راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

نرم‌افزار‌های «راز» و «صاپ» امکان ارائه رمزیکبارمصرف را برای مشتریان بانک صادرات ایران فراهم کردند

با توجه به ابلاغیه بانک مرکزی در راستای کاهش جرائم مالی ارائه رمزهای دوم ایستا در تراکنش‌های اینترنتی که مبلغ آنها بیشتر از ۵۰۰ هزارتومان است به دارندگان کارت‌های اعتباری در آینده متوقف خواهد شد. در این راستا لازم است بانک‌ها زیرساخت‌های لازم برای ارائه رمز دوم یک‌بارمصرف را فراهم کنند.

مدیر امور فناوری اطلاعات بانک صادرات ایران از عملیاتی شدن طرح «رمز دوم پویا» برای انجام خدمات بانکی در این بانک با استفاده از نرم‌افزار «راز» و «صاپ» از اول خردادماه سال جاری خبر داد.

بببینید: نگاهی به روش‌های ارائه رمز دوم یک‌بارمصرف از سوی بانک‌ها

به گزارش روابط عمومی بانک صادرات ایران، سید جعفر صدری گفت: «بانک صادرات ایران با توجه به اولویت خود در راستای ایجاد بستری امن برای راه‌اندازی این خدمات، هیچ‌گاه سطح امنیت خود را کاهش نداده و اکنون در پی الزام تمامی بانک‌ها به استفاده از رمز یک‌بارمصرف و کاهش ریسک عملیاتی، استفاده از رمز یک‌بارمصرف در انجام تمامی خدمات بانکی الکترونیک خود را از چهارشنبه، یکم خردادماه سال جاری در قالب نرم‌افزار «راز» در دو بستر سایت بانک و اپلیکیشن صاپ عملیاتی خواهد کرد.»

صدری افزود: «در این طرح تمامی دارندگان کارت‌های بانک صادرات ایران می‌توانند در صورت تمایل از طریق تلفن همراه و دستگاه خودپرداز، دسترسی به رمز یک‌بارمصرف را فعال کنند. به طوری‌که در اولین مرحله برای فعال‌سازی فرآیند تولید رمز یک‌بارمصرف، متقاضی باید برنامه «راز» را از سایت این بانک یا با استفاده از لینک «رمزساز پویا» در اپلیکیشن پرداخت صاپ دانلود و نصب کرده و شماره تلفن همراه ثبت شده در بانک را در برنامه وارد کند.»

او ادامه داد: «در صورت تطبیق شماره تلفن، کد فعال‌سازی برنامه برای او پیامک می‌شود و در غیر این صورت متقاضی باید به نزدیک‌ترین شعبه بانک مراجعه کرده و کد فعال‌سازی را دریافت کند. پس از آن، کد فعال‌سازی را در کادر مورد نظر وارد و رمز ورود یا الگوی دلخواه برای ورود به نرم‌افزار را تعریف کند.»

او تأکید کرد: «متقاضی بعد از انجام مراحل فوق باید به نزدیک‌ترین دستگاه خودپرداز بانک صادرات ایران مراجعه کرده و پس از وارد کردن کارت بانکی و ورود به صفحه اصلی، گزینه «فعال‌سازی رمز اول یا دوم یک‌بارمصرف» را از منوی سایر خدمات انتخاب و شماره تلفن همراه خود را وارد کند. در صورت تطابق تلفن همراه، علاوه بر پیامک کد فعال‌سازی به تلفن همراه، رسید رمز هشت کاراکتری را هم از دستگاه دریافت کند.»

مدیر امور فناوری بانک صادرات ایران ادامه داد: «پس از طی مراحل ذکر شده، متقاضی باید مجدداً وارد برنامه «راز» یا منوی رمز پویای صاپ شده و منوی افزودن رمز اول یا دوم کارت را انتخاب و رمز دریافتی از خودپرداز را در کادر اول و کد فعال‌سازی ارسالی در پیامک را در کادر دوم وارد کند.»

سید جعفر صدری گفت: «فراگیر کردن استفاده از رمز یک‌بارمصرف در خدمات بانکداری الکترونیک می‌تواند به کاهش جرائم مربوط به این حوزه کمک کند. مشتریان در صورت تمایل می‌توانند رمز ایستای خود را نیز همزمان با رمز پویا، فعال نگه دارند.»

برای دریافت برنامه «راز» اینجا را کلیک کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.