راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مدیریت ثروت ستارگان در نمایشگاه بورس، بانک و بیمه طرحی را برای نظرسنجی در حوزه فین‌تک اجرا کرد / شامخی: ولث‌تک پرطرفدارترین حوزه در فین‌تک شد

شرکت مدیریت ثروت ستارگان در دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه، طرحی را اجرا کرد تا نه تنها استارت‌آپ‌های فعال در حوزه فین‌تک با فعالیت آنها آشنا شوند بلکه وضعیت سرمایه‌گذاری و ایده‌های این حوزه مورد بررسی قرار گیرد. آشنایی با روند این طرح و نتایجی که به همراه داشت، دلیل مصاحبه ما با وحید شامخی، مدیرعامل شرکت مدیریت ثروت ستارگان بود.

وحید شامخی در ابتدا به معرفی این شرکت پرداخت و گفت: «ما یک شرکت سرمایه‌گذاری جسورانه هستیم. سال گذشته عموماً به ایجاد بسترها و زیرساخت‌های سرمایه گذاری و شناخت اکوسیستم فین‌تکی کشور پرداختیم. برای مثال در تکاپوی تأسیس یک صندوق جسورانه فین‌تک با حجم 100 میلیارد تومان به همراه چند شریک دیگر بودیم که ان‌شاالله در چند ماه آینده به نتیجه خواهد رسید. همچنین در تأسیس اولین فراصندوق کشور مشارکت فعال داشتیم. اما از اسفندماه گذشته تصمیم گرفتیم سرمایه‌گذاری مستقیم را نیز روی کسب‌وکارهای فعال در حوزه فین‌تک در دستور کار خود قرار دهیم.»

او ادامه داد: «با این تصمیم بر روی دو استارت‌آپ در انتهای سال سرمایه‌گذاری کردیم و در حال حاضر هم آماده سرمایه‌گذاری مستقیم روی فین‌تک‌های دیگر هستیم.»

مدیرعامل مدیریت ثروت ستارگان به حضور این شرکت در نمایشگاه بورس، بانک و بیمه اشاره کرد و گفت: «این نمایشگاه اولین حضور عمومی ما بود. می‌خواستیم فعالان فین‌تک ما را بشناسند، در همین راستا پرسش خلاقانه بصری را با طرحی جدید ایجاد کردیم که البته اصالت ایده آن داخلی نبود. هدفمان این بود که هم افراد بیشتری جذب غرفه ما شوند و باب آشنایی فراهم شود و هم نظرسنجی مختصری در ارتباط با برخی مقوله‌های حوزه فین‌تک و سرمایه‌گذاری داشته باشیم.»

شامخی به روند اجرای این طرح اشاره کرد و گفت: «با چند سؤال ساده پاسخ‌دهندگان را به شش گروه تقسیم کردیم که این شش گروه به وضعیت شغلی آنها به عنوان بازدیدکننده و نظردهنده بازمی‌گشت. در سؤال بعدی جنسیت، سن، علاقه به حوزه‌های فین‌تک، تعداد اپلیکیشن‌های مورد استفاده، وضعیت صاحبان ایده و جذب سرمایه مورد بررسی قرار گرفت. درمجموع 830 نفر در نظرسنجی ما شرکت کردند که به اعتقاد من در چهار روز آمار بسیار مطلوبی بود.»

او به پاسخ‌های به دست آمده در این نظرسنجی اشاره کرد و گفت: «بیشترین حوزه مورد علاقه شرکت‌کنندگان ولث‌تک بود که البته این موضوع طبیعی است و افراد مشتاق هستند بدانند در کدام حوزه می‌توانند سرمایه‌گذاری انجام دهند و دارایی خود را افزایش دهند. ایده‌های افراد بیشتر در مراحل اولیه بود و مبلغ مورد نیاز برای سرمایه‌گذاری نیز زیر یک میلیارد تومان بود.»

شامخی در پاسخ به این سؤال که آیا در نمایشگاه بورس، بانک و بیمه فرآیند جذب و سرمایه‌گذاری انجام شد یا خیر، گفت: «با چند استارت‌آپ آشنا شدیم و چند جلسه هم برای جذب سرمایه داشتیم که این جلسات بعد از نمایشگاه هم ادامه پیدا کرد. به نظرم اگر بگوییم در نمایشگاه قرارداد منعقد کرده‌ایم، حرف فانتزی است چراکه ما فرآیند ارزیابی هشت هفته‌ای داریم و باید تیم‌ها را به صورت منطقی مورد بررسی قرار دهیم.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.