راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

چه چیز بهتر از دست گذاشتن روی معدن پول‌های مردم؟

راه پرداخت؛

کیف پول، چیزی که این روزها بزرگترین شرکت‌های تکنولوژی و فناوری دنیا روی آن دست گذاشته‌اند. با وسط آمدن حرف از کیف پول الکترونیک، بزرگترین شرکت‌های تکنولوژی و فناوری وسوسه شدند تا برای ربودن گوی پیشرو بودن در این صنعت یکی پس از دیگری وارد این صنعت شوند. رقابتی که اوایل کار ویزا و مسترکارت و پی‌پال بزرگترین شبکه‌های پرداخت دنیا قدم در این راه گذاشتند اما دیری نگذشت که وسوسه دست گذاشتن روی معدن پول‌های مردم شرکت‌های غیر پرداختی را هم وسوسه کرد تا وارد بازی شوند. اولین آنها هم گوگل بود که با ارائه گوگل ولت موفقیت خوبی در این حوزه به دست آورد. پس از آن مایکروسافت هم خواست تا سهمی از این بازار داشته باشد و از کیف پول موبایلی مایکروسافت بر روی ویندوز 8 موبایلی پرده برداری کرد. حالا مدتی است که خبرهایی از این طرف و آن طرف از حضور اپل در این حوزه به گوش می رسد.

کیف پول الکترونیک اپل

Passbook، کیف پول الکترونیکی است که توسط اپل قرار است به زودی در نسخه iOS 6 ارائه کند. این کیف پول کمی با کیف پول‌های دیگر فرق دارد و هنوز یک کیف پول کامل نیست. به گفته شرکت اپل پسبوک مثل یک ظرف است که افراد می‌توانند کوپن‌های الکترونیکی، برگه‌های تخفیف، بارکدهای خرید و اقلامی این چنینی را در آن نگهداری کنند و همه این‌ها را در یک جای امن کنار هم داشته باشند و هر کجا که خواستند بتوانند از آنها استفاده کنند. اما هنوز نمی‌توان از آن مانند گوگل ولت به عنوان یک کیف پول مستقل استفاده کرد و بتوان با پول موجود در حساب بانکی کابر خرید انجام داده است. البته شرکت اپل گفته است که این ویژگی خرید مستقیم با پول داخل حساب کارتی مشتری را نیز در آینده‌ای نزدیک میسر خواهد ساخت.

به این ترتیب انتظار می‌رود اپل با بیش از ۲۰۰ میلیون آی فون فروخته شده و ۴۰۰ میلیون کارت اعتباری که در آیتیونز مورد استفاده قرار می‌گیرد سهم بزرگی از این بازار از آن خود کند. اظهار نظر پی‌پال هم مهری برای تایید این موفقیت اپل است. پی‌پال اعلام کرده است که گوگل و اپل موردهای خوبی برای همکاری با پی‌پال در این حوزه هستند. ظاهرا اپل هنوز وارد بازار نشده جایش را پیدا کرده است.

محققان گارتنر پیش بینی کرده‌اند با ارائه سرویس پرداخت گوگل و اپل برای کاربران گوشی‌های تلفن همراه ارزش نقل و انتقال از ۱۷۰ میلیارد دلار در طول سال جاری میلادی به ۶۰۰ میلیارد دلار تا سال ۲۰۱۶ برسد.

همچنین دیگر رقبای بزرگ این صنعت را می‌توانید از اینجا مشاهده کنید.

منبع: pymnts.com

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.