راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

علت رشد قیمت سهام نمادهای بانکی چیست؟ / انتظار برای بازگشایی نمادهای معاملاتی بانک تجارت و صادرات

سهام گروه بانکی طی روزهای اخیر مسیر صعودی را در پیش‌گرفته است. برخی از نمادهای گروه با صف خرید سنگین همراه هستند. فارغ از عوامل بنیادی که پیش‌ازاین در «دنیای بورس» مورد اشاره قرار گرفته به نظر می‌رسد سیگنال‌های بازاری در رشد قیمت سهام این گروه مؤثر بوده است. یکی از سناریوهای مطرح‌شده بازگشایی نمادهای معاملاتی دو بانک تجارت و صادرات است.

به گزارش دنیای بورس، طی روزهای گذشته سهام جایزه پرتفوی سهام‌داران درصدی بانک تجارت اضافه شد. با این حال بررسی‌ها نشان می‌دهد که سهام این بانک به پرتفوی و پنل معاملاتی معامله‌گران خرد اضافه نشده است. به نظر می‌رسد برای بازگشایی سهام بانک تجارت در ادامه ثبت افزایش سرمایه باید در انتظار اضافه شدن این سهام به پرتفوی سهام‌داران خرد بود.

طبق اصلاحات صورت‌گرفته در دستورالعمل معاملات بورس و فرابورس، «در مواردی که در جلسه مجمع فوق‌العاده یا جلسه هیئت‌مدیره ناشر افزایش سرمایه به میزان ۲۰۰ درصد یا بیشتر صرفاً از محل صدور سهام جایزه تصویب شود، بازگشایی نماد معاملاتی منوط به ثبت افزایش سرمایه و قابل معامله شدن سهام جدید است».

بر این اساس برای بازگشایی سهام بانک تجارت باید در انتظار اضافه شدن سهام جایزه به پرتفوی معامله‌گران خرد بود. در این شرایط برخی از معامله‌گران بازار سهام رشد قیمتی نمادهای بانکی را در نتیجه انتظار برای بازگشایی نمادهای معاملاتی بانک تجارت و صادرات عنوان می‌کنند. در خصوص بانک ملت همچنان سناریو انتظار برای نهایی شدن نرخ نیمایی در صورت‌های مالی این بانک حامی قیمت سهام است. در این خصوص به گزارش‌های پیشین در صفحه مختص به سهام بانک ملت در سایت «دنیای بورس» مراجعه کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.