راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

معرفی 4 ارز رمزنگاری شده‌ای که در سال 2018 با بیش‌ترین میزان پذیرش از سوی کاربران مواجه شدند

ویس کریپتو ریتینگز (Weiss Crypto Ratings) اعلام کرده: در سال 2018 علیرغم وجود بازار خرسی، شاهد رشد نسبتا قابل توجهی در میزان استفاده از آلت‌کوین‌ها بوده‌ایم. این سازمان که در حوزه رتبه‌بندی فعالیت می‌کند، گفته: این روند، نشانگر افزایش میزان پذیرش ارزهای رمزنگاری‌شده از سوی کاربران جهانی است.

ارزهای رمزنگاری‌شده در سال 2018 با روند صعودی در تعداد تراکنش‌ها مواجه شدند

بر اساس یک پست وبلاگی که توسط ویس کریپتو ریتینگز در 10 آوریل سال 2019 منتشر شد، در سال 2018، 4 آلت‌کوین با استقبال چشمگیری از سوی کاربران مواجه شده‌اند. لازم به ذکر است که در همین بازه زمانی، قیمت‌های بازار ارزهای رمزنگاری شده، به طور میانگین، 80 درصد افت داشته‌اند.

از فوریه‌ سال 2018 تا مارس سال 2019 حجم تراکنش‌های ایاس (EOS) از روزی 7000 واحد به 4/6 میلیون واحد رسید. در مدت زمان مشابه، ترون (Tron) نیز شاهد افزایش از 3000 واحد به 1/9 میلیون واحد بود.

دو ارز رمزنگاری‌ شده‌ دیگر که در گزارش ویس کریپتو ریتینگز به آن‌ها اشاره شده، بیت‌شیرز (BitShares) و وکس (WAX) نام دارند. این دو ارز نیز به ترتیب تا 1/1 میلیون و 4/4 میلیون واحد افزایش را تجربه کردند.

میزان پذیرش ارزهای رمزنگاری‌شده

این چهار پروژه آلت‌کوین در مجموع شاهد 2700 درصد افزایش در تعداد تراکنش‌های روزانه بودند. از فوریه‌ سال 2018 تا مارس سال 2019، تعداد تراکنش‌های ارزهای نامبرده، از 433000 مورد به 12/4 میلیون تراکنش به ازای هر روز رسیده است.

با توجه به گزارش ویس ریتینگز، افزایش میزان پذیرش ارزهای رمزنگاری‌شده علیرغم وجود بازار خرسی، دقیقا مشابه روندی است که در دوران حباب دات‌کام اتفاق افتاد. این سازمان امیدوار است که پیشرفت تکنولوژی در آینده، موجب بیشتر شدن میزان پذیرش ارزهای رمزنگاری‌شده از سوی مشتریان شود.

همه‌‌ی تراکنش‌ها با هم برابر نیستند

نکته‌ی حائز اهمیت این است که بدانیم، تعداد بالای تراکنش‌ها الزاما به انتقال ارزش بالایی نمی‌انجامد. علاوه بر آن، تراکنش‌هایی که در بستر 4 ارز رمزنگاری شده برتر مذبور اتفاق افتاده‌اند، هزینه اندکی هم داشته‌اند. بنابراین، این روش معیار ضعیفی برای مقایسه‌ میزان پذیرش ارزهای رمزنگاری شده درمیان کاربران است. حتی ممکن است بیشتر این فعالیت‌ها ماهیتی اقتصادی نداشته باشند و یا توسط کاربران واقعی انجام نگرفته باشند.

برای مثال می‌توانیم ایاس و بیت‌کوین را درنظر بگیریم. تعداد تراکنش‌های روزانه ایاس، 14 برابر بیشتر از بیت‌کوین بوده است. درحالی که ارزش تراکنش‌هایی که با بیت‌کوین انجام می‌گیرد بالاتر از تمام ارزهای رمزنگاری‌ شده‌ دیگر است.

ستریس پاریبوس (Ceteris Paribus) تحلیگر ارزهای رمزنگاری‌شده، اشاره می‌کند که بر اساس دلار آمریکا، ارزش تراکنش‌های بیت‌کوین 20 برابر بیشتر از ارزش تراکنش‌های ایاس می‌باشد. این درحالی است که تعداد مبادلات بیت‌کوین، فقط 7 درصد تعداد مبادلات انجام شده توسط ایاس را شامل می‌شود.

به علاوه، در محاسبه آمار مربوط به بیت‌کوین، تراکنش‌های انجام گرفته در لایه دوم شبکه لایتنینگ (Lightning Network) در نظر گرفته نشده‌اند.

ویس ریتینگز این حقیقت را با گفتن نکته‌ زیر تایید می‌کند:

طبیعتا تمام تراکنش‌ها با هم برابر نیستند. یک مبادله‌ 10 میلیون دلاری در بیت‌کوین مسلما از یک رای یا «لایک» در استیم (Steem) اهمیت بیشتری دارد.

با استناد به گزارش ویس ریتینگز، معیارهای مهم دیگری مثل امنیت، ظرفیت شبکه و فعالیت توسعه‌دهندگان نیز در طول 12 ماه گذشته افزایش یافته‌اند. این سازمان بر این باور است که آلت‌کوین‌ها در مسیر خود برای جلب توجه بیشتر در صنایع مالی و فناوری قدم برداشته‌اند.

بیت‌کوینیست (Bitcoinist) گزارشی تهیه کرده است که در آن از یک نظرسنجی آنلاین که توسط صندوق بین‌المللی پول (IMF) در توییتر انجام شده صحبت می‌کند. بر طبق این گزارش، نتایج حاصل از این نظرسنجی نشان می‌دهد که بیت‌کوین و سایر ارزهای رمزنگاری‌ شده در طی 5 سال آینده همه‌گیر خواهند شد.

منبع: Bitcoinist

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.