راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

پرداخت آنلاین عوارض آزادراه‌ها با اپلیکیشن «کیپاد»

با برچیده شدن باجه‌های دریافت نقدی عوارض آزادراه‌ها، پرداخت عوارض گذر از اتوبان‌ها آسان‌تر و سریع‌تر خواهد شد. اپلیکیشن کیپاد یکی از پیشگامان فناوری پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراه است. شیوه سنتی پرداخت عوارض آزادراه‌های کشور در سال‌های گذشته با ایجاد مسیرهای پرداخت الکترونیک، دستخوش تغییر شد اما بنا بر اعلام سیدحسین میرشفیع معاون ساخت آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور، به زودی باجه‌های دریافت نقدی در ابتدا یا انتهای آزادراه‌ها به‌طور کل برچیده می‌شوند و پرداخت عوارض صرفاً به‌صورت الکترونیکی امکان‌پذیر خواهد بود.

تا پایان سال 1397 پرداخت الکترونیک به‌صورت محدود و با استفاده از برچسب الکترونیک و یا واریز اینترنتی عوارض ممکن بوده است و پرداخت نقدی نیز کماکان میسر بود؛ اما از ابتدای سال 1398 عملاً شیوه آنلاین اصلی‌ترین راه پرداخت عوارض آزادراه‌ها خواهد بود.

با عرضهٔ اپلیکیشن‌های پرداخت الکترونیک از طریق تلفن همراه هوشمند، دیگر نیازی به خرید برچسب و شارژ آن در آزادراه‌های منتخب نیز نخواهد بود.کیپاد (کیف پول همراه پاسارگاد) به همت بانک پاسارگاد و توسط شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد طراحی شده که هدف آن توسعه راه‌کارهای پرداخت الکترونیک از طریق تلفن همراه هوشمند است.

زهرا میرحسینی معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک پاسارگاد با اشاره به قابلیت‌های کیپاد گفت: «اپلیکیشن کیپاد کیف پولی الکترونیکی است که قابلیت‌های متعددی را در حوزه پرداخت برای کاربران فراهم می‌کند. از جمله مهم‌ترین این قابلیت‌ها پرداخت الکترونیک عوارض آزادراهی، پرداخت مبتنی بر کد تصویری یا QR Code و شارژ کارت‌های شهروندی (در حال حاضر من‌کارت مشهد مقدس) است. همچنین به زودی قابلیت‌های دیگری به این محصول اضافه خواهد شد و کیپاد را به کیف پولی تمام خدمت برای رفع تمامی نیازهای پرداختی روزمره کاربران بدل خواهد کرد.»

استفاده از اپلیکیشن کیپاد منحصر به مشتریان بانک پاسارگاد نبوده و همه افراد با داشتن کارت بانکی و رمز دوم (اینترنتی) از هر یک از بانک‌های سراسر کشور، می‌توانند از خدمات الکترونیک این اپلیکیشن بهره‌مند شوند. توسعه این اپلیکیشن با رعایت آخرین استانداردهای بانکی و امنیتی انجام شده و واسط کاربری زیبا و سهولت انجام عملیات پرداخت از مزیت‌های کیپاد است که استفاده از آن را به تجربه‌ای منحصر بفرد برای کاربران بدل ساخته است.

مالکان خودروهایی که قصد عبور از آزادراه‌های مجهز به سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراهی را دارند، می‌توانند با نصب اپلیکیشن کیپاد، ضمن ثبت شماره پلاک خودرو یا خودروهای خود و انتخاب آزادراه‌های عبوری، نسبت به پرداخت عوارض آزادراه‌ها اقدام کرده و با خیالی آسوده از گذرگاه‌های الکترونیکی عبور کنند.

آزاد راه تهران – ساوه و چند اتوبان دیگر اولین مسیرهایی هستند که از شیوه جدید پرداخت عوارض آزادراهی به‌طور آزمایشی استفاده کرده‌اند و آزادراه‌های اطراف تهران به همراه آزادراه‌های (قزوین – زنجان)، (قزوین – رشت) و (کرج – قزوین) در فاز دوم طرح وارد سامانه پرداخت الکترونیک عوارض آزادراه‌ها می‌شوند.

