راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

درباره نیکلای اشکیلوف، مربی و از مشتاقان و فعالان حوزه ارزهای رمزنگاری‌شده بیشتر بدانید

ماهنامه عصر تراکنش / نیکلای اشکیلوف را جزء برترین مشتاقان و مربیان حوزه بلاکچین و ارزهای رمزنگاری‌شده روسی می‌دانند و با توجه به اینکه 20 سال تجربه در انجام پروژه‌های بزرگ‌مقیاس داشته، توانسته جوایز بسیاری از جمله جایزه «خودساخته روسیه»، جایزه «بهترین مشاور ICO» در انجمن بلاکچین لایف، جایزه «سوپر TOP» و… را دریافت کند. اشکیلوف از هم‌بنیان‌گذاران شرکت «مشاوران برتر آی‌سی‌او» و بنیان‌گذار و مدیرعامل «باشگاه خصوصی کسب‌وکار» است که توانست به‌خاطر همین باشگاه جایزه «سازمان سال» را در کرملین تصاحب کند. او را به‌عنوان یکی از متخصصان آی‌سی‌او بنچ (ICO bench) نیز می‌شناسند.

آی‌سی‌او بنچ یک پلتفرم رتبه‌بندی رایگان آی‌سی‌او و همین‌طور یک کامیونیتی بلاکچینی است که توسط طیف گسترده‌ای از کارشناسان و متخصصان پشتیبانی می‌شود که بینش تحلیلی، حقوقی و فنی برای سرمایه‌گذاران فراهم می‌کنند. گویا این کسب‌وکار روسی سخت در تلاش است تا هویت بنیان‌گذارانش و همین‌طور جزئیات شرکتش را پنهان کند، اما گمانه‌زنی‌ها بر این است که خود نیکلای اشکیلوف از مالکان این پلتفرم به حساب می‌آید.

اشکیلوف در دانشکده اقتصاد و مالی دانشگاه سن‌پترزبورگ علوم اقتصاد خوانده و پیشنهادهای جالبی به کسانی که قصد راه‌اندازی ICO دارند، می‌کند. او می‌گوید: «در حال حاضر سرمایه‌گذاران، تمام ICO ها را همانند یک پروژه بسیار مهم و جدی مورد توجه قرار می‌دهند.» او برای کسانی که می‌خواهند ICO موفقی داشته باشند، چند راهکار ارائه می‌دهد؛ از جمله اینکه کمینه محصول پذیرفتنی خودشان را به افراد نشان دهند، به رویدادهای مختلف بروند، با برخی صرافی‌ها به توافق رسیده باشند، سرمایه‌گذاران را از بازگشت سرمایه‌شان مطمئن کنند، شفاف باشند و… و توضیح می‌دهد که اگر شما هیچ‌کدام از این برنامه‌ها را نداشته باشید و صرفاً پشت کامپیوترتان پنهان شوید، درصد موفقیت شما صفر خواهد بود.

او در مصاحبه‌ای در پاسخ به این سؤال که مردم روسیه چه واکنشی نسبت به ارزهای رمزنگاری‌شده دارند؛ با اشاره به اینکه روس‌ها بسیاری از پروژه‌های بزرگ که درآمدهای قابل توجه هم داشته‌اند، مانند تلگرام، را در دست دارند، گفت: «هنوز میزان مشارکت مردم در این حوزه بسیار پایین‌تر از حد انتظار است؛ چراکه مردم به‌خوبی و روشنی نتوانستند مفهوم بلاکچین و طرز استفاده از ارزهای رمزنگاری‌شده را درک کنند. من در کنفرانسی به مردم درباره ارزهای رمزنگاری‌شده، ICO و بلاکچین و مزایای آنها توضیح دادم و مطمئنم که تعداد افراد دخیل در این حوزه در آینده نزدیک رشد بسیاری پیدا می‌کند.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.