانک‌ها موظف شدند تا زیرساخت‌های ارائه رمزیکبارمصرف را برای مشتریان خود فراهم کنند. اپلیکیشن تاپ متعلق به شرکت تابان آتی‌پرداز وابسته به بانک پارسیان، در نسخه جدید خود امکان ارائه رمز یک‌بارمصرف بانکی را برای دارندگان کارت اعتباری پارسیان و مگا کارت فراهم کرد. در جدیدترین تغییرات قرار است سوپرمارکت آنلاین اپلیکیشن تاپ به زودی راه اندازی شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.