راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

بی اعتمادی، آنچه عاید اعتماد ایرانیان شد؛ تکلیف مردم چیست؟

سپرده‌گذاران موسسه اعتماد ايرانيان پس از ادغام اين موسسه در موسسه قوامين همچنان در وضعيت بلاتكليفي به سر مي‌برند و به گفته برخي از آنها مدتيست كه امكان دسترسي به سپرده‌هاي خود را ندارند.

موسسه اعتماد ایرانیان دهم تير ماه امسال با اعلام رسمي بانك مركزي مبني بر منحل شدن موسسه اعتماد ايرانيان تعهدات اين موسسه به موسسه قوامين داده شد.

معاون نظارتی بانک مرکزی دهم تيرماه با اعلام منحل شدن موسسه در شرف تاسيس اعتماد ايرانيان و سپرده شدن مشتريان آن به موسسه مالي و اعتباري قوامين عنوان كرده بود: دارندگان سپرده در این تعاونی اعتباری نگران نباشند، زیرا بانک قوامین از امروز نسبت به بازپرداخت سپرده‌ها اقدام خواهد کرد.

 

هنوز کسی پولی دریافت نکرده است

با وجود اين، سپرده‌گذاران تاكنون نتوانسته‌اند پولي دريافت كنند و تنها برگه‌اي با مهر قوامين به آنها داده شده است. به گزارش ایسنا جمعي از اين سپرده‌گذاران دیروز، 21 مرداد، یک بار ديگر در ابراز اعتراض خود نسبت به وضعيت بلاتكليفي سپرده‌هاي خود، به بانك مركزي مراجعه كردند.

هفته گذشته نيز گروهي از آنها به بانك مركزي مراجعه كرده بودند كه به آنها اعلام شده بود اطلاعات خود را بدهند تا در اين زمينه هفته آينده اقدام شود.

با وجود اين، به گفته برخي از اين سپرده‌گذاراني كه مقابل بانك مركزي منتظر دريافت پاسخي هستند هنوز آنها امكان دسترسي به سپرده‌هاي خود را ندارند.

 

دلیل بانک قوامین چیست؟

در مقابل پاسخ موسسه قوامين اين است كه هنوز اطلاعاتي به آنها داده نشده است.

موفق، مدير روابط عمومي موسسه قوامين به ایسنا گفته است: ما درخواست كرديم كه اطلاعات لازمه را بدهند اما هنوز موسسه اعتماد ايرانيان اين اطلاعات را نداده است. ما تا زماني كه اطلاعات سيستمي را نداشته باشيم نمي‌توانيم اقدامي كنيم.

پيش از اين نيز وي گفته بود: حدود 500 شعبه بايد بررسي و حساب‌ها به موسسه قوامين منتقل شوند و اين كار زمان مي‌برد.

 

سپرده گذاران بی اعتماد

تمام این‌ها در حالی است که بسیاری از مردم با هزار و یک امید به موسسه مالی و اعتباری “اعتماد ایرانیان” اعتماد کرده‌اند و پول و سرمایه خود را به دست این موسسه سپرده‌اند. بسیاری از مشتریان در حال حاضر شدیدا به پول و سپرده خود نیاز دارند. خیلی از این مشتریان کاسبان با آبرویی هستند که با تکیه به سپرده و سرمایه خود در موسسه اعتماد ایرانیان چک کشیده‌اند یا در بازار به مردم قول و وعده داده‌اند ولی بی خبر از اینکه این موسسه منحل می‌شود و سپرده‌شان می‌شود دستگیره بکش-بکش بانک مرکزی و این موسسه. مردم چیز زیادی نمی‌خواهند. فقط پول “خودشان” را می‌خواهند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.