راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

دزدیده شدن هفت هزار بیت‌کوین از صرافی بایننس توسط هکرها

بیش از 7 هزار بیت‌کوین از صرافی بایننس (Binance) توسط هکرها دزدیده شد. این صرافی روز گذشته اعلام کرد که نقض امنیتی در مقیاس بزرگی اتفاق افتاده است. به گفته چانگ‌پنگ ژائو مدیرعامل این صرافی، این هکرها به کلیدهای API کاربران، کدهای احراز هویت دو عاملی و به طور قطع دیگر اطلاعات موردنیاز دسترسی داشته‌اند.

در نتیجه این اتفاق حدود 41 میلیون دلار بیت‌کوین از صرافی برداشت شد و به گفته این صرافی این اتفاق روی کیف پول‌های گرم بایننس رخ داده که تنها 2 درصد از  کل دارایی‌های بیت‌کوین صرافی را شامل می‌شد. مدیرعامل بایننس در بیانه‌ای اعلام کرد که دیگر کیف پول‌ها امن هستند و هیچ آسیبی آنها را تهدید نمی‌کند و در ادامه توضیح داد: «آگاه باشید که هکرها ممکن است هنوز کنترل بخشی از حساب‌های کاربری را در دست داشته باشند و در این مدت از آن‌ها برای تاثیرگذاری در قیمت‌ها استفاده کنند. ما وضعیت را از نزدیک تحت نظر می‌گیریم. اما با توجه به بسته بودن برداشت، هکرها انگیزه زیادی برای تاثیرگذاری در قیمت‌ها ندارند.»

بایننس برای پوشش زیان‌های این حادثه از صندوق دارایی امن خود برای کاربران (SAFU) استفاده می‌کند. این صندوق در جولای ۲۰۱۸ به عنوان نوعی بیمه اضطراری توسط بایننس تشکیل شد. ۱۰ درصد از تمام سود بایننس از کمیسیون معاملات به این صندوق اختصاص می‌یابد.

پس از اعلام هک شدن بایننس، مدیرعامل شرکت اعلام کرد که تیمش در حالش بررسی به‌کارگیری یک عقب‌گرد (Rollback) در ارتباط با شبکه بیت‌کوین است.

ایجاد یک عقب‌گرد در شبکه بیت کوین و بازگردانده شدن تراکنش‌ها روی این شبکه نیاز به ایجاد یک اجماع میان ماینرهای بزرگ، استخرهای استخراج و جامعه اعضای شبکه بیت‌کوین و جمع‌آوری بیش از ۵۱ درصد از قدرت هش موجود در شبکه است. ژائو در پاسخ به سؤالی در ارتباط با ایجاد یک عقب‌گرد در شبکه بیت کوین گفت: «کردن چنین کاری احتمالا طی چند روز آینده محقق خواهد شد. اما نگرانی‌هایی در ارتباط با تأثیرات منفی و نتایج نه چندان خوب آن روی اعتبار بیت‌کوین و تخریب این اعتبار وجود دارد.»

هرچند که بعدا گویا مدیرعامل بایننس در توییتر خود اعلام کرده که با مشورت چند تن از فعالان بزرگ حوزه ماینینگ، این رویکرد عقب‌گرد را اجرا نخواهد کرد.

منبع:  ارز دیجیتال و Coindesk

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.