راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

اپل استور هک شد: دانلود رایگان بیش از نیم میلیون اپلیکیشن

گزارش شده است اپل استور (Apple Store) توسط یک هکر روسی به نام الکسی بورودین هک شده است. او یک سرویس ارائه کرده است که به کاربران iOS این اجازه را می‌دهد که اپلیکیشن‌های موجود در اپل استور را به طور رایگان دانلود کنند.

این نرم افزار که به تازگی ارائه شده است به کاربران اجازه می‌دهد بیشتر اپلیکیشن‌های موجود در اپل استور را به طور رایگان دانلود کنند. هر چند گفته می‌شود که این نرم افزار برای دانلود رایگان همه اپلیکیشن‌ها کارساز نیست ولی بیشتر اپلیکیشن‌ها را می‌توان به کمک آن رایگان دانلود کرد و همین توجه بسیاری از کاربران iOS را به خود جلب کرده است تا جایی که در طول کمتر از 24 ساعت بعد از ارائه شدن این نرم افزار بر روی اینترنت، بیش از نیم میلیون اپلیکیشن به کمک این سرویس به طور رایگان از اپل استور دانلود شد.

این سرویس اساسا بر پایه تغییر شکل تنظیمات در وسیله iOS کاربر کار می‌کند. به طوری که وقتی کاربر تقاضای خرید یک اپلیکیشن بر روی اپل استور را می‌دهد درخواستش به یک سرور دیگر که توسط هکر در روسیه کنترل می‌شود ارسال می‌شود و شخص بدون هیچ پرداختی اپلیکیشن مورد نظر را خریداری می‌کند.

گفته می‌شود این هکر یک حفره امنیتی در سیستم اپل پیدا کرده است و در حال حاضر از این حفره استفاده می‌کند و به همین خاطر هیچ گونه شکستن قفل یا تخریب سیستم در دستگاه موبایل iOS کاربران ایجاد نمی‌کند.

شرکت اپل نیز اعلام کرده است که سرویس نامبرده یک هک است و شاید در حال حاضر خطری برای کابر نداشته باشد و تمام خطر متوجه شرکت اپل باشد، اما کاربر با استفاده از این سرویس به دست خود به هکر اجازه ورود به دستگاه iOS خود و دسترسی به اطلاعات شخصی خود از جمله رمز کارت‌های بانکی مورد استفاده را داده است و شرکت اپل هیچ گونه مسئولیتی درقبال کاربرانی که از این نرم افزار استفاده کنند بر عهده نمی‌گیرد.

از سوی دیگر، این هکر هم اعلام کرده است که ما به به دنبال منفعت یا افشای اطلاعات هیچ کاربری نیستیم و هیچ کسی را مجبور به استفاده از این سرویس نمی‌کنیم.

شرکت اپل اعلام کرده است در حال تلاش است تا این مشکل امنیتی را هر چه سریعتر بر طرف کند.

منبع: global.christianpost.com

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.