راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

آخرین آمار از تعداد شعب و باجه بانک‌ها در ایران

با توجه به آخرین آماری که در وب‌سایت بانک مرکزی وجود دارد، تعداد شعب و باجه‌‌های هر یک از بانک‌های کشور را در جدول زیر نوشتیم. بر این اساس، درمجموع 21 هزار و 446 شعبه بانکی و 2 هزار و 397 باجه بانکی در کشور وجود دارد.

همان‌طور که اشاره کردیم، تمام آمار ارائه‌شده در این خبر مبنی بر آماری است که در سایت بانک مرکزی درج شده است. با توجه به این آمار، بانک «مهر اقتصاد» متقاضی دریافت مجوز است و هیچ آماری از تعداد شعب و باجه‌های آن در سایت بانک مرکزی وجود ندارد؛ اما با توجه به آماری که بانک مهر اقتصاد در سایت خود نوشته، این بانک دارای 800 شعبه است؛ در نتیجه تعداد شعب بانک مهر اقتصاد براساس آنچه خود این بانک گفته است، نوشته شده. در نهایت با در نظر گرفتن تعداد شعب بانک مهر اقتصاد، در مجموع 22 هزار و 246 شعبه بانکی در کشور وجود دارد.

بر طبق آمار بانک مرکزی، بیشترین تعداد شعبه متعلق به بانک ملی ایران با 3077 شعبه و بیشترین باجه نیز متعلق به بانک صادرات ایران با 563 باجه است.

برای مشاهده این آمار و ارقام در سایت بانک مرکزی، به بخش «بانک‌ها و نهادهای پولی مجاز»، زیرشاخه «نظارت بانکی» در نوار طوسی‌رنگ بالای سایت بانک مرکزی مراجعه کنید.

این جدول بر اساس بیشترین تعداد شعبه نوشته شده است.

برای مشاهده فایل باکیفیت جدول زیر روی آن کلیک کنید.

2 دیدگاه
  1. مهدی می‌گوید

    ای کاش به تعداد و کمیت بانک ها کیفیت آنها را گسترش دهیم

  2. مهدی می‌گوید

    درتعداد بانک ها که جمعا ۳۸ عدد بانک هستند ای کاش سرویس دهی همه بانک ها مثل بانک ملت بود .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.