راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

حمایت مدیر عامل موسسه توسعه از نرم‌افزار ایرانی و انتقاد از پیش‌رو نبودن شرکت‌های نرم‌افزاری نسبت به بانک‌ها

حید مستخدمین حسینی مدیرعامل موسسه اعتباری توسعه در مورد شرکت توسن گفت: از این شرکت ناراضی بودیم اما این نارضایتی به مفهوم مطلق نبود.

او در این زمینه در گفت و گو با پایگاه خبری بانکداری الکترونیک گفت: مؤسسه اعتباری توسعه برنامه دارد تا در زمینه بانکداری الکترونیک در سطح ممتاز قرار  بگیرد، بنابراین این شکایت به جهت انتظارات بیش از حد توان این شرکت بود. انتظار ما بانک‌ها از شرکت‌هایی که در حوزه تخصص نرم‌افزاری کار می‌کنند بسیار بیش از آن چیزی است که شاهد آن هستیم.

 

فاصله بانک‌های ایرانی با خارجی را شرکت‌ها پر کنند

مستخدمین حسینی معتقد است فاصله زیاد بانک‌های داخلی با بانک‌های خارجی و استانداردهای بین المللی را شرکت‌ها با توان مضاعفی خود کم کنند و با ایجاد زمینه‌های آموزش و به روز کردن اطلاعات بانکداری مدرن دنیا و انتقال به بانک‌ها این فاصله را پر کنند.

او می‌گوید متاسفانه در حال حاضر از سوی شرکت‌های نرم افزار نویس طرح‌های جدید و ابداعی به بانک‌ها پیشنهاد نمی‌شود و بانک‌ها نیز به دلیل اینکه فعالیت و مطالعه در این زمینه را وظیفه خود نمی‌دانند طرح نو و جدیدی ارایه نمی‌شود و همه این‌ها سبب عقب‌افتادگی در نرم‌افزار نویسی بانکی نسبت به دنیا شده است.

او در گفت و گوی خود گفته است که سرمنشا نارضایتی به دلیل عدم برآورده شدن انتظارات است و بانک‌ها باید به شرکت‌ها بگویند کدام  قسمت نرم‌افزار باید اصلاح شود.

مؤسسه  اعتباری توسعه در ۲۷ اسفند ماه ۱۳۸۷ به سیستم شتاب وصل شده است. از همان زمان تکمیل نرم‌افزار‌ها نیز در دستور کار این موسسه قرار گرفت.

 

فقط نرم‌افزار ایرانی

مستخدمین حسینی در بخش دیگری از گفت و گوی خود گفته است که مؤسسه  اعتباری توسعه با اعتقاد به ره آوردهای مهندسان ایرانی در زمینه نرم افزار نویسی و بومی‌سازی نرم افزارهای خارجی از ابتدای امر تاکنون بهره‌برداری از نرم افزارهای داخلی را در دستور کار دارد و برای ایجاد زیر ساخت‌های مناسب بانکداری الکترونیک تا این لحظه از نرم‌افزارهای خارجی استفاده نکرده است و تنها یک مورد در زمینه اعتبارسنجی از نرم‌افزار خارجی استفاده شده است.

او گفت: تجربه موجود نشان داد نیروی انسانی ایرانی تخصص و توانایی لازم را در سال‌های اخیر کسب کرده است، بنابراین امکان بهره‌گیری از این ظرفیت مهیا بود. این در حالی است که حمایت از نخبگان داخلی خود اهمیت بسیاری دارد و این مسئله نه تنها وظیفه مؤسسهٔ اعتباری توسعه بلکه رسالت سایر بنگاه‌های اقتصادی نیز هست.

 

تغییر زیاد قوانین یکی از دلایل کندی رشد

مستخدمین حسینی گفت نرم‌افزارهای داخلی جامع و کامل نیست، اما همه مشکلات و ضعف‌های موجود را نباید متوجه برنامه‌نویس‌ها و شرکت‌های مرتبط بدانیم. بدون شک ما در کشور برنامه‌نویس‌های خوبی داریم و تغییر مداوم قوانین و مقررات توسط مقام ناظر نیز می‌تواند سبب کاستی‌ها در این زمینه باشد.

پیش از این شایعه خداخاطفظی مستخدمین حسینی از توسعه پخش شده بود (اینجا) اما او در موسسه ماند و رییس شورای عالی کانون بانک‌های خصوصی ایران شد. (اینجا)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.