راه پرداخت
راه پرداخت؛ رسانه فناوری‌های مالی ایران

معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی: شعبه ویژه کسب‌وکارهای فضای مجازی در تامین اجتماعی تشکیل می‌شود

معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی از تشکیل شعبه ویژه در سازمان تامین اجتماعی با هدف ساماندهی امور بیمه‌ای کسب‌وکارهای فضای مجازی و تعیین دستمزد مقطوع برای شاغلان این کسب‌وکارها، خبر داد.

به گزارش مهر، امیر خوراکیان از انعقاد تفاهم‌نامه‌ای میان مرکز ملی فضای مجازی و سازمان تامین اجتماعی برای ساماندهی کسب‌وکارهای فضای مجازی خبر داد و گفت: «این تفاهم‌نامه بر اساس یک پشتوانه نظری و پژوهشی و با مشارکت تمامی ذی‌نفعان کاملاً واقع‌بینانه و نتیجه‌بخش، تدوین شده است.»

او افزود: «با اجرای این تفاهم‌نامه شاهد برنامه‌ریزی، راهبری و نظارت بر امور بیمه‌ای شاغلان کسب‌وکارهای فضای مجازی و ایجاد وحدت رویه در ارائه تمامی امور و خدمات بیمه‌ای به شاغلان این کسب‌وکارها خواهیم بود. همچنین پوشش بیمه‌ای در قالب قانون تأمین اجتماعی و سایر قوانین در حوزه بیمه‌های اجتماعی برای آنها توسعه خواهد یافت.»

معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی با اشاره به تشکیل کارگروه ویژه و اختصاص شعبه ویژه برای کسب‌وکارهای فضای مجازی در سازمان تامین اجتماعی به‌عنوان یکی از مفاد این تفاهم‌نامه، گفت: «این کارگروه با مسئولیت سازمان تامین اجتماعی، عضویت نماینده مرکز ملی فضای مجازی کشور و با دعوت از ذی‌نفعان در صورت لزوم، تشکیل و مسائل بیمه‌ای مطروحه از سوی سازمان و کسب‌وکارهای فضای مجازی را رسیدگی کرده و تصمیمات لازم را می‌گیرد.»

خوراکیان با تاکید بر تسهیلات و حمایت‌های این تفاهم‌نامه، ادامه داد: «برای سرعت بخشی به رسیدگی به ‌تمامی مسائل و موضوعات بیمه‌ای واحدهای کارگاهی مربوط به کسب‌وکارهای فضای مجازی و با توجه به پراکندگی آن‌ها، سازمان تامین اجتماعی متعهد شده تا در سطح ادارات کل غرب و شرق تهران، دو شعبه ویژه و در مراکز سایر استان‌ها با توافق اداره کل تامین اجتماعی استان و حوزه اجرایی متولی کسب‌وکارهای فضای مجازی آن استان، یک شعبه ویژه تعیین کند.»

معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی خاطرنشان کرد: «تصمیم گرفته شد تا در خصوص نحوه اعمال ماده ۳۵ قانون تامین اجتماعی برای طبقه‌بندی مزد یا حقوق بیمه‌شدگان شاغل در کسب‌وکارهای فضای مجازی و تعیین دستمزد مقطوع برای آنان، بررسی‌های لازم صورت گیرد.»

او اظهار داشت: «بر اساس این تفاهم‌نامه مقرر شد تا در خصوص به‌روزرسانی ضوابط و بخشنامه‌های کسب‌وکارهای حوزه فضای مجازی تصمیم‌گیری شده و راهکارهای حمایت از کسب‌وکارهای خرد و نوپا بررسی شود. همچنین مواردی همچون کاهش مدت زمان بررسی پرونده‌ها، رفع مشکلات موردی این کسب‌وکارها، ارائه راهکارهای غیرحضوری ارائه خدمات بیمه‌ای به فعالان کسب‌وکارهای اینترنتی و چگونگی نحوه ارائه مستندات این کسب‌وکارها بر اساس ضوابط اجرایی و قوانین در این تفاهم‌نامه در نظر گرفته شده است.»

خوراکیان با اشاره به اینکه برای آموزش مباحث بیمه‌ای کسب‌وکارهای فضای مجازی در محیط‌های مجازی، آنلاین و پرمخاطب نیز در این تفاهم‌نامه تمهیداتی در نظر گرفته شده است، افزود: «اطمینان داریم با اجرای این تفاهم‌نامه، بخش مهمی از موانع بیمه‌ای برای کسب‌وکارهای فضای مجازی برطرف و ضمن تسهیل امور در این زمینه، شاهد تقویت و رشد تولید محتوای داخلی و بومی خواهیم بود.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.