به این ترتیب صاحبان خودرو پیش از آغاز سال 1398 می‌توانند برای سفرهای خود از این شیوه پرداخت آنلاین بهره گیرند. علاقه‌مندان برای اطلاع از دیگر خدمات و دریافت اپلیکیشن کیپاد برای گوشی‌های اندروید می‌توانند به این آدرس مراجعه کنند. این محصول در حال حاضر برای گوشی‌های هوشمند اندرویدی توسعه داده شده و به زودی نسخه iOS آن نیز عرضه خواهد شد.

13 دیدگاه
  1. بیژن یزدی ممقانی می‌گوید

    با سلام و عرض ادب
    احتراما طرح خوبی هست ولی اطلاع رسانی جامع و کامل از قبل انجام نشده و بعد از پیاده سازی طرح هم اطلاع رسانی خوبی برای پرداخت عوارض انجام نمیشه

  2. سهراب نورزاد می‌گوید

    سلام و عرض ادب . نصب برنامه خیلی سخت می باشد.و جهت نصب و پرداخت آن خیلی ها دچار سردرگمی می شوند

    1. جمشید آفاقی می‌گوید

      هر کاری می کنم نصب نمی شود.

    2. ناشناس می‌گوید

      این چه وضعیت هس چرا مسخره بازی درمیارید میخواهید هرکی نمیتونه پرداخت کنه چند ین برابر جریمه بشه اگه ریگی توکفشتون نیست یه راه راحتی برای پرداختش بزارید کم مردم سرکیسه کنید

  3. پرویزکرامتی می‌گوید

    برنامه که اصلانصب نمیشه

  4. ناشناس می‌گوید

    ما نیاز به نسخه ios داریم تکلیف ما چی ؟ البته با این تحریمها فکر کنم هیچ وقت نشه

  5. حسین - قربانحسینی می‌گوید

    سلام
    در ابتدا یک سیستمی ( سایت ) را طراحی کنید که ما رانندگان با مراجعه و ورود به اون سیستم( سایت ) بتوانیم ببینیم که خودروی ما ( در یک بازه زمانی مشخص ) از کدام اتوبان ها گذر نموده ایم و عوارض آنها چقد بوده تا بتوانیم در همان سایت عوارض خودمان را پرداخت کنیم و………

  6. حسین - قربانحسینی می‌گوید

    من یک جانباز ۵۵ درصد هستم و آنطور که مسئول امور ایثارگران و جانبازان اظهار نموده : که برابر قانون مصوب جانبازان ، جانبازان از پرداخت عوارض در اتوبان ها معاف میباشند و……….
    لطفاً بفرمایید ما بایستی در اینمورد چکار کنیم؟
    و چگونه مشخصات اتومبیل خودمان را در کدام سایت ثبت نماییم تا جریمه نشویم و …………

    1. ناشناس می‌گوید

      من یک جانباز 30در صد هستم مالک خودرو پژه 405تاکسی همدان به گفته امور ایثار گران وجانبازان از پرداخت عوارض در اتوبان های کشور معاف است طبق مصوبه دولت. برای اینکه جریمه نشویم در کدام سایت ثبت نام کنیم.

  7. ا می‌گوید

    پس تکلیف اون کسایی که گوشی هوشمند یا توان استفاده از نرم افزار رو ندارن چی

  8. مجيد می‌گوید

    پرداخت عوارضي

  9. یلدا می‌گوید

    قضیه ی این عوارضی چیه،من تو جاده قزوین رشت تردد دارم و نقدا تو عوارضی هزینه پرداخت کردم ولی باز برای من تو این اپ هزینه لحاظ شده
    میشه یکی من رو روشن کنه بابت چی دارم پول زوووور میدم؟؟؟؟؟؟ خسته شدیم به خدا

  10. علی می‌گوید

    لطفا همه بدونید وبخونیدبنده مهرپارسال عوارضی شاهین شهربسمت اصفهان میرفتم وعوارض هم پرداخت شدیک ماه تاسه ماه بعددوباره پیامک اومدبدهکارهستی ومنم دوباره مبلغ روزدم تاشامل جریمه نشه بازامسال باحالی که نزدیکشم نشدم برام پیامک بدهی عوارضی امده اگرواقعا صاحب نیست بگید تابه یکی بگیم رسانه ملی پخش کنه ممنون

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.