راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

شهیدی: عدم شناخت از ظرفیت PSP، خدمت‌رسانی آپ در نمایشگاه کتاب را کُند کرده است

قائم‌مقام مدیرعامل آسان پرداخت با اشاره به روال طولانی اعطای کارت‌خوان به ناشران در نمایشگاه کتاب گفت: «آمادگی داریم صفر تا صد اعطای کارت‌خوان را خودمان در پرتالی اختصاصی انجام بدهیم.»

آسان پرداخت برای ششمین سال متوالی مجری انحصاری خدمات پرداخت الکترونیک در نمایشگاه کتاب تهران است. مهدی شهیدی، قائم‌مقام مدیرعامل این شرکت در خصوص گلایه‌های مطرح‌شده ناشران در خصوص روند اعطای کارت‌خوان در نمایشگاه کتاب تهران گفت: «هر سال در روند اعطای کارت‌خوان به ناشران در این نمایشگاه با معضل‌هایی روبه‌رو هستیم. نمایشگاه چه در شهر آفتاب برگزار شود و چه در مصلی، با وجود تمام مسائل و مشکلات جانبی، زیرساخت‌ها را به‌طور کامل و با دستگاه‌های کارت‌خوان مجهز به کلیه روش‌های پرداختی نوین فراهم کرده ایم. اما به دلیل ناهماهنگی برگزارکنندگان، ارائه خدمات ما به ناشران به کندی پیش می‌رود.»

او ادامه داد: «ارائه کارت‌خوان به پذیرندگان، ضوابط و قواعد خاص خود را دارد و ما به اطلاعات پذیرنده نیاز داریم. اما مشکل اینجاست که وزارت ارشاد، PSP را به‌عنوان شرکتی مستقل از بانک نمی‌شناسد. روال فعلی اینگونه است که ما اطلاعات مورد نیازمان را به بانک طرف قرارداد نمایشگاه می‌دهیم، بانک فرم‌ها را در اختیار نمایشگاه و نمایشگاه در اختیار ناشران قرار می‌دهد. فرم‌های تکمیل‌شده دوباره عکس همین مسیر را طی می‌کنند و به ما می‌رسند.»

به گفته شهیدی، بسیاری از ناشران، این فرم‌ها را به‌طور کامل و صحیح، تکمیل نمی‌کنند و برای مثال شماره تماس یا آدرسی که می‌نویسند، معتبر نیست. این مسئله موجب می‌شود تا کارشناسان آسان پرداخت دوباره مجبور به‌صرف زمان و انرژی برای رفع نواقص بشوند.

شهیدی با گلایه از نادیده گرفتن نقش کلیدی شرکت PSP توسط برگزارکنندگان نمایشگاه کتاب گفت: «ما آمادگی داریم تا پرتالی را برای ثبت‌نام ناشران برای دریافت کارت‌خوان در بزرگترین رویداد فرهنگی کشور ارائه دهیم. در چنین پرتالی، اطلاعات و مدارک متقاضی کارت‌خوان به‌صورت مرحله به مرحله دریافت می‌شود و در پایان و پس از تایید نهایی پرتال، کارت‌خوان در عرض 24 ساعت به متقاضی ارائه می‌شود.»

او گفت: «اما در سیستم فعلی، ناشری که فرم‌ها را به‌صورت ناقص تکمیل کرده و از نقص فرم‌ها خبر ندارد، صرف تحویل فرم تقاضایش را به معنای الزام شرکت ما به ارائه کارت‌خوان می‌داند و گلایه می‌کند.»

 

ذخیره تاریخ انقضای کارت جزو اختیارات اپلیکیشن‌های پرداخت است

در روزهای گذشته، یکی از رسانه‌ها خبری منتشر کرده بود مبنی بر اینکه در هنگام انجام تراکنش با اپلیکیشن آپ، در صورت درج تاریخ انقضای اشتباه، باز هم تراکنش با موفقیت انجام می‌شود.

شهیدی در توضیح این مطلب گفت: «تاریخ انقضا جزو مواردی است که PSP اجازه دارد ذخیره کند. روال آپ این است که به‌محض انجام موفقیت‌آمیز تراکنش از یک کارت، تاریخ انقضای آن را ذخیره می‌کند و اگر مشتری دوباره تراکنشی از همان کارت داشته باشد، بدون توجه به تاریخ انقضایی که مشتری در تراکنش فعلی وارد می‌کند، از همان تاریخ انقضای قبلی استفاده می‌شود.»

او افزود: «اگر تاریخ انقضای کارت به هر دلیلی عوض شد، تراکنش رد می‌شود و تاریخ انقضای جدیدی که مشتری وارد می‌کند در دیتابیس ما به‌جای تاریخ انقضای قبلی ذخیره می‌شود.»

همچنین کاربران اپلیکیشن آپ می‌توانند در منوی تنظیمات، ذخیره شدن یا نشدن تاریخ انقضای کارت‌ها را انتخاب کنند که حالت پیش‌فرض، ذخیره تاریخ انقضا است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.