راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مجازات اعدام در انتظار زوج تاجر بیت‌کوین، ساکن یک خانه شناور در تایلند

  • با استناد به چندین گزارش، نیروی دریایی تایلند، خانه شناور متعلق به یک تاجر آمریکایی بیت‌کوین و نامزد تایلندی او را پیدا کرده است.
  • چاد الوارتوفسکی (Chad Elwartowski) و نامزد تایلندی او، سوپرانه تپدت (Supranee Thepdet) در کابینی زندگی می‌کردند که حدود 15 مایل از ساحل تایلند فاصله دارد. آن‌ها علت این اقدام خود را اجتناب از پیروی از قوانین دولت تایلند اعلام کرده‌اند.
  • مقامات این کشور ویزای الوارتوفسکی را لغو کرده‌اند و زوج نامبرده را به تخطی از قوانین تایلند متهم کرده‌اند. این اتهام می‌تواند مجازات مرگ و یا حبس ابد را به دنبال داشته باشد.

 

کشتی سلطنتی متعلق به نیروی دریایی تایلند، یک خانه شناور را به دنبال خود می‌کشد. ساکنان این خانه، یک مرد آمریکایی و نامزد تایلندی او هستند. دریای آندامان، نزدیکی جزیره پوکت تایلند، 22 آوریل سال 2019
کشتی سلطنتی متعلق به نیروی دریایی تایلند، یک خانه شناور را پیدا کرده است. ساکنان این خانه، یک مرد آمریکایی و نامزد تایلندی او هستند. دریای آندامان، نزدیکی جزیره پوکت تایلند، 22 آوریل سال 2019

ناو سلطنتی تایلندی، خانه شناور یک تاجر بیت‌کوین ساکن تایلند و نامزد او را پیدا کرده است. بر اساس گزارش‌های منتشر شده، این زوج به اتهام «تهدید استقلال تایلند» به مجازات اعدام و یا حبس ابد محکوم خواهند شد.

به نقل از اسکای نیوز (Sky News)، چاد الوارتوفسکی و نامزد تایلندی او، سوپرانه تپدت در کابینی زندگی می‌کردند که حدود 15 مایل از ساحل تایلند فاصله دارد. آن‌ها این کار را با هدف اجتناب از پیروی از قوانین دولت تایلند انجام داده‌اند.

به نقل از رویترز، مقامات این کشور ویزای الوارتوفسکی را لغو کرده‌اند و زوج نامبرده را به تخطی از قوانین تایلند متهم کرده‌اند. این اتهام می‌تواند مجازات مرگ و یا حبس ابد را به دنبال داشته باشد.

اسکای نیوز گزارش کرده که دریادار ویتانارات کوچاسنی (Vithanarat Kochaseni) می‌گوید: «این زوج از طریق شبکه‌های اجتماعی خود عنوان کرده‌اند که فعالیت آن‌ها، با قوانین و مقررات هر کشوری، از جمله تایلند، هیچ منافاتی ندارد؛ ولی از نظر ما اقداماتی این چنینی، تهدیدی برای استقلال تایلند محسوب می‌شوند.»

در گزارش اسکای نیوز این چنین آمده است: در روز دوشنبه، مقامات نیروی دریایی تایلند سه قایق را به دریا فرستادند تا خانه شناور را خالی کرده و آن را به عنوان مدرک، به ساحل منتقل کنند.

چاد الوارتوفسکی و سوپرانه تپدت، از اعضای برجسته اوشن بیلدرز (Ocean Builders) هستند. اوشن بیلدرز از مجموعه‌ای از کارفرمایان سی‌استد (seastead) تشکیل شده است. این کارفرمایان سرمایه لازم را فراهم کرده و به ساخت کابین‌های شش ضلعی می‌پردازند.

سی‌استدینگ یک طرح نوآورانه است که با هدف ایجاد و سازماندهی جوامع شناور در آب‌های بین‌المللی انجام می‌شود. لازم به ذکر است که آب‌های بین‌المللی تحت کنترل قوانین دولتی قرار ندارند. این جنبش توسط یک سازمان غیرانتفاعی به نام موسسه سی‌استدینگ (The Seasteading Institute) رهبری می‌شود. سازمان نامبرده، در سال 2008 مبلغ 1/7 میلیون دلار را از سوی پیتر تیل (Peter Thiel)، هم‌بنیانگذار پی‌پال دریافت کرده است.

اسکای نیوز می‌گوید: «زوج نامبرده پس از اطلاع از اخطار دولت تایلند، کابین را ترک کردند. مکان فعلی آن‌ها هنوز شناسایی نشده است ولی مقامات معتقد هستند که آن‌ها هنوز در تایلند اقامت دارند.»

بنابر اعلام اسکای نیوز، الوارتوفسکی با انتشار یک بیانیه گفته است: «مسخره است… ما برای چند هفته در یک خانه قایقی شناور زندگی کرده‌ایم و اکنون دولت تایلند می‌خواهد ما را بکشد. ما از این که جانمان را از دست دهیم بسیار ترسیده‌ایم.»

موسسه سی‌استدینگ در روز دوشنبه بیانیه‌ای منتشر کرد. مدیر این موسسه، پاتریک فریدمن (Patrick Friedman) در این بیانیه اعلام کرده که «از شنیدن گزارش‌های رسانه‌ای درباره این زوج و خبرهایی که بر پیمان‌شکنی این دو اشاره دارد، بسیار نگران و متاسف شده است. بسیار ناراحت کننده است که صرفا به علت انجام ندادن کاغذبازی‌هایی در مورد خانه‌های شناور، دو نفر به مرگ و یا حبس ابد محکوم شوند.»

فریدمن افزوده: «این اقدام، درست مثل این است که کسی را به دلیل ثبت نکردن مالکیت خودروی شخصی، به مجازات اعدام محکوم کنیم.»

سی‌ان‌بی‌سی (CNBC) از نیروی دریایی سلطنتی تایلند و الوارتوفسکی خواسته که نظر خود را در این باره بیان کنند، ولی پاسخی به این درخواست داده نشده است.

منبع: CNBC

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.