راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

گواهی‌های الکترونیکی مرکز میانی دولتی عام در ساختار G3 صادر شد

پیرو مصوبات بیست و ششمین جلسه شورای سیاست‌گذاری گواهی الکترونیکی کشور، کمیته نظارتی شورا بعد از تصویب طرح ارتقاء و جایگزینی مرکز دولتی صدور گواهی الکترونیکی ریشه، زیر ساختار G3 زیرساخت کلید عمومی کشور را با حضور اعضای کمیته نظارتی شورای سیاست‌گذاری گواهی الکترونیکی کشور راه‌اندازی کرد. همزمان با راه‌اندازی زیر ساختار G3 گواهی‌های مرکز میانی دولتی عام نیز در این ساختار پس از ارائه طرح ارتقاء و جایگزینی آن مرکز میانی، در چهار سطح اطمینان توسط مرکز صدور گواهی الکترونیکی ریشه صادر شد.

 

ساختار G3 زیرساخت کلید عمومی کشور چه اتفاق‌هایی را رقم می‌زند؟

به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، ساختار G3 زیرساخت کلید عمومی کشور دارای سطح فنی و امنیتی بالاتری نسبت به ساختار G2 است. با راه‌اندازی این ساختار امکان برآورده شدن بسیاری از نیازهای فنی که در ساختار G2 قابل دستیابی نبودند، فراهم می‌شود و مرکز ریشه و مراکز میانی همراه آن، امکان صدور گواهی‌های دیجیتالی با کاربردهایی مانند امضای دیجیتال را همراستا با استانداردهای معتبر این حوزه خواهند داشت.

 

گواهی‌های مرکز میانی دولتی عام صادر شد

همزمان با راه‌اندازی ساختار G3 زیرساخت کلید عمومی کشور، گواهی‌های مرکز میانی دولتی عام نیز در این ساختار پس از ارائه طرح ارتقاء و جایگزینی آن مرکز میانی، در چهار سطح اطمینان توسط مرکز صدور گواهی الکترونیکی ریشه صادر شد. مرکز صدور گواهی الکترونیکی میانی دولتی عام، اولین مرکز میانی دولتی در کشور است که گواهی خود را در ساختار G3 از مرکز ریشه دریافت کرده است.

مرکز دولتی صدور گواهی الکترونیکی ریشه، وابسته به مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، تنها مرکز ریشه معتبر در زیرساخت کلید عمومی کشور است که مجوز خود را در اولین جلسه شورای سیاست‌گذاری گواهی الکترونیکی کشور در سال 1386 از این شورا دریافت کرده است. مراکز صدور گواهی الکترونیکی میانی فعال در زیرساخت کلید عمومی کشور، با دریافت مجوز از شورای سیاست‌گذاری گواهی الکترونیکی، تحت نظر مرکز دولتی صدور گواهی الکترونیکی ریشه مشغول به فعالیت هستند. برخی از وظایف این مرکز به شرح زیر است:

  • تضمین تطابق تمام ابعاد خدمات و عملیات این مرکز با زیرساخت مربوط به صدور گواهی الکترونیکی، تحت سیاست‌های گواهی الکترونیکی و مطابق با خواسته‌ها و ضمانت‌های آن سیاست‌ها
  • مسئولیت تمام ابعاد صدور و مدیریت مراکز صدور گواهی الکترونیکی میانی، شامل نظارت بر فرایندهای ثبت‌نام، احراز هویت، صدور گواهی‌های میانی، انتشار و ابطال گواهی‌ها و تجدید کلید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